Държавен дефицит/излишък по подсектори на “Държавно управление” и равнище на дълга
Показатели | Код по ЕСС 2010 | 2023 |
---|---|---|
Нето предоставени (+)/ нето получени заеми (-) | B.9 | |
Държавно управление | S.13 | -3 709 |
- Централно управление | S.1311 | -3 607 |
- Местно управление | S.1313 | -215 |
- Социалноосигурителни фондове | S.1314 | 112 |
Консолидиран брутен дълг на държавно управление | ||
Равнище на номиналната стойност на дълга, дължим към края на годината | 42 389 | |
По категории: | ||
Валута и депозити | AF.2 | M |
Дългови ценни книжа | AF.3 | 34 907 |
Краткосрочни | AF.31 | 0 |
Дългосрочни | AF.32 | 34 907 |
Заеми | AF.4 | 7 482 |
Краткосрочни | AF.41 | 130 |
Дългосрочни | AF.42 | 7 352 |
Разходи на държавно управление за: | ||
Бруто образуване на основен капитал | P.51g | 7 088 |
Лихви (консолидирани) | D.41 | 914 |
М - поради естеството на данните не може да има случай |
Контакт | |
---|---|
Организация | Национален Статистически Институт |
Отдел | „Финансови национални сметки“ |
Лице за контакт | Петър Каменов Елена Петрова Десислава Малинкова |
Длъжност | началник на отдел държавен експерт държавен експерт |
Адрес | ул. „П. Волов“ № 2, София 1038 |
Електронна поща |
|
Телефон | +359 2 9857 516 +359 2 9857 507 +359 2 9857 192 |
Факс | |
Актуализиране на метаданните | |
Дата на потвърждаване | 22 октомври 2024 г. |
Дата на публикуване | 22 октомври 2024 г. |
Дата на последно актуализиране | 22 октомври 2024 г. |
Статистическо представяне | |
Описание на данните | Балансовата позиция (дефицит (-)/излишък (+)) на сектор „Държавно управление“ и дългът представляват два от критериите за членство в Европейския икономически и паричен съюз (т.нар. Маастрихтски критерии). Дефицитът/излишъкът на сектор "Държавно управление" се измерва с нето получените (-)/ нето предоставените заеми (+). Държавният дълг включва всички финансови задължения, поети от името и за сметка на държавата. Консолидираният брутен дълг на сектор “Държавно управление” се представя в номинална стойност общо и по категории финансови инструменти и е дължим към края на всяка година. |
Използвани класификации | · Европейска система от национални и регионални сметки 2010 (ЕСС’2010); · Ръководство за дефицита и дълга на сектор „Държавно управление“. |
Обхват | Съгласно ЕСС‘2010 сектор „Държавно управление“ се състои от подсектор „Централно държавно управление“, подсектор „Местно държавно управление“ и подсектор „Социалноосигурителни фондове“. |
Понятия и дефиниции | Данните за дълга и дефицита на сектор „Държавно управление” са разработени в съответствие с изискванията на Ръководството за дефицита и дълга на сектор „Държавно управление”, Регламент на Съвета на ЕС № 479/2009, относно прилагане на Протокола за процедурата при прекомерен дефицит и Регламент на Съвета на ЕС № 679/2010 за изменение на Регламент на Съвета на ЕС № 479/2009 по отношение на качеството на статистическите данни в контекста на процедурата при прекомерен дефицит,Регламент на Комисията (ЕС) № 220/2014 от 7 март 2014 г. за изменение на Регламент (ЕО) № 479/2009 на Съвета по отношение на позоваванията на Европейската система от национални и регионални сметки в Европейския съюз , както и Регламент на Съвета на ЕС Регламент (ЕС) № 549/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 21 май 2013 година относно Европейската система от национални и регионални сметки в Европейския съюз Дефицитът / излишъкът на сектор „Държавно управление” се измерва с нето получени (-) / нето предоставени заеми (+). Държавният дълг включва всички финансови задължения, поети от името и за сметка на държавата. Консолидираният брутен дълг на сектор „Държавно управление” е в номинална стойност и е дължим към края на всяка година. Той е представен по категории финансови инструменти. |
Статистическа единица | Статистическата единица е институционалната единица, дефинирана в ЕСС’ 2010. Институционалните единици са групирани в сектор „Държавно управление“ и неговите подсектори. |
Статистическа съвкупност | Сектор „Държавно управление“ и неговите подсектори: сектор „Централно държавно управление“, сектор „Местно държавно управление“ и сектор „Социалноосигурителни фондове“. |
Географски обхват (територия) | За територията на Република България. |
Времеви обхват | 2020 - 2023 |
Базисен период | Не се прилага. |
Мерна единица | |
Млн. лв. | |
Отчетен период | |
Календарна година. | |
Нормативна база | |
Нормативни документи и други споразумения | • Регламент (ЕС) № 549/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 21 май 2013 година относно Европейската система от национални и регионални сметки в Европейския съюз |
Споделяне на данни | Споделянето на данни е регламентирано с Меморандум за сътрудничество в областта на „Държавна финансова статистика“ между Национален статистически институт, Българска народна банка и Министерство на финансите. |
Конфиденциалност | |
Конфиденциалност - политика | · Закон за статистиката чл. 25; · Регламент (ЕО) № 223/2009 на Европейския парламент и на Съвета относно европейската статистика (съображение 24 и член 20 (4)) от 11 март 2009 г.) предвижда необходимостта да се изготвят общи принципи и насоки, гарантиращи поверителността на използваните данни за производството на европейските статистически данни и достъп до тези поверителни данни, при надлежно отчитане на техническото развитие и изискванията на ползвателите в едно демократично общество. |
Конфиденциалност - защита на данните | Данните се считат за конфиденциални по време на валидацията от Евростат до официалното им оповестяване чрез прессъобщение. |
Политика по разпространение | |
Календар за разпространение | Датата за публикуване на статистическата информация е посочена в Календара за разпространение на резултатите от статистическите изследвания на НСИ. Статистическата информация за дълга и дефицита на сектор „Държавно управление“ се предоставя на Евростат и публикува на интернет сайта на НСИ два пъти в годината (предварителни данни през месец април и окончателни - през месец октомври). |
Достъп до календара за разпространение | Календарът е наличен на интернет сайта на НСИ: https://www.nsi.bg/bg/node/488 |
Достъп на потребителите | Данните се публикуват на интернет сайта на НСИ в рублика Макроикономическа статистика - Държавна финансова статистика в съответствие със Закона за статистиката и Кодекса на европейската статистическа практика, зачитайки професионалната независимост и с цел обективност, прозрачност, при което всички потребители са равнопоставени. |
Честота на разпространение | |
Статистическата информация за дълга и дефицита на сектор „Държавно управление” се предоставя на Евростат и публикува на интернет сайта на Националния статистически институт два пъти в годината (предварителни данни през месец април и окончателни - през месец октомври). | |
Достъпност и яснота | |
Прессъобщения | Прессъобщения се публикуват на интернет сайта на НСИ. |
Публикации | Не се прилага. |
Онлайн база данни | Подробни резултати са достъпни до всички потребители на интернет сайта на НСИ в рублика Макроикономическа статистика - Държавна финансова статистика, Държавен дефицит/излишък по подсектори на “Държавно управление” и равнище на дълга: https://www.nsi.bg/bg/node/2432 |
Достъп до микроданни | Не се прилага. |
Други формати на разпространение | Не се прилага. |
Методологични документи | · Описание на източниците и методите за съставяне на фискалните нотификационни таблици на дефицита/излишъка и дълга на сектор „Държавно управление” (процедура по свръхдефицит и дълг) (EDP Inventory) (за България); · Ръководство за дефицита и дълга на сектор „Държавно управление“; · Европейска система от национални и регионални сметки 2010 (ЕСС’2010). |
Документация за качеството | Не се прилага. |
Управление на качеството | |
Осигуряване на качеството | Качеството на данните се осигурява със спазването на принципите на ЕСС’2010 и Ръководството за дефицита и дълга на сектор „Държавно управление“, както и от валидирането на данните от Евростат. |
Оценка на качеството | Не се прилага. |
Приложимост | |
Потребности на потребителите | Не е изследвана. |
Удовлетвореност на потребителите | Не е изследвана. |
Пълнота | Пълен обхват.
|
Точност и надеждност | |
Обща точност | Не се прилага. |
Извадкови грешки | Не се прилага.
|
Неизвадкови грешки | Не се прилага.
|
Навременност и точност на представяне | |
Навременност | Съгласно Регламент на Съвета (ЕО) № 479/2009 и неговото изменение статистическата информация за дълга и дефицита на сектор „Държавно управление” се предоставя на Евростат два пъти годишно: преди 1 април и преди 1 октомври. |
Точност на представяне | Сроковете от предишната позиция стриктно се спазват.
|
Съгласуваност и сравнимост | |
Географска сравнимост | Не се прилага. |
Сравнимост във времето | Не се прилага. |
Съгласуваност между предметни области | Съгласуваност с таблиците от трансмисионната програма на ЕСС’2010. |
Вътрешна съгласуваност | Не се прилага. |
Разходи и натовареност | |
Липсва оценка. | |
Ревизия на данните | |
Ревизия на данните - политика | Спазва се политиката на ревизии на Евростат. |
Ревизия на данните - практика | Спазва се политиката на ревизии на Евростат.
|
Статистическа обработка | |
Източници на данни | Основни източници на данни за разработване на нотификационните таблици са: · отчет за касовото изпълнение на Консолидирания държавен бюджет, както и на отделните бюджетни единици; · оборотни ведомости на подсекторите на сектор „Държавно управление”; · финансовите отчети на институционалните единици, които се включват допълнително към сектор „Държавно управление” (болници с държавно участие, ФЛАГ и други нефинансови предприятия); · статистическа информация за издадените и използвани компенсаторни инструменти, предоставена от Централния депозитар. |
Честота на събиране на данни | Два пъти годишно. |
Събиране на данни | Изчерпателно за всички единици на сектор „Държавно управление“. |
Валидиране на данни | Данните се валидират от Евростат. |
Обработка на данни | Данните за дефицита и дълга на сектор „Държавно управление“ се базират на основните източници на данни, като са прилагат допълнителни преизчисления в съответствие с възприетите от страните-членки на Европейския съюз (ЕС) дефиниции и методологически правила по отношение на обхвата и начина на оценка на трансакциите на сектор „Държавно управление”, съгласно Ръководството за дефицита и дълга, разработено от Евростат. Съгласно изискванията на Евростат информацията за дефицита/излишъка и дълга на сектор „Държавно управление” се различава от тази по националната методология основно по това, че трансакциите на сектора се отчитат на начислена основа и се елиминира влиянието на средствата от ЕС. |
Изглаждане | Не се прилага. |
Коментар |
България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2023 година
През 2023 г. държавният дефицит на ЕС се увеличава в сравнение с 2022 година, докато делът на държавния дълг намалява. През 2023 г. в ЕС дефицитът като дял от брутния вътрешен продукт (БВП) бележи нарастване до -3.5% от -3.2% за 2022 година. През 2023 г. държавният дълг на ЕС като процент от БВП намалява до 80.8% от 82.5% в края на 2022 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2023 година (окончателни данни)
През 2023 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен дефицит от -3 709 млн. лв., или -2.0% от брутния вътрешен продукт (БВП), по окончателни данни на Националния статистически институт.
Дългът на Република България за 2023 г. е в размер на 42 389 млн. лв., или 22.9% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2023 година
През 2023 г. държавният дефицит и дълг на ЕС се увеличава в сравнение с 2022 година. През 2023 г. в ЕС дефицитът като дял от БВП бележи увеличение до -3.5% от -3.4% за 2022 година. През 2023 г. държавният дълг на ЕС като процент от БВП намалява до 81.7% от 83.4% в края на 2022 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2023 година (предварителни данни)
През 2023 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен дефицит от -3 454 млн. лв., или -1.9% от БВП, според предварителни данни на Националния статистически институт.
Дългът на Република България за 2023 г. е в размер на 42 383 млн. лв., или 23.1% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2022 година
През 2022 г. държавният дефицит и дълг на ЕС намаляват в сравнение с 2021 година. През 2022 г. в ЕС дефицитът като дял от БВП бележи спад до -3.3% от -4.7% за 2021 година. През 2022 г. държавният дълг на ЕС като процент от БВП намалява до 83.5% от 87.4% в края на 2021 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2022 година (окончателни данни)
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2022 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен дефицит от -4 859 млн. лв., или -2.9% от БВП.
Дългът на Р България за 2022 г. е в размер на 37 850 млн. лв., или 22.6% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2022 година (предварителни данни)
През 2022 г. държавният дефицит и дълг на ЕС намаляват в сравнение с 2021 година. През 2022 г. в ЕС дефицитът като дял от БВП бележи спад до -3.4% от -4.8% за 2021 година. През 2022 г. държавният дълг на ЕС като процент от БВП намалява до 84.0% от 88.0% в края на 2021 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2022 година (предварителни данни)
През 2022 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен дефицит от -4 648 млн. лв., или -2.8% от БВП, според предварителни данни на Националния статистически институт.
Дългът на Република България за 2022 г. е в размер на 37 848 млн. лв., или 22.9% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2021 година
През 2021 г. държавният дефицит и дълг на ЕС намаляват в сравнение с 2020 година. През 2021 г. в ЕС дефицитът като дял от БВП бележи спад до -4.6% от -6.7% за 2020 година. През 2021 г. делът на държавния дълг на ЕС намалява до 87.9% от 89.8% в края на 2020 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2021 година (окончателни данни)
През 2021 г. окончателните данни на Националния статистически институт показват, че институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен дефицит от -5 414 млн. лв., или -3.9% от БВП.
Дългът на Република България за 2021 г. е в размер на 33 268 млн. лв., което представлява 23.9% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2021 година (предварителни данни)
През 2021 г. държавният дефицит и дълг на ЕС намалява в сравнение с 2020 година. В ЕС дефицитът към БВП бележи спад от 6.8% за 2020 г. на 4.7% за 2021 г., а държавният дълг бележи спад от 90.0% в края на 2020 г. на 88.1% в края на 2021 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2021 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Националния статистически институт през 2021 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен дефицит от -5 433 млн. лв., или -4.1% от БВП.
Дългът на Р България за 2021 г. е в размер на 33 277 млн. лв., или 25.1% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2020 година
През 2020 г. държавните дефицит и дълг на ЕС се увеличават в сравнение с 2019 година. В ЕС дефицитът към БВП бележи ръст от 0.5% за 2019 г. на 6.9% за 2020 г., а държавният дълг нараства от 77.2% в края на 2019 г. на 90.1% в края на 2020 година.
...Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” в Република България през 2020 година (окончателни данни)
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2020 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен дефицит от -4 780 млн. лв., или -4.0% от БВП на България.
Дългът на България за 2020 г. е в размер на 29 602 млн. лв., или 24.7% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2020 година (предварителни данни)
През 2020 г. държавният дефицит и дълг на ЕС се увеличава в сравнение с 2019 година. В ЕС дефицитът към БВП бележи ръст от 0.5% за 2019 г. на 6.9% за 2020 г., а държавният дълг нараства от 77.5% в края на 2019 г. на 90.7% в края на 2020 година.
...Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” в Република България през 2020 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Националния статистически институт през 2020 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен дефицит от -4 056 млн. лв., или -3.4% от БВП на България.
Дългът на България за 2020 г. е в размер на 29 703 млн. лв., или 25.0% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2019 година
През 2019 г. държавният дефицит на ЕС се увеличава в сравнение с 2018 г., докато държавният дълг намалява. В ЕС дефицитът към БВП бележи ръст от 0.4% за 2018 г. на 0.5% за 2019 г., а държавният дълг намалява от 79.5% в края на 2018 г. на 77.6% в края на 2019 година.
...Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” в Република България през 2019 година (окончателни данни)
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2019 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен излишък от 2 304 млн. лв., или 1.9% от БВП на България.
Дългът на България за 2019
България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2019 година (предварителни данни)
През 2019 г. държавният дефицит и дълг на ЕС-27 се увеличава в сравнение с 2018 година. В ЕС-27 дефицитът към БВП бележи ръст от 0.4% за 2018 г. на 0.6% за 2019 г., а държавният дълг намалява от 79.6% в края на 2018 г. на 77.8% в края на 2019 година.
...Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” в Република България през 2019 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Националния статистически институт през 2019 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен излишък от 2 470 млн. лв., или 2.1% от БВП на България.
Дългът на България за 2019 г. е в размер на 24 205 млн. лв., или 20.4% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2018 година
През 2018 г. държавният дефицит и дълг на ЕС-28 намалява в сравнение с 2017 година. В ЕС-28 дефицитът към БВП бележи спад от 1.0% за 2017 г. на 0.7% за 2018 г., а държавният дълг - от 82.1% в края на 2017 г. на 80.4% в края на 2018 година.
...Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” в Република България през 2018 година (окончателни данни)
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2018 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен излишък от 1 921 млн. лв., или 1.8% от БВП на България.
Дългът на България за 2018 г. е в размер на 24 431 млн. лв., или 22.3% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2018 година (предварителни данни)
През 2018 г. държавният дефицит и дългът на ЕС-28 намаляват в сравнение с 2017 година. В ЕС-28 дефицитът към БВП бележи спад от 1.0% за 2017 г. на 0.6% за 2018 г., а държавният дълг - от 81.7% в края на 2017 г. на 80.0% в края на 2018 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2018 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Националния статистически институт през 2018 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен излишък от 2 149 млн. лв., или 2.0% от БВП на България.
Дългът на България за 2018 г. е в размер на 24 430 млн. лв., или 22.6% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2017 година
През 2017 г. държавният дефицит и дълг на ЕС-28 намалява в сравнение с 2016 година. В ЕС-28 дефицитът към БВП бележи спад от 1.7% за 2016 г. на 1.0% за 2017 г., а държавният дълг - от 83.3% в края на 2016 г. на 81.6% в края на 2017 година.
...Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” в Република България през 2017 година (окончателни данни)
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2017 г. институционален сектор „Държавно управление” отчита бюджетен излишък от 1 145 млн. лв., или 1.1% от БВП на България.
Дългът на България за 2017 г. е в размер на 25 908 млн. лв., или 25.6% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2017 година (предварителни данни)
През 2017 г. държавният дефицит и дълг на ЕС-28 намалява в сравнение с 2016 година. В ЕС-28 дефицитът към БВП бележи спад от 1.6% за 2016 г. на 1.0% за 2017 г., а държавният дълг - от 83.3% в края на 2016 г. на 81.6% в края на 2017 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2017 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Националния статистически институт през 2017 г. институционален сектор „Държавно управление” отчита бюджетен излишък от 920 млн. лв., или 0.9% от БВП на България.
Дългът на България за 2017 г. е в размер на 25 064 млн. лв., или 25.4% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2016 година
През 2016 г. държавният дефицит и дълг на ЕС-28 намалява в сравнение с 2015 година. В ЕС-28 дефицитът към БВП бележи спад от 2.4% за 2015 г. на 1.7% за 2016 г., а държавният дълг - от 84.5% в края на 2015 г. на 83.2% в края на 2016 година.
...Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” в Република България през 2016 година (окончателни данни)
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2016 г. институционален сектор „Държавно управление” отчита бюджетен дефицит от 36 млн. лв., или 0.04% от БВП на България.
Дългът на България за 2016 г. е в размер на 27 322 млн. лв., или 29.03% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2016 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Евростат през 2016 г. държавният дефицит и дълг на ЕС-28 намаляват в относително изражение в сравнение с 2015 г. от 2.4% на 1.7%. Съотношението на държавния дълг към БВП намалява от 84.9% на 83.5%.
Дефицитът на институционален сектор „Държавно управление” на ЕС-28 възлиза на 251 141 млн. евро за 2016 г., а дългът - на 12 392 803 млн. евро.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2016 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Националния статистически институт през 2016 г. институционален сектор „Държавно управление” отчита бюджетен излишък от 30 млн. лв., или 0.03% от БВП на България.
Дългът на България за 2016 г. е в размер на 27 321 млн. лв., или 29.5% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2015 година
По окончателни данни на Евростат през 2015 г. дефицитът на институционален сектор „Държавно управление” на ЕС-28 възлиза на 347 618 млн. евро, или 2.4% от БВП, и бележи спад спрямо 2014 година.
...Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” в Република България през 2015 година
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2015 г. институционален сектор „Държавно управление” отчита бюджетен дефицит от 1 490 млн. лв., или 1.7% от БВП на България.
Дългът на България за 2015 г. е в размер на 23 049 млн. лв., или 26.0% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2015 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Евростат през 2015 г. дефицитът на институционален сектор „Държавно управление” на ЕС-28 възлиза на 351 561 млн. евро, или 2.4% от БВП. Дългът на ЕС-28 възлиза на 12 477 670 млн. евро, или 85.2% от БВП.
...Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” в Република България през 2015 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Националния статистически институт през 2015 г. институционален сектор „Държавно управление” отчита бюджетен дефицит от 1 774 млн. лв., или 2.1% от БВП на България.
България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2014 година
Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2014 година
България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2014 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Евростат през 2014 г. дефицитът на сектор „Държавно управление” на ЕС-28 възлиза на 401 861 млн. евро, или 2.9% от БВП, и бележи спад спрямо 2013 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2014 година (предварителни данни)
България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” за периода 2010 - 2013 година по ЕСС 2010
Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” за периода 2010 - 2013 година по ЕСС 2010
България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2013 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Евростат през 2013 г. дефицитът на сектор „Държавно управление” на ЕС-28 възлиза на 437 323 млн. евро, или 3.3% от БВП, и бележи спад спрямо 2012 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2013 година (предварителни данни)
Директива 85/2011 на ЕС относно изискванията за бюджетните рамки на държавите - членки на ЕС
Считано от 2014 г. на основание на чл. 3, т. 2 от Директива 85/2011 на ЕС относно изискванията за бюджетните рамки на държавите - членки на ЕС, и чл. 67, ал. 7 и чл. 82, ал. 3, т. 3 от Закона за публичните финанси НСИ ще публикува фискални данни за институционалния сектор „Държавно управление“, вкл. и по подсектори.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2012 година
По окончателни данни на Евростат през 2012 г. дефицитът на сектор „Държавно управление” на ЕС-28 възлиза на 510 002 млн. евро, или 3.9% от БВП, и бележи спад спрямо 2011 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2012 година
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2012 г. сектор „Държавно управление” отчита бюджетен дефицит от 592 млн. лв., или 0.8% от БВП. Дългът на България за 2012 г. е в размер на 14 388 млн. лв., или 18.5% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2012 година
По предварителни данни на Евростат през 2012 г. дефицитът на сектор „Държавно управление” на ЕС-27 възлиза на 514 088 млн. евро, или 4.0% от БВП, и бележи спад спрямо 2011 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление“ през 2012 година
България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2011 година
По окончателни данни на Евростат през 2011 г. дефицитът на сектор „Държавно управление” на ЕС-27 възлиза на 560 834 млн. евро, или 4.4% от БВП и бележи спад спрямо 2010 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2011 година
България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2011 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Евростат през 2011 г. дефицитът на сектор „Държавно управление” на ЕС-27 възлиза на 565 117 млн. евро, или 4.5% от БВП и бележи спад спрямо 2010 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2011 година (предварителни данни)
България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2010 година
По данни на Евростат през 2010 г. дефицитът на сектор „Държавно управление” на ЕС-27 възлиза на 805 008 млн. евро, или 6.6% от БВП.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2010 година
България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2010 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Евростат през 2010 година дефицитът на сектор „Държавно управление” на ЕС-27 възлиза на 784 107 млн. евро, или 6.4% от БВП.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2010 година (предварителни данни)
България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2009 година
През 2009 г. най-висок дефицит като процент от БВП отчитат Ирландия (-14.4% от БВП), Великобритания (-11.4% от БВП), Испания (-11.1% от БВП) и Латвия (-10.2% от БВП). Най-нисък дефицит като процент от БВП е отчетен в Люксембург (-0.7% от БВП), Швеция (-0.9% от БВП) и Естония (-1.7% от БВП). В България дефицитът възлиза на 4.7% от БВП. Няма страна - членка на ЕС, която да е регистрирала излишък през 2009 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2009 година
Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” за 2009 година - предварителни данни
Статистически годишник 2023
Националният статистически институт представя на вниманието на потребителите
на статистическа информация от страната и чужбина 91-вото издание на годишник на Република България в печатен формат.
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2017 - 2022 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се състои от Националния ст...
Статистически годишник 2022
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2016 - 2021 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се състои от Национал...
Статистически годишник 2021
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2015 - 2020 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, коят...
Статистически годишник 2020
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2014 - 2019 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се с...
Основни макроикономически показатели 2018
Тя съдържа резултатите от работата на държавната статистика по изчисляване на макроикономическите показатели за България в съответствие със Системата на националните сметки (СНС 2008) и Европейската система от сметки (ЕСС 2010).
Публикацията съдържа динамични редове с данни за: брутния вътрешен продукт на Република България за периода 2002 - 2018 г.; основните агрегати на човек о...
Статистически годишник 2019
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2013 - 2018 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се с...
Статистически годишник 2018 в инфографики
През 2018 г. за първи път представихме резултатите от статистическите изследвания чрез графики, изображения и други средства за визуализация, което предизвика положителен отзвук сред широк кръг потребители. Надяваме се, че този съвременен начин на поднасяне на статистическата информация ще събуди интереса и на онези от тях, които за пръв път се докосват до смисъла на числата, разкриващи важни аспекти на обществено-икономическия живо...
Статистически годишник 2018
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2012 - 2017 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се ...
Основни макроикономически показатели 2017
Тя съдържа резултатите от работата на държавната статистика по изчисляване на макроикономическите показатели за България в съответствие със Системата на националните сметки (СНС 2008) и Европейската система от сметки (ЕСС 2010).
Публикацията съдържа динамични редове с данни за: брутния вътрешен продукт на Република България за периода 2001 - 2017 г.; основните агрегати на човек от населе...
Статистически годишник 2017 в инфографики
Публикацията е насочена към по-широк кръг потребители, като статистическите данни са поднесени по разбираем и достъпен начин.
Актуалното състояние и промените в обществено-икономическия и културния живот в страната са представени не по традиционния начин с таблици и текст, а чрез инфографики - изображения, графики и други средства за визуализация.
Надяваме се, че поднесената по този ...
Статистически годишник 2017
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2012 - 2016 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се ...
Основни макроикономически показатели 2016
Тя съдържа резултатите от работата на държавната статистика по изчисляване на макроикономическите показатели за България в съответствие със Системата на националните сметки (СНС 2008) и Европейската система от сметки (ЕСС 2010).
Публикацията съдържа динамични редове с данни за: брутния вътрешен продукт на Република България за периода 2001 - 2016 г.; основните агрегати на човек от населе...
Статистически годишник 2016
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2011 - 2015 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се...
Основни макроикономически показатели 2015
Тя съдържа резултатите от работата на държавната статистика по изчисляване на макроикономическите показатели за България в съответствие със Системата на националните сметки (СНС 2008) и Европейската система от сметки (ЕСС 2010).
Публикацията съдържа динамични редове с данни за: брутния вътрешен продукт на Република България за периода 2000 - 2015 г.; основните агрегати на човек от населе...
Статистически годишник 2015
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2010 - 2014 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се...
Основни макроикономически показатели 2014
Тя съдържа резултатите от работата на държавната статистика по изчисляване на макроикономическите показатели за България в съответствие със Системата на националните сметки (СНС 2008) и Европейската система от сметки (ЕСС 2010).
Публикацията съдържа динамични редове с данни за: брутния вътрешен продукт на Република България за периода 1999 - 2014 г.; основните агрегати на човек от населе...
Статистически годишник 2014
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2009 - 2013 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се...
Статистически годишник 2013
Националният статистически институт представя на вниманието на потребителите на статистическа информация от страната и чужбина 81-ото издание на Статистическия годишник на Република България в печатен и електронен формат.
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2008 - 2012 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се...