Образование и обучение на възрастни
Европейска SDMX структура за метаданни (ESMS)
Контакт | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Организация | Национален статистически институт | ||||||||||||||||
Отдел | „Статистика на образованието и културата“ | ||||||||||||||||
Лице за контакт | Елена Цанкова | ||||||||||||||||
Длъжност | държавен експерт | ||||||||||||||||
Адрес | ул. „П. Волов“ № 2, София 1038 | ||||||||||||||||
Електронна поща |
| ||||||||||||||||
Телефон | +359 2 9857 511 | ||||||||||||||||
Факс | |||||||||||||||||
Актуализиране на метаданните | |||||||||||||||||
Дата на потвърждаване | 25 януари 2024 г. | ||||||||||||||||
Дата на публикуване | 25 януари 2024 г. | ||||||||||||||||
Дата на последно актуализиране | 25 януари 2024 г. | ||||||||||||||||
Статистическо представяне | |||||||||||||||||
Описание на данните | Изследването на образованието и обучението на възрастни (лица на възраст 25-64 години) се провежда във всички страни членки на ЕС по обща методология за осигуряване на международно сравними данни. Предмет на изследването е установяването участие на лицата на възраст от 25 до 64 години в различни видове учебни дейности. | ||||||||||||||||
Използвани класификации |
| ||||||||||||||||
Обхват | Изледването е извадково и включва лицата на възраст 25-64 години, които постоянно пребивават в Република България. | ||||||||||||||||
Понятия и дефиниции | · Ученето през целия живот обхваща всички целенасочени учебни дейности, формални и неформални, предприемани с цел подобряване на знанията, уменията и компетентността на отделния човек, както от професионален, така и от общ интерес за лични и социални цели. · Формално образование и/или обучение е това, което се провежда в образователната система или в центрове за професионална квалификация и което води до придобиване на степен на образование и/или степен на професионална квалификация. · Неформалното обучение също е целенасочено и организирано, но успешното му завършване не води до придобиването на степен на образование или степен на професионална квалификация. Най-често срещаните форми на неформалното обучение са курсове, частни уроци, семинари и работни срещи с обучителен характер, обучение на работното място и инструктажи по безопасност на труда. Успешното завършване на неформалното обучение може да бъде или да не бъде придружено от издаването на някакъв документ - удостоверение, свидетелство или друго. · Самостоятелното обучение е целенасочена (преднамерена) учебна дейност, предприета с цел повишаване на персоналните знания и умения. | ||||||||||||||||
Статистическа единица | Лица и учебни дейности | ||||||||||||||||
Статистическа съвкупност | Съвкупността обхваща лицата на възраст 25-64 години, живеещи в обикновени домакинства. | ||||||||||||||||
Географски обхват (територия) | Територията на цялата страна | ||||||||||||||||
Времеви обхват | 2007, 2011, 2016 | ||||||||||||||||
Базисен период | Не се прилага. | ||||||||||||||||
Мерна единица | |||||||||||||||||
Брой и процент. | |||||||||||||||||
Отчетен период | |||||||||||||||||
2007, 2011, 2016 | |||||||||||||||||
Нормативна база | |||||||||||||||||
Нормативни документи и други споразумения | · Регламент N 452/2008 г. на Европейския парламент и на Съвета относно изготвянето и развитието на статистиката на образованието и ученето през целия живот; · Регламент (ЕС) № 1175/2014 на Комисията за приложение на Регламент N 452/2008 г. на Европейския парламент и на Съвета; · Методически документи на Евростат; · Закон за статистиката | ||||||||||||||||
Споделяне на данни | Не се прилага. | ||||||||||||||||
Конфиденциалност | |||||||||||||||||
Конфиденциалност - политика | · Закон за статистиката; · Регламент (ЕО) № 223/2009 относно европейската статистика (съображение 24 и член 20 (4)) от 11 март 2009 г. (ОВ L 87, стр. 164), предвижда необходимостта да се изготвят общи принципи и насоки, гарантиращи поверителността на използваните данни за производството на европейските статистически данни и достъп до тези поверителни данни, при надлежно отчитане на техническото развитие и изискванията на ползвателите в едно демократично общество. | ||||||||||||||||
Конфиденциалност - защита на данните | Съгласно Закона за статистиката (чл. 25 и 26). | ||||||||||||||||
Политика по разпространение | |||||||||||||||||
Календар за разпространение | Съгласно датите за публикуване определени в Календара за разпространение на резултатите от статистическите изследвания на НСИ. | ||||||||||||||||
Достъп до календара за разпространение | Календарът е наличен на интернет сайта на НСИ: https://www.nsi.bg/bg/node/488 | ||||||||||||||||
Достъп на потребителите | В съответствие с Правилника за разпространение на статистически продукти и услуги. | ||||||||||||||||
Честота на разпространение | |||||||||||||||||
Изследването на образованието и обучението на възрастни се провежда на всеки 5 години съгласно Регламент N 452/2008 г. на Европейския парламент и на Съвета. | |||||||||||||||||
Достъпност и яснота | |||||||||||||||||
Прессъобщения | Прессъобщение на интернет сайта на НСИ: https://www.nsi.bg/bg/node/3530/
| ||||||||||||||||
Публикации | Образование в Република България | ||||||||||||||||
Онлайн база данни | Данни за образованието и обучението на възрастни са достъпни за всички потребители на интернет сайта на НСИ в рубрика Образование и учене през целия живот: https://www.nsi.bg/bg/node/3530 | ||||||||||||||||
Достъп до микроданни | Съгласно Правилника за предоставяне на анонимизирани индивидуални данни за научни и изследователски цели. | ||||||||||||||||
Други формати на разпространение | Информационна услуга по заявка, съгласно Правилника за разпространение на статистически продукти и услуги на НСИ. | ||||||||||||||||
Методологични документи | Методологически наръчник на Евростат. | ||||||||||||||||
Документация за качеството | 2011: Доклад за качество съгласно Регламент на Комисията N 823/2010. 2016: Доклад за качество съгласно Регламент на Комисията N 1175/2014. | ||||||||||||||||
Управление на качеството | |||||||||||||||||
Осигуряване на качеството | Въведен е набор от критерии за качество в съответствие с Регламент на Комисията N 1175/2014. | ||||||||||||||||
Оценка на качеството | Докладът за качество на НСИ предоставя основна информация за качеството на национално ниво. | ||||||||||||||||
Приложимост | |||||||||||||||||
Потребности на потребителите | Данните се използват от Министерството на труда и социалната политика и Министерството на образованието и науката. Най-важните показатели от участието в учене през целия живот (формално, неформално и самостоятелно) са включени в Националната стратегия за учене през целия живот. Има интерес от научните организации. | ||||||||||||||||
Удовлетвореност на потребителите | Не е налична. | ||||||||||||||||
Пълнота | Не е налична. | ||||||||||||||||
Точност и надеждност | |||||||||||||||||
Обща точност | Двустепенна стратифицирана случайна извадка. | ||||||||||||||||
Извадкови грешки | За всички изчисления на грешките е използван SPSS, модул Complex Sample Analysis. | ||||||||||||||||
Неизвадкови грешки | При изследването през 2007 равнището на отговаряемост е 81.5%. При изследването през 2011 равнището на отговаряемост е 87.9%. При изследването през 2016 равнището на отговаряемост е 77.2%. | ||||||||||||||||
Навременност и точност на представяне | |||||||||||||||||
Навременност |
| ||||||||||||||||
Точност на представяне | Всички резултати са предоставени навреме. | ||||||||||||||||
Съгласуваност и сравнимост | |||||||||||||||||
Географска сравнимост | Пълна сравнимост с всички страни-членки на ЕС. Частична сравнимост с предходни вълни поради различия в методологията. Данните за самостоятелното обучение от последната вълна не бива да се сравняват с тези от предходна. | ||||||||||||||||
Сравнимост във времето | Частична сравнимост поради промени в общата методология. | ||||||||||||||||
Съгласуваност между предметни области | Частична сравнимост със сходни изследвания. | ||||||||||||||||
Вътрешна съгласуваност | Проведени са тестове за качеството основно върху съгласуваността на събраната информация. | ||||||||||||||||
Разходи и натовареност | |||||||||||||||||
Служители, участващи в провеждането на изследването:
| |||||||||||||||||
Ревизия на данните | |||||||||||||||||
Ревизия на данните - политика | В съответствие с Правилника за разпространение на статистически продукти и услуги. | ||||||||||||||||
Ревизия на данните - практика | В съответствие с Правилника за разпространение на статистически продукти и услуги. | ||||||||||||||||
Статистическа обработка | |||||||||||||||||
Източници на данни | Лица на възраст 25-64 години, живеещи в обикновени домакинства, попаднали в извадката. | ||||||||||||||||
Честота на събиране на данни | На всеки 5 години. | ||||||||||||||||
Събиране на данни | Анкетиране Лице-в-лице (PAPI) | ||||||||||||||||
Валидиране на данни | Валидирането на данните е извършено от Националния статистически институт, а Евростат провежда тестове за качество. | ||||||||||||||||
Обработка на данни | Не се прилага. | ||||||||||||||||
Изглаждане | Не се прилага. | ||||||||||||||||
Коментар |
Европейска стандартна структура за доклади по качество (ESQRS)
Контакт | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Организация | Национален статистически институт | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Отдел | „Статистика на образованието и културата“ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лице за контакт | Елена Цанкова | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Длъжност | държавен експерт | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Адрес | ул. „П. Волов“ № 2, София 1038 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Електронна поща |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Телефон | +359 2 9857 511 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Факс | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Статистическо представяне | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Описание на данните | Изследването на образованието и обучението на възрастни (лица на възраст 25-64 години) се провежда във всички страни членки на ЕС по обща методология за осигуряване на международно сравними данни. Предмет на изследването е установяването участие на лицата на възраст от 25 до 64 години в различни видове учебни дейности. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Използвани класификации |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Обхват | Изледването е извадково и включва лицата на възраст 25-64 години, които постоянно пребивават в Република България. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Понятия и дефиниции | · Ученето през целия живот обхваща всички целенасочени учебни дейности, формални и неформални, предприемани с цел подобряване на знанията, уменията и компетентността на отделния човек, както от професионален, така и от общ интерес за лични и социални цели. · Формално образование и/или обучение е това, което се провежда в образователната система или в центрове за професионална квалификация и което води до придобиване на степен на образование и/или степен на професионална квалификация. · Неформалното обучение също е целенасочено и организирано, но успешното му завършване не води до придобиването на степен на образование или степен на професионална квалификация. Най-често срещаните форми на неформалното обучение са курсове, частни уроци, семинари и работни срещи с обучителен характер, обучение на работното място и инструктажи по безопасност на труда. Успешното завършване на неформалното обучение може да бъде или да не бъде придружено от издаването на някакъв документ - удостоверение, свидетелство или друго. · Самостоятелното обучение е целенасочена (преднамерена) учебна дейност, предприета с цел повишаване на персоналните знания и умения. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Статистическа единица | Лица и учебни дейности | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Статистическа съвкупност | Съвкупността обхваща лицата на възраст 25-64 години, живеещи в обикновени домакинства. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Географски обхват (територия) | Територията на цялата страна | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Времеви обхват | 2007, 2011, 2016 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Базисен период | Не се прилага. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Статистическа обработка | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Източници на данни | Лица на възраст 25-64 години, живеещи в обикновени домакинства, попаднали в извадката. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Честота на събиране на данни | На всеки 5 години. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Събиране на данни | Анкетиране Лице-в-лице (PAPI) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Валидиране на данни | Валидирането на данните е извършено от Националния статистически институт, а Евростат провежда тестове за качество. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Обработка на данни | Не се прилага. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Изглаждане | Не се прилага. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Управление на качеството | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Осигуряване на качеството | Въведен е набор от критерии за качество в съответствие с Регламент на Комисията N 1175/2014. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оценка на качеството | Докладът за качество на НСИ предоставя основна информация за качеството на национално ниво. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Приложимост | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Потребности на потребителите | Данните се използват от Министерството на труда и социалната политика и Министерството на образованието и науката. Най-важните показатели от участието в учене през целия живот (формално, неформално и самостоятелно) са включени в Националната стратегия за учене през целия живот. Има интерес от научните организации. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Удовлетвореност на потребителите | Не е налична. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пълнота | Не е налична. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Степен на пълнота на данните | 100% | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Точност и надеждност | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Обща точност | Двустепенна стратифицирана случайна извадка. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Извадкови грешки | За всички изчисления на грешките е използван SPSS, модул Complex Sample Analysis. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Показатели за извадкови грешки |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Неизвадкови грешки | При изследването през 2007 равнището на отговаряемост е 81.5%. При изследването през 2011 равнището на отговаряемост е 87.9%. При изследването през 2016 равнището на отговаряемост е 77.2%. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Грешки на обхвата | Извадката е излъчена на база резултатите от преброяването през 2011 година. Някои недостатъци, произтичащи от това:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Степен на свръхобхват | AES 2007: 13.1% домакинства. AES 2011: 6.3% домакинства. AES 2016: 11.0% домакинства. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Дял на общите единици | AES 2007: 86.9% домакинства. AES 2011: 93.6% домакинства. AES 2016: 89.0% домакинства. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Грешки при измерването | Изследването се провежда самостоятелно. Начин на интервюиране - лице-в-лице. Не се допуска друг член на домакинството да отговаря на въпросника. През 2007 г. изцяло проведено пилотно изследване, през 2011 и 2016 г. само част от въпросника е тестван преди да бъде проведено проучването. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Грешки поради липса на отговор | AES 2007: 642 домакинства. AES 2011: 436 домакинства. AES 2016: 987 домакинства. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Степен на неотговорили единици от съвкупността |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Степен на неотговаряне на отделни променливи във въпросника | AES 2007: - няма равнище на отговаряемост под 90%. AES 2011: FEDPAYVAL (10.98%) и NFEPAIDVAL1 (15.26%) AES 2016: NFEPAIDVAL2 (15.8%) и NFEPAUDVAL1 (11.7%). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Грешки при обработката | Кодирането, първоначална проверка на данни и въвеждане на данни се извършва в териториалните статистически бюра (ТСБ). В преобладаващия брой ТСБ-та (по-малките), анкетьорите провеждат кодирането и въвеждането на данни под ръководството на отговорен експерт. В други ТСБ-та има отделни експерти за кодиране и / или въвеждане на данни. ТСБ-та са свободни да изберат най-добрият, за тях, начин за извършване на поставената задача. Програма за въвеждане на данни е проектирана с допълнителни мерки за контрол и филтри. Добавени са също допълнителни правила за проверка чрез сравняване на въведената информация между различните, свързани въпроси, за да се избегне възможни противоречиви отговори. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Степен на импутация | Не се прилага. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Грешки, свързани с допусканията на модела | Неприложимо. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сезонно изглаждане | Не се прилага (годишни данни). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ревизия на данните - политика | В съответствие с Правилника за разпространение на статистически продукти и услуги. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ревизия на данните - практика | В съответствие с Правилника за разпространение на статистически продукти и услуги. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ревизия на данните - средна стойност | Неприложимо. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Навременност и точност на представяне | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Навременност |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лаг във времето - първи резултати | 7 месеца | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лаг във времето - окончателни резултати | Неприложимо (публикуват се само окончателни данни). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Точност на представяне | Всички резултати са предоставени навреме. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Точност на представяне - предоставяне и публикуване | Всички резултати са предоставени навреме. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Съгласуваност и сравнимост | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Географска сравнимост | Пълна сравнимост с всички страни-членки на ЕС. Частична сравнимост с предходни вълни поради различия в методологията. Данните за самостоятелното обучение от последната вълна не бива да се сравняват с тези от предходна. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Коефициент на асиметрия за статистическите огледални потоци | Не се прилага (липсват потоци). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сравнимост във времето | Частична сравнимост поради промени в общата методология. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Дължина на съпоставимите динамични редове | Три вълни - 2007, 2011 и 2016 г. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Съгласуваност между предметни области | Частична сравнимост със сходни изследвания. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Съгласуваност между статистически данни с годишна и с по-малка периодичност | Неприложимо. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Съгласуваност с националните сметки | Неприложимо. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вътрешна съгласуваност | Проведени са тестове за качеството основно върху съгласуваността на събраната информация. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Достъпност и яснота | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Прессъобщения | Прессъобщение на интернет сайта на НСИ: https://www.nsi.bg/bg/node/3530/
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Публикации | Образование в Република България | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Онлайн база данни | Данни за образованието и обучението на възрастни са достъпни за всички потребители на интернет сайта на НСИ в рубрика Образование и учене през целия живот: https://www.nsi.bg/bg/node/3530 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Таблици с данни - консултации | Неприложимо. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Достъп до микроданни | Съгласно Правилника за предоставяне на анонимизирани индивидуални данни за научни и изследователски цели. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Други формати на разпространение | Информационна услуга по заявка, съгласно Правилника за разпространение на статистически продукти и услуги на НСИ. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Метаданни - консултации | Неприложимо. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Методологични документи | Методологически наръчник на Евростат. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Степен на пълнота на метаданните | 100% | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Документи за качеството | 2011: Доклад за качество съгласно Регламент на Комисията N 823/2010. 2016: Доклад за качество съгласно Регламент на Комисията N 1175/2014. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Разходи и натовареност | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Служители, участващи в провеждането на изследването:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Конфиденциалност | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Конфиденциалност - политика | · Закон за статистиката; · Регламент (ЕО) № 223/2009 относно европейската статистика (съображение 24 и член 20 (4)) от 11 март 2009 г. (ОВ L 87, стр. 164), предвижда необходимостта да се изготвят общи принципи и насоки, гарантиращи поверителността на използваните данни за производството на европейските статистически данни и достъп до тези поверителни данни, при надлежно отчитане на техническото развитие и изискванията на ползвателите в едно демократично общество. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Конфиденциалност - защита на данните | Съгласно Закона за статистиката (чл. 25 и 26). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Коментар |
НСИ и УНИЦЕФ България отбелязват заедно 1 юни – Деня на детето
За втора поредна година Националният статистически институт и УНИЦЕФ България отбелязват заедно 1 юни – Международния ден на детето, и поздравяват всички 1 104 198 деца, които живеят в страната.
И тази година НСИ представя публикацията „Децата в България“, в която са събрани всички данни от 2023 г. Информацията е разпределена по теми – „Население“, „Здравеопазване“, „Образование“, „Противообществени прояви и престъпления на малолетните и непълнолетните лица“, „Социално включване и условия на живот“, „Култура“. В тазгодишната публикация са ...
Образованието в Република България през учебната 2023/2024 година
Основните резултати от проведените от Националния статистически институт (НСИ) годишни изчерпателни изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции, показват, че:
- през учебната 2023/2024 година в предучилищното образование (детските градини и подготвителните групи в училищата) са записани 216.9 хил. деца;
- през 2023 г. основно образование са завършили 63.4 хил. ученици, а завършилите средно образование в общообразователни и професионални училища са съответно 24.2 хил. и 15.4 хил. ученици;
- записаните в различните степени на висшето ...
Основни резултати от изследването на образованието и обучението на възрастни през 2022 година (предварителни данни)
Изследването на образованието и обучението на възрастни (Adult Education Survey) се провежда във всички държави - членки на ЕС, по единна методология и чрез общ хармонизиран въпросник в съответствие с Регламент (ЕС) 2019/1700 на Европейския парламент и на Съвета от 10 октомври 2019 година.
Според резултатите от изследването 637.9 хил. лица (18.9%) на възраст 25 - 64 години са участвали в поне едно неформално обучение през последните 12 месеца. В сравнение с предходната вълна на изследването те намаляват с 3.6 процентни пункта. Докато почти всяко трето лице (31.1%) с висше об...
Децата в България през 2022 година
За първи път по повод 1 юни – Международния ден на детето, Националният статистически институт (НСИ) представя специализирана публикация, посветена на данните за децата. Представянето на статистически данни, които се отнасят за децата от 0 до 17-годишна възраст, ще бъде от полза за работата на всички държавни институции при разработването, прилагането и отчитането на прилаганите политики за децата.
Публикацията съдържа информация за децата от 0 до 17 години по основни показатели, за които са налични статистически данни за 2022 година. За някои от показателите са налични данни и за...
Образованието в Република България през учебната 2022/2023 година
Основните резултати от проведените от Националния статистически институт (НСИ) годишни изчерпателни изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции, показват, че:
- През учебната 2022/2023 година в предучилищното образование (детските градини и подготвителните групи в училищата) са записани 216.5 хил. деца.
- През 2022 г. основно образование са завършили 61.1 хил. ученици, а завършилите средно образование в общообразователни и професионални програми са съответно 23.2 хил. и 13.2 хил. ученици.
- Записаните в различнит...
Образованието в Република България през учебната 2021/2022 година
Основните резултати от проведените от Националния статистически институт (НСИ) годишни изчерпателни изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции, показват, че:
- През учебната 2021/2022 година в предучилищното образование (детските градини и подготвителните групи в училищата) са записани 214.8 хил. деца.
- През 2021 г. основно образование са завършили 58.3 хил. ученици, а завършилите средно образование в общообразователни и професионални програми са съответно 25.2 хил. и 17.8 хил. ученици.
- Записаните в различните степени на висшето...
Образованието в Република България през учебната 2020/2021 година
Основните резултати от проведените от Националния статистически институт годишни изчерпателни изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции, показват, че:
- През учебната 2020/2021 година в предучилищното образование (детските градини и подготвителните групи в училищата) са записани 215.7 хил. деца.
- През 2020 г. основно образование са завършили 59.9 хил. ученици, а завършилите средно образование в общообразователни и професионални гимназии са съответно 25.5 хил. и 19.6 хил. ученици.
- Записаните в различните степени на висшето образ...
Образованието в Република България през учебната 2019/2020 година
- През учебната 2019/2020 година в детски градини са записани 217.9 хил. деца, или с 0.4% по-малко в сравнение с предходната година.
- Завършилите средно образование през 2019 г. в общообразователни и професионални гимназии са съответно 25.8 хил. и 21.6 хил. ученици.
- Записаните в различните степени на висшето образование за академичната 2019/2020 година са 220.2 хиля...
Образованието в Република България през учебната 2018/2019 година
Основните резултати от проведените от Националния статистически институт годишни изчерпателни изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции, показват, че:
- През учебната 2018/2019 година в детски градини са записани 218.8 хил. деца, или с 1.0% по-малко в сравнение с предходната година.
- Завършилите средно образование през 2018 г. в общообразователни и професионални гимназии са съответно 26.5 хил. и 23.0 хил. ученици.
- Записаните в различните степени на висшето образование за академичната 2018/2019 година са 229.5 хиляди.
- Към 31.12...
Образованието в Република България през учебната 2017/2018 година
Основните резултати от проведените от Националния статистически институт годишни изчерпателни изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции, показват, че:
- През учебната 2017/2018 година в детски градини са записани 220.9 хил. деца, или с 1.6% по-малко в сравнение с предходната година.
- Завършилите средно образование през 2017 г. в общообразователни и професионални гимназии са съответно 26.6 хил. и 21.7 хил. ученици.
- Записаните в различните степени на висшето образование за академичната 2017/2018 година са 236.3 хиляди.
- Към 31.12.2017 ...
Основни резултати от изследването на образованието и обучението на възрастни (трета вълна, 2016 година)
Изследването на образованието и обучението на възрастни се провежда веднъж на 5 години във всички държави - членки на ЕС, по единна методология и чрез хармонизиран инструментариум, което осигурява съпоставими данни за оценка на ученето през целия живот.
Националният статистически институт представя окончателни резултати от проведеното в края на 2016 г. изследване.
...Образованието в Република България през учебната 2016/2017 година
Образованието в Република България през учебната 2015/2016 година
Образованието в Република България през 2014/2015 учебна година
Образование в Република България през 2013/2014 учебна година
Образование в Република България през 2012/2013 учебна година
Основните резултати от провежданите от Националния статистически институт ежегодни изчерпателни изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции, са следните: • През учебната 2012/2013 година в детските градини са записани 235.0 хил. деца, като е регистрирано увеличение от 3.1% в сравнение с предходната учебна година. • През 2012 г. завършилите средно образование в общообразователни и професионални училища са съответно 30.3 и 29.4 хил. ученици. • Броят на записаните в различните степени на висшето образование за учебната 2012/2013 година остава почти без промяна в сравне...
Участие на населението на възраст 25 - 64 години в учене през целия живот (Анализ на основните резултати от изследването на образованието и обучението на възрастни през 2011 година)
Образование в Република България през 2011/2012 учебна година
Образование в Република България през 2010/2011 учебна година
Динамични процеси в образованието през 2009 година
Основни статистически характеристики на образованието през 2008 година
Образование в Република България 2024
Националният статистически институт предлага на потребителите на статистическа информация годишната двуезична (на български и английски език) електронна публикация Образование в Република България 2024.
Публикацията съдържа основни данни от провежданите ежегодни изчерпателни статистически наблюдения, характеризиращи дейността на образователните институции в България през периода 2019 - 2023 година.
В изданието са включени данни за детските градини, учебните заведения, учащите в различните видове училища, учителите, студентите - български граждани и чужде...
Статистически справочник 2024 (на английски език)
Националният статистически институт представя на потребителите публикацията Статистически справочник 2024 на английски език.
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси и социално-икономическия и културния живот в България за периода 2019 - 2023 година.
Представената информация в изданието характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е п...
Статистически справочник 2024
Публикацията Статистически справочник 2024 на български език е достъпна за потребителите на статистическа информация.
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси, социално-икономическия и културния живот в България за периода 2019 - 2023 година.
Представената информация характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана информаци...
Статистически годишник 2023
Националният статистически институт представя на вниманието на потребителите
на статистическа информация от страната и чужбина 91-вото издание на годишник на Република България в печатен формат.
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2017 - 2022 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се състои от Националния ст...
Статистически справочник "Преброяване 2021"
Националният статистически институт представя основните резултати от Преброяване 2021. Преброяването се проведе от 7 септември до 10 октомври 2021 г. в изпълнение на Регламент (ЕО) № 763/2008 на Европейския парламент и на Съвета и на Закона за преброяване на населението и жилищния фонд в Република България през 2021 година.
Изданието съдържа данни за основните демографски, етнокултурни, здравни и социално-икономически характеристики на населението, за миграцията и за местонамирането на работното място/учебното заведение на заетите и учащите лица.
Към 7 септе...
Образование в Република България 2023
Националният статистически институт предлага на потребителите на статистическа информация годишната двуезична (на български и английски език) електронна публикация Образование в Република България 2023.
Публикацията съдържа основни данни от провежданите пет ежегодни изчерпателни статистически изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции в България за периода 2018/2019 - 2022/2023 учебна година.
В изданието са включени данни за детските градини, учебните заведения, учащите в различните видове училища, учителите, новоприетите, студе...
Статистически справочник 2023 (на английски език)
Излезе от печат публикацията Статистически справочник 2023 на английски език.
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси и социално-икономическия и културния живот в България за периода 2018 - 2022 година.
Представената информация в изданието характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана информация ...
Статистически справочник 2023
Излезе от печат публикацията Статистически справочник 2023 на български език.
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси, социално-икономическия и културния живот в България за периода 2018 - 2022 година.
Представената информация характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана информация за здравеопаз...
Статистически годишник 2022
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2016 - 2021 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се състои от Национал...
Образование в Република България 2022
Националният статистически институт предлага на потребителите на статистическа информация годишната двуезична (на български и английски език) електронна публикация Образование в Република България 2022.
Публикацията съдържа основни данни от провежданите пет ежегодни изчерпателни статистически изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции в България за периода 2017/2018 - 2021/2022 учебна година.
В изданието са включени данни за детските градини, учебните заведения, учащите в различните видове училища, учителите, новоприетите, ...
Статистически справочник 2022 (на английски език)
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси и социално-икономическия и културния живот в България за периода 2017 - 2021 година.
Представената информация в изданието характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана информа...
Статистически справочник 2022
Излезе от печат публикацията Статистически справочник 2022 на български език.
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси, социално-икономическия и културния живот в България за периода 2017 - 2021 година.
Представената информация характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана информация за здравеопаз...
Статистически годишник 2021
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2015 - 2020 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, коят...
Образование в Република България 2021
Националният статистически институт предлага на потребителите на статистическа информация годишната двуезична (на български и английски език) електронна публикация Образование в Република България 2021.
Публикацията съдържа основни данни от провежданите пет ежегодни изчерпателни статистически изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции в България за периода 2016/2017 - 2020/2021 учебна година.
В изданието са включени данни за детските градини, учебните заведения, учащите в различните видове училища, учителите, новоприетите, студе...
Статистически справочник 2021 (на английски език)
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси и социално-икономическия и културния живот в България за периода 2016 - 2020 година.
Представената информация в изданието характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана ...
Статистически справочник 2021
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси, социално-икономическия и културния живот в България за периода 2016 - 2020 година.
Представената информация характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана информация за здравеопазването...
Статистически годишник 2020
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2014 - 2019 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се с...
Образование в Република България 2020
Публикацията съдържа основни данни от провежданите пет ежегодни изчерпателни статистически изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции в България за периода 2015/2016 - 2019/2020 учебна година.
В изданието са включени данни за детските градини, учебните заведения, учащите в различните видове училища, учителите, новоприетите, с...
Статистически справочник 2020 (на английски език)
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси и социално-икономическия и културния живот в България за периода 2016 - 2019 година.
Представената информация в изданието характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана информац...
Статистически справочник 2020
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси, социално-икономическия и културния живот в България за периода 2016 - 2019 година.
Представената информация характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана информация за здравеопазването...
Статистически годишник 2019
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2013 - 2018 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се с...
Образование в Република България 2019
Публикацията съдържа основни данни от провежданите пет ежегодни изчерпателни статистически изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции в България за периода 2014/2015 - 2018/2019 учебна година.
В изданието са включени данни за детските градини, учебните заведения, учащите в различните видове училища, ...
Статистически годишник 2018 в инфографики
През 2018 г. за първи път представихме резултатите от статистическите изследвания чрез графики, изображения и други средства за визуализация, което предизвика положителен отзвук сред широк кръг потребители. Надяваме се, че този съвременен начин на поднасяне на статистическата информация ще събуди интереса и на онези от тях, които за пръв път се докосват до смисъла на числата, разкриващи важни аспекти на обществено-икономическия живо...
Статистически справочник 2019 (на английски език)
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси и социално-икономическия и културния живот в България за периода 2015 - 2018 година.
Представената информация в изданието характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана информация за здравеопазв...
Статистически справочник 2019
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси, социално-икономическия и културния живот в България за периода 2015 - 2018 година.
Представената информация характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана информация за здравео...
Статистически годишник 2018
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2012 - 2017 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се ...
Образование в Република България 2018
Публикацията съдържа основни данни от провежданите пет ежегодни изчерпателни статистически изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции в България за периода 2013/2014 - 2017/2018 учебна година.
В изданието са включени данни за детските градини, учебните заведения, учащите в различните видове училища, учителите, новоприетите, студентит...
Статистически справочник 2018 (на английски език)
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси и социално-икономическия и културния живот в България за периода 2014 - 2017 година.
Представената информация в изданието характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана информац...
Статистически годишник 2017 в инфографики
Публикацията е насочена към по-широк кръг потребители, като статистическите данни са поднесени по разбираем и достъпен начин.
Актуалното състояние и промените в обществено-икономическия и културния живот в страната са представени не по традиционния начин с таблици и текст, а чрез инфографики - изображения, графики и други средства за визуализация.
Надяваме се, че поднесената по този ...
Статистически справочник 2018
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси, социално-икономическия и културния живот в България за периода 2014 - 2017 година.
Представената информация характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана информация за здравеопазването, образо...
Статистически годишник 2017
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2012 - 2016 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се ...
Образование в Република България 2017
Публикацията съдържа основни данни от провежданите пет ежегодни изчерпателни статистически изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции в България за периода 2012/2013 - 2016/2017 учебна година.
В изданието са включени данни за детските градини, учебните заведения, учащите в различните видове училища, ...
Статистически справочник 2017 (на английски език)
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси и социално-икономическия и културния живот в България за периода 2013 - 2016 година.
Представената информация в изданието характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана информац...
Статистически справочник 2017
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси, социално-икономическия и културния живот в България за периода 2013 - 2016 година.
Представената информация характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана информация за здравеопазването, образо...
Статистически годишник 2016
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2011 - 2015 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се...
Образование в Република България 2016
Публикацията съдържа основни данни от провежданите пет ежегодни изчерпателни статистически изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции в България за периода 2011/2012 - 2015/2016 учебна година.
В изданието са включени данни за детските градини, учебните заведения, учащите в различните видове училища, учителите, новоприетите, студентит...
Статистически справочник 2016 (на английски език)
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси и социално-икономическия и културния живот в България за периода 2012 - 2015 година.
Представената информация в изданието характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана информац...
Статистически справочник 2016
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси, социално-икономическия и културния живот в България за периода 2012 - 2015 година.
Представената информация характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана информация за здравеопазването, образо...
Статистически годишник 2015
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2010 - 2014 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се...
Образование в Република България 2015
Публикацията съдържа основни данни от провежданите пет ежегодни изчерпателни статистически изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции в България за периода 2010/2011 - 2014/2015 учебна година.
В изданието са включени данни за детските градини, учебните заведения, учащите в различните видове училища, учителите, новопр...
Статистически справочник 2015 (на английски език)
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси и социално-икономическия и културния живот в България за периода 2010 - 2014 година.
Представената информация в изданието характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана информац...
Статистически справочник 2015
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси, социално-икономическия и културния живот в България за периода 2010 - 2014 година.
Представената информация в изданието характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана информаци...
Статистически годишник 2014
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2009 - 2013 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се...
Образование в Република България 2014
Статистически справочник 2014 (на английски език)
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси и социално-икономическия и културния живот в България за периода 2009 - 2013 година.
Представената информация в изданието характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана ...
Статистически справочник 2014
Излезе от печат публикацията Статистически справочник 2014 на български език.
Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси и социално-икономическия и културния живот в България за периода 2009 - 2013 година.
Представената информация в изданието характеризира националната икономика на макрониво - брутен вътрешен продукт, инвестиции, финанси, платежен баланс, както и по отделни икономически дейности - индустрия, селско стопанство, транспорт, съобщения, търговия и други. В самостоятелни раздели е публикувана инфо...
Статистически годишник 2013
Националният статистически институт представя на вниманието на потребителите на статистическа информация от страната и чужбина 81-ото издание на Статистическия годишник на Република България в печатен и електронен формат.
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2008 - 2012 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се...