Сектор „Държавно управление”
Наименование на трансакцията | Общо | Общофункци- онално управление на държавата |
Отбрана | Обществен ред и сигурност | Дейности в областта на икономиката | Опазване на околната среда | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ЕСС 2010 Код | S13 | CG01 | CG02 | CG03 | CG04 | CG05 | |
Общо разходи | OTE | 69 397 | 6 161 | 2 585 | 4 221 | 14 447 | 1 251 |
Бруто капиталообразуване и Придобиване минус намаление на нефинансови непроизведени активи | P5L | 5 241 | 188 | 979 | 250 | 1 762 | 233 |
Бруто капиталообразуване | P5 | 3 965 | 1 | 836 | 250 | 1 215 | 124 |
в т.ч. бруто образуване на основен капитал | P51G | 3 865 | 3 | 803 | 239 | 1 170 | 124 |
Придобиване минус намaлeние на нефинансови непроизведени активи | NP | 1 276 | 187 | 143 | M | 548 | 109 |
Компенсация на наетите | D1 | 16 926 | 1 704 | 1 294 | 3 454 | 1 155 | 205 |
Субсидии | D3 | 8 925 | 8 | 3 | 0 | 8 452 | 54 |
Доход от собственост | D4 | 647 | 647 | M | M | M | M |
Социални помощи без социални трансфери в натура и социални трансфери в натура, свързани с разходи върху производството за пазарни производители и съпътстващи домакинствата | D6M | 24 604 | M | M | M | M | 0 |
Междинно потребление, Други данъци върху производството, Текущи данъци върху дохода, имуществото и други, Корекция в измененнието на нетната стойност на активите на домакинствата в резервите на пенсионните фондове | OEC | 8 693 | 764 | 307 | 501 | 2 329 | 601 |
Междинно потребление | P2 | 8 669 | 740 | 307 | 501 | 2 329 | 601 |
Други данъци върху производството, Текущи данъци върху дохода, имуществото и други, Корекция в измененнието на нетната стойност на активите на домакинствата в резервите на пенсионните фондове | OED | 24 | 24 | M | M | M | M |
Други текущи трансфери (1) | D7 | 3 521 | 2 850 | 0 | 16 | 138 | 14 |
Капиталови трансфери | D9 | 841 | M | 0 | 1 | 610 | 144 |
в т.ч. инветиционни субсидии | D92 | 9 | 1 | 0 | M | 3 | 0 |
Разходи за крайно потребление | P3 | 30 747 | 2 663 | 1 683 | 4 138 | 3 797 | 931 |
Наименование на трансакцията | Общо | Жилищна и градо- устройствена политика | Здраве-опазване | Развлечения, култура и религия | Образование | Социално осигуряване и подпомагане | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ЕСС 2010 Код | S13 | CG06 | CG07 | CG08 | CG09 | CG10 | |
Общо разходи | OTE | 69 397 | 1 494 | 9 324 | 1 032 | 6 519 | 22 364 |
Бруто капиталообразуване и Придобиване минус намаление на нефинансови непроизведени активи | P5L | 5 241 | 763 | 127 | 174 | 697 | 68 |
Бруто капиталообразуване | P5 | 3 965 | 715 | 127 | 168 | 461 | 68 |
в т.ч. бруто образуване на основен капитал | P51G | 3 865 | 716 | 123 | 166 | 453 | 67 |
Придобиване минус намaлeние на нефинансови непроизведени активи | NP | 1 276 | 48 | 0 | 7 | 236 | M |
Компенсация на наетите | D1 | 16 926 | 156 | 2 345 | 448 | 4 682 | 1 484 |
Субсидии | D3 | 8 925 | 0 | 342 | 17 | 42 | 6 |
Доход от собственост | D4 | 647 | M | M | M | M | M |
Социални помощи без социални трансфери в натура и социални трансфери в натура, свързани с разходи върху производството за пазарни производители и съпътстващи домакинствата | D6M | 24 604 | M | 4 409 | M | M | 20 194 |
Междинно потребление, Други данъци върху производството, Текущи данъци върху дохода, имуществото и други, Корекция в измененнието на нетната стойност на активите на домакинствата в резервите на пенсионните фондове | OEC | 8 693 | 569 | 1 898 | 275 | 1 068 | 380 |
Междинно потребление | P2 | 8 669 | 569 | 1 898 | 275 | 1 068 | 380 |
Други данъци върху производството, Текущи данъци върху дохода, имуществото и други, Корекция в измененнието на нетната стойност на активите на домакинствата в резервите на пенсионните фондове | OED | 24 | M | M | M | M | M |
Други текущи трансфери (1) | D7 | 3 521 | 4 | 127 | 107 | 31 | 232 |
Капиталови трансфери | D9 | 841 | 2 | 75 | 9 | M | M |
в т.ч. инвестиционни субсидии | D92 | 9 | 3 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Разходи за крайно потребление | P3 | 30 747 | 833 | 8 261 | 737 | 5 809 | 1 896 |
Контакт | |
---|---|
Организация | Национален Статистически Институт |
Отдел | Нефинансови национални и регионални сметки |
Лице за контакт | Нина Ралчева |
Длъжност | главен експерт |
Адрес | ул. "П. Волов" № 2, София 1038 |
Електронна поща | |
Телефон | +359 2 9857 597 |
Факс | |
Актуализиране на метаданните | |
Дата на потвърждаване | 03 август 2021 г. |
Дата на публикуване | 03 август 2021 г. |
Дата на последно актуализиране | 03 август 2021 г. |
Статистическо представяне | |
Описание на данните | Разходите на сектор "Държавно управление" се представят по видове трансакции и по функции съгласно класификацията на функциите на държавно управление (КОФОГ). |
Използвани класификации | · Европейска система от сметки 2010 (ЕСС 2010); · Класификация на функциите на държавното управление (КОФОГ). |
Обхват | Съгласно ЕСС 2010 сектор "Държавно управление" включва всички институционални единици, които са непазарни производители и чието производство е предназначено за индивидуално и колективно потребление (напр. образование, здравеопазване, собствена издръжка на правителството). Тези единици се финансират основно чрез плащания от други сектори на икономиката. Институционалните единици в сектор "Държавно управление" се групират в три подсектора: "Централно държавно управление", "Местно държавно управление" и "Социалноосигурителни фондове". |
Понятия и дефиниции | България има ангажимент да предоставя статистическа информация на Евростат за сектор „Държавно управление“, описани в Европейската система на национални сметки (ЕСС 2010), съгласно изискванията на Регламент 264/2000 от 3 февруари 2000 година на Европейската Комисия и Регламент 2223/1995 на Европейския парламент. Сектор „Държавно управление“ включва няколко подсектора съгласно изискванията на ЕСС 2010: Централно държавно управление - S.1311 (включва всички единици, чиито отчети са включени в централния бюджет, университети, Българска национална телевизия, Българско национално радио, извънбюджетни сметки, болници, финансирани от правителството и други институционални единици със самостоятелни бюджети); Местно държавно управление - S.1313(включва всички общини,болниците, финансирани от тях и извънбюджетни сметки и фондове към общините); и Социалноосигурителни фондове - S.1314 (Национален осигурителен институт и Националната здравноосигурителна каса). За основен източник за разработването на статистическата информация за нефинансови индикатори на сектор “Държавно управление” се използват отчетите за изпълнение на консолидираната фискална програма, предоставяни от Министерство на финансите. Отчетите за изпълнение на консолидираната фискална програма се подготвят в съответствие с прилаганата национална бюджетната класификация. |
Статистическа единица | Институционална единица съгласно ЕСС 2010 – бюджетни институции, нефинансови предприятия прекласифицирани в сектор „Държавно управление“. |
Статистическа съвкупност | Икономическата територия на страната. |
Географски обхват (територия) | България |
Времеви обхват | от 1995 г. (Инфостат) |
Базисен период | Не се прилага. |
Мерна единица | |
Млн. лв. | |
Отчетен период | |
Година | |
Нормативна база | |
Нормативни документи и други споразумения | · Регламент (ЕО) № 549/2013 на Съвета от 21 май 2013 г. относно Европейската система от национални и регионални сметки в Общността; · Регламент № 1500/2000 на Европейската Комисия от 10 юли 2000 година по отношение на разходите и приходите на сектор „Държавно управление“; · Регламент (ЕО) № 113/2002 на Комисията от 23 януари 2002 година относно ревизираните класификации на разходите в зависимост от предназначението им. |
Споделяне на данни | Програмата на Евростат за предоставяне на данни в областта на националните сметки. |
Конфиденциалност | |
Конфиденциалност - политика | · Закон за статистиката; · Регламент (ЕО) № 223/2009 относно европейската статистика (съображение 24 и член 20 (4)) от 11 март 2009 г. (ОВ L 87, стр. 164), предвижда необходимостта да се изготвят общи принципи и насоки, гарантиращи поверителността на използваните данни за производството на европейските статистически данни и достъп до тези поверителни данни, при надлежно отчитане на техническото развитие и изискванията на ползвателите в едно демократично общество. |
Конфиденциалност - защита на данните | |
Политика по разпространение | |
Календар за разпространение | Датата за публикуване на статистическата информация е посочена в Календара за разпространение на резултатите от статистическите изследвания на НСИ. Статистическата информация за разходите на сектор “Държавно управление” по функции се публикуват дванадесет месеца след изтичането на съответния отчетен период. |
Достъп до календара за разпространение | Календарът е наличен на интернет сайта на НСИ: https://www.nsi.bg/bg/node/488 |
Достъп на потребителите | Данните се публикуват на интернет сайта на НСИ в рубрика Държавна финансова статистика в съответствие със Закона за статистиката и Кодекса на европейската статистическа практика, зачитайки професионалната независимост и с цел обективност, прозрачност, при което всички потребители са равнопоставени. |
Честота на разпространение | |
Годишно | |
Достъпност и яснота | |
Прессъобщения | Не се прилага. |
Публикации | Основни макроикономически показатели |
Онлайн база данни | Подробни данни са достъпни за всички потребители на интернет сайта на НСИ в рубрика Държавна финансова статистика - Годишни сметки на “Държавно управление”- Разходи на сектор “Държавно управление” по функции на класификацията на функциите на държавно управление (КОФОГ): https://www.nsi.bg/bg/node/2411 |
Достъп до микроданни | |
Други формати на разпространение | |
Методологични документи | · Методологични бележки за разработване на разходи на сектор “Държавно управление” по функции в България; · Ръководство за източниците и методите за разработване на КОФОГ статистиката (Евростат); · Европейската система от национални и регионални сметки (ЕСС2010) - Евростат; · Регламент № 1500/2000 на Европейската Комисия от 10 юли 2000 година по отношение на разходите и приходите на сектор „Държавно управление“. |
Документация за качеството | |
Управление на качеството | |
Осигуряване на качеството | · Кодекс на европейската статистическа практика; · Обща рамка за управление на качеството в Националната статистическа система. |
Оценка на качеството | |
Приложимост | |
Потребности на потребителите | |
Удовлетвореност на потребителите | |
Пълнота | |
Точност и надеждност | |
Обща точност | |
Извадкови грешки | |
Неизвадкови грешки | |
Навременност и точност на представяне | |
Навременност | Т+12 месеца |
Точност на представяне | Допълнителна информация за сектор „Държавно управление“ е налична в другите подрубрики на рубриката Държавна финансова статистика. |
Съгласуваност и сравнимост | |
Географска сравнимост | |
Сравнимост във времето | |
Съгласуваност между предметни области | |
Вътрешна съгласуваност | С Нотификационните таблици за държавния дефицит/излишък и дълг. |
Разходи и натовареност | |
Ревизия на данните | |
Ревизия на данните - политика | Данните за сектор „Държавно управление“ се ревизират в следните случаи: · актуализиране на данни за предишни периоди – при наличие на нова допълнителна информация, прекласифициране и други подобрения; · в съответствие с Нотификационните таблици за държавния дефицит/излишък и дълг; · планирани методологически ревизии. |
Ревизия на данните - практика | Виж 19.1. |
Статистическа обработка | |
Източници на данни | Основни източници на данни за разработване на сметките за сектор „Държавно управление” са: · отчет за касовото изпълнение на Консолидирания държавен бюджет; · отчет за приходите и разходите на прекласифицираните държавни предприятия в сектор "Държавно управление". |
Честота на събиране на данни | Годишно |
Събиране на данни | Изчерпателно за всички единици на сектор „Държавно управление“. |
Валидиране на данни | Осъществяване на валидиращи процедури за оценка на качеството на данните. |
Обработка на данни | |
Изглаждане | Не се прилага. |
Коментар |
България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2023 година
През 2023 г. държавният дефицит на ЕС се увеличава в сравнение с 2022 година, докато делът на държавния дълг намалява. През 2023 г. в ЕС дефицитът като дял от брутния вътрешен продукт (БВП) бележи нарастване до -3.5% от -3.2% за 2022 година. През 2023 г. държавният дълг на ЕС като процент от БВП намалява до 80.8% от 82.5% в края на 2022 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2023 година (окончателни данни)
През 2023 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен дефицит от -3 709 млн. лв., или -2.0% от брутния вътрешен продукт (БВП), по окончателни данни на Националния статистически институт.
Дългът на Република България за 2023 г. е в размер на 42 389 млн. лв., или 22.9% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2023 година
През 2023 г. държавният дефицит и дълг на ЕС се увеличава в сравнение с 2022 година. През 2023 г. в ЕС дефицитът като дял от БВП бележи увеличение до -3.5% от -3.4% за 2022 година. През 2023 г. държавният дълг на ЕС като процент от БВП намалява до 81.7% от 83.4% в края на 2022 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2023 година (предварителни данни)
През 2023 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен дефицит от -3 454 млн. лв., или -1.9% от БВП, според предварителни данни на Националния статистически институт.
Дългът на Република България за 2023 г. е в размер на 42 383 млн. лв., или 23.1% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2022 година
През 2022 г. държавният дефицит и дълг на ЕС намаляват в сравнение с 2021 година. През 2022 г. в ЕС дефицитът като дял от БВП бележи спад до -3.3% от -4.7% за 2021 година. През 2022 г. държавният дълг на ЕС като процент от БВП намалява до 83.5% от 87.4% в края на 2021 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2022 година (окончателни данни)
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2022 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен дефицит от -4 859 млн. лв., или -2.9% от БВП.
Дългът на Р България за 2022 г. е в размер на 37 850 млн. лв., или 22.6% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2022 година (предварителни данни)
През 2022 г. държавният дефицит и дълг на ЕС намаляват в сравнение с 2021 година. През 2022 г. в ЕС дефицитът като дял от БВП бележи спад до -3.4% от -4.8% за 2021 година. През 2022 г. държавният дълг на ЕС като процент от БВП намалява до 84.0% от 88.0% в края на 2021 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2022 година (предварителни данни)
През 2022 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен дефицит от -4 648 млн. лв., или -2.8% от БВП, според предварителни данни на Националния статистически институт.
Дългът на Република България за 2022 г. е в размер на 37 848 млн. лв., или 22.9% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2021 година
През 2021 г. държавният дефицит и дълг на ЕС намаляват в сравнение с 2020 година. През 2021 г. в ЕС дефицитът като дял от БВП бележи спад до -4.6% от -6.7% за 2020 година. През 2021 г. делът на държавния дълг на ЕС намалява до 87.9% от 89.8% в края на 2020 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2021 година (окончателни данни)
През 2021 г. окончателните данни на Националния статистически институт показват, че институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен дефицит от -5 414 млн. лв., или -3.9% от БВП.
Дългът на Република България за 2021 г. е в размер на 33 268 млн. лв., което представлява 23.9% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2021 година (предварителни данни)
През 2021 г. държавният дефицит и дълг на ЕС намалява в сравнение с 2020 година. В ЕС дефицитът към БВП бележи спад от 6.8% за 2020 г. на 4.7% за 2021 г., а държавният дълг бележи спад от 90.0% в края на 2020 г. на 88.1% в края на 2021 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2021 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Националния статистически институт през 2021 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен дефицит от -5 433 млн. лв., или -4.1% от БВП.
Дългът на Р България за 2021 г. е в размер на 33 277 млн. лв., или 25.1% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2020 година
През 2020 г. държавните дефицит и дълг на ЕС се увеличават в сравнение с 2019 година. В ЕС дефицитът към БВП бележи ръст от 0.5% за 2019 г. на 6.9% за 2020 г., а държавният дълг нараства от 77.2% в края на 2019 г. на 90.1% в края на 2020 година.
...Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” в Република България през 2020 година (окончателни данни)
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2020 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен дефицит от -4 780 млн. лв., или -4.0% от БВП на България.
Дългът на България за 2020 г. е в размер на 29 602 млн. лв., или 24.7% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2020 година (предварителни данни)
През 2020 г. държавният дефицит и дълг на ЕС се увеличава в сравнение с 2019 година. В ЕС дефицитът към БВП бележи ръст от 0.5% за 2019 г. на 6.9% за 2020 г., а държавният дълг нараства от 77.5% в края на 2019 г. на 90.7% в края на 2020 година.
...Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” в Република България през 2020 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Националния статистически институт през 2020 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен дефицит от -4 056 млн. лв., или -3.4% от БВП на България.
Дългът на България за 2020 г. е в размер на 29 703 млн. лв., или 25.0% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2019 година
През 2019 г. държавният дефицит на ЕС се увеличава в сравнение с 2018 г., докато държавният дълг намалява. В ЕС дефицитът към БВП бележи ръст от 0.4% за 2018 г. на 0.5% за 2019 г., а държавният дълг намалява от 79.5% в края на 2018 г. на 77.6% в края на 2019 година.
...Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” в Република България през 2019 година (окончателни данни)
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2019 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен излишък от 2 304 млн. лв., или 1.9% от БВП на България.
Дългът на България за 2019
България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2019 година (предварителни данни)
През 2019 г. държавният дефицит и дълг на ЕС-27 се увеличава в сравнение с 2018 година. В ЕС-27 дефицитът към БВП бележи ръст от 0.4% за 2018 г. на 0.6% за 2019 г., а държавният дълг намалява от 79.6% в края на 2018 г. на 77.8% в края на 2019 година.
...Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” в Република България през 2019 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Националния статистически институт през 2019 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен излишък от 2 470 млн. лв., или 2.1% от БВП на България.
Дългът на България за 2019 г. е в размер на 24 205 млн. лв., или 20.4% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2018 година
През 2018 г. държавният дефицит и дълг на ЕС-28 намалява в сравнение с 2017 година. В ЕС-28 дефицитът към БВП бележи спад от 1.0% за 2017 г. на 0.7% за 2018 г., а държавният дълг - от 82.1% в края на 2017 г. на 80.4% в края на 2018 година.
...Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” в Република България през 2018 година (окончателни данни)
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2018 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен излишък от 1 921 млн. лв., или 1.8% от БВП на България.
Дългът на България за 2018 г. е в размер на 24 431 млн. лв., или 22.3% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2018 година (предварителни данни)
През 2018 г. държавният дефицит и дългът на ЕС-28 намаляват в сравнение с 2017 година. В ЕС-28 дефицитът към БВП бележи спад от 1.0% за 2017 г. на 0.6% за 2018 г., а държавният дълг - от 81.7% в края на 2017 г. на 80.0% в края на 2018 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2018 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Националния статистически институт през 2018 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен излишък от 2 149 млн. лв., или 2.0% от БВП на България.
Дългът на България за 2018 г. е в размер на 24 430 млн. лв., или 22.6% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2017 година
През 2017 г. държавният дефицит и дълг на ЕС-28 намалява в сравнение с 2016 година. В ЕС-28 дефицитът към БВП бележи спад от 1.7% за 2016 г. на 1.0% за 2017 г., а държавният дълг - от 83.3% в края на 2016 г. на 81.6% в края на 2017 година.
...Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” в Република България през 2017 година (окончателни данни)
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2017 г. институционален сектор „Държавно управление” отчита бюджетен излишък от 1 145 млн. лв., или 1.1% от БВП на България.
Дългът на България за 2017 г. е в размер на 25 908 млн. лв., или 25.6% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2017 година (предварителни данни)
През 2017 г. държавният дефицит и дълг на ЕС-28 намалява в сравнение с 2016 година. В ЕС-28 дефицитът към БВП бележи спад от 1.6% за 2016 г. на 1.0% за 2017 г., а държавният дълг - от 83.3% в края на 2016 г. на 81.6% в края на 2017 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2017 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Националния статистически институт през 2017 г. институционален сектор „Държавно управление” отчита бюджетен излишък от 920 млн. лв., или 0.9% от БВП на България.
Дългът на България за 2017 г. е в размер на 25 064 млн. лв., или 25.4% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2016 година
През 2016 г. държавният дефицит и дълг на ЕС-28 намалява в сравнение с 2015 година. В ЕС-28 дефицитът към БВП бележи спад от 2.4% за 2015 г. на 1.7% за 2016 г., а държавният дълг - от 84.5% в края на 2015 г. на 83.2% в края на 2016 година.
...Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” в Република България през 2016 година (окончателни данни)
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2016 г. институционален сектор „Държавно управление” отчита бюджетен дефицит от 36 млн. лв., или 0.04% от БВП на България.
Дългът на България за 2016 г. е в размер на 27 322 млн. лв., или 29.03% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2016 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Евростат през 2016 г. държавният дефицит и дълг на ЕС-28 намаляват в относително изражение в сравнение с 2015 г. от 2.4% на 1.7%. Съотношението на държавния дълг към БВП намалява от 84.9% на 83.5%.
Дефицитът на институционален сектор „Държавно управление” на ЕС-28 възлиза на 251 141 млн. евро за 2016 г., а дългът - на 12 392 803 млн. евро.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2016 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Националния статистически институт през 2016 г. институционален сектор „Държавно управление” отчита бюджетен излишък от 30 млн. лв., или 0.03% от БВП на България.
Дългът на България за 2016 г. е в размер на 27 321 млн. лв., или 29.5% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2015 година
По окончателни данни на Евростат през 2015 г. дефицитът на институционален сектор „Държавно управление” на ЕС-28 възлиза на 347 618 млн. евро, или 2.4% от БВП, и бележи спад спрямо 2014 година.
...Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” в Република България през 2015 година
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2015 г. институционален сектор „Държавно управление” отчита бюджетен дефицит от 1 490 млн. лв., или 1.7% от БВП на България.
Дългът на България за 2015 г. е в размер на 23 049 млн. лв., или 26.0% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” през 2015 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Евростат през 2015 г. дефицитът на институционален сектор „Държавно управление” на ЕС-28 възлиза на 351 561 млн. евро, или 2.4% от БВП. Дългът на ЕС-28 възлиза на 12 477 670 млн. евро, или 85.2% от БВП.
...Дефицит и дълг на институционален сектор „Държавно управление” в Република България през 2015 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Националния статистически институт през 2015 г. институционален сектор „Държавно управление” отчита бюджетен дефицит от 1 774 млн. лв., или 2.1% от БВП на България.
България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2014 година
Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2014 година
България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2014 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Евростат през 2014 г. дефицитът на сектор „Държавно управление” на ЕС-28 възлиза на 401 861 млн. евро, или 2.9% от БВП, и бележи спад спрямо 2013 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” в Република България през 2014 година (предварителни данни)
България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” за периода 2010 - 2013 година по ЕСС 2010
Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” за периода 2010 - 2013 година по ЕСС 2010
България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2013 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Евростат през 2013 г. дефицитът на сектор „Държавно управление” на ЕС-28 възлиза на 437 323 млн. евро, или 3.3% от БВП, и бележи спад спрямо 2012 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2013 година (предварителни данни)
Директива 85/2011 на ЕС относно изискванията за бюджетните рамки на държавите - членки на ЕС
Считано от 2014 г. на основание на чл. 3, т. 2 от Директива 85/2011 на ЕС относно изискванията за бюджетните рамки на държавите - членки на ЕС, и чл. 67, ал. 7 и чл. 82, ал. 3, т. 3 от Закона за публичните финанси НСИ ще публикува фискални данни за институционалния сектор „Държавно управление“, вкл. и по подсектори.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2012 година
По окончателни данни на Евростат през 2012 г. дефицитът на сектор „Държавно управление” на ЕС-28 възлиза на 510 002 млн. евро, или 3.9% от БВП, и бележи спад спрямо 2011 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2012 година
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2012 г. сектор „Държавно управление” отчита бюджетен дефицит от 592 млн. лв., или 0.8% от БВП. Дългът на България за 2012 г. е в размер на 14 388 млн. лв., или 18.5% от БВП.
...България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2012 година
По предварителни данни на Евростат през 2012 г. дефицитът на сектор „Държавно управление” на ЕС-27 възлиза на 514 088 млн. евро, или 4.0% от БВП, и бележи спад спрямо 2011 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление“ през 2012 година
България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2011 година
По окончателни данни на Евростат през 2011 г. дефицитът на сектор „Държавно управление” на ЕС-27 възлиза на 560 834 млн. евро, или 4.4% от БВП и бележи спад спрямо 2010 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2011 година
България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2011 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Евростат през 2011 г. дефицитът на сектор „Държавно управление” на ЕС-27 възлиза на 565 117 млн. евро, или 4.5% от БВП и бележи спад спрямо 2010 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2011 година (предварителни данни)
България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2010 година
По данни на Евростат през 2010 г. дефицитът на сектор „Държавно управление” на ЕС-27 възлиза на 805 008 млн. евро, или 6.6% от БВП.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2010 година
България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2010 година (предварителни данни)
По предварителни данни на Евростат през 2010 година дефицитът на сектор „Държавно управление” на ЕС-27 възлиза на 784 107 млн. евро, или 6.4% от БВП.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2010 година (предварителни данни)
България и ЕС: Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2009 година
През 2009 г. най-висок дефицит като процент от БВП отчитат Ирландия (-14.4% от БВП), Великобритания (-11.4% от БВП), Испания (-11.1% от БВП) и Латвия (-10.2% от БВП). Най-нисък дефицит като процент от БВП е отчетен в Люксембург (-0.7% от БВП), Швеция (-0.9% от БВП) и Естония (-1.7% от БВП). В България дефицитът възлиза на 4.7% от БВП. Няма страна - членка на ЕС, която да е регистрирала излишък през 2009 година.
...Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” през 2009 година
Дефицит и дълг на сектор „Държавно управление” за 2009 година - предварителни данни
Статистически годишник 2023
Националният статистически институт представя на вниманието на потребителите
на статистическа информация от страната и чужбина 91-вото издание на годишник на Република България в печатен формат.
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2017 - 2022 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се състои от Националния ст...
Статистически годишник 2022
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2016 - 2021 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се състои от Национал...
Статистически годишник 2021
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2015 - 2020 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, коят...
Статистически годишник 2020
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2014 - 2019 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се с...
Основни макроикономически показатели 2018
Тя съдържа резултатите от работата на държавната статистика по изчисляване на макроикономическите показатели за България в съответствие със Системата на националните сметки (СНС 2008) и Европейската система от сметки (ЕСС 2010).
Публикацията съдържа динамични редове с данни за: брутния вътрешен продукт на Република България за периода 2002 - 2018 г.; основните агрегати на човек о...
Статистически годишник 2019
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2013 - 2018 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се с...
Статистически годишник 2018 в инфографики
През 2018 г. за първи път представихме резултатите от статистическите изследвания чрез графики, изображения и други средства за визуализация, което предизвика положителен отзвук сред широк кръг потребители. Надяваме се, че този съвременен начин на поднасяне на статистическата информация ще събуди интереса и на онези от тях, които за пръв път се докосват до смисъла на числата, разкриващи важни аспекти на обществено-икономическия живо...
Статистически годишник 2018
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2012 - 2017 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се ...
Основни макроикономически показатели 2017
Тя съдържа резултатите от работата на държавната статистика по изчисляване на макроикономическите показатели за България в съответствие със Системата на националните сметки (СНС 2008) и Европейската система от сметки (ЕСС 2010).
Публикацията съдържа динамични редове с данни за: брутния вътрешен продукт на Република България за периода 2001 - 2017 г.; основните агрегати на човек от населе...
Статистически годишник 2017 в инфографики
Публикацията е насочена към по-широк кръг потребители, като статистическите данни са поднесени по разбираем и достъпен начин.
Актуалното състояние и промените в обществено-икономическия и културния живот в страната са представени не по традиционния начин с таблици и текст, а чрез инфографики - изображения, графики и други средства за визуализация.
Надяваме се, че поднесената по този ...
Статистически годишник 2017
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2012 - 2016 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се ...
Основни макроикономически показатели 2016
Тя съдържа резултатите от работата на държавната статистика по изчисляване на макроикономическите показатели за България в съответствие със Системата на националните сметки (СНС 2008) и Европейската система от сметки (ЕСС 2010).
Публикацията съдържа динамични редове с данни за: брутния вътрешен продукт на Република България за периода 2001 - 2016 г.; основните агрегати на човек от населе...
Статистически годишник 2016
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2011 - 2015 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се...
Основни макроикономически показатели 2015
Тя съдържа резултатите от работата на държавната статистика по изчисляване на макроикономическите показатели за България в съответствие със Системата на националните сметки (СНС 2008) и Европейската система от сметки (ЕСС 2010).
Публикацията съдържа динамични редове с данни за: брутния вътрешен продукт на Република България за периода 2000 - 2015 г.; основните агрегати на човек от населе...
Статистически годишник 2015
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2010 - 2014 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се...
Основни макроикономически показатели 2014
Тя съдържа резултатите от работата на държавната статистика по изчисляване на макроикономическите показатели за България в съответствие със Системата на националните сметки (СНС 2008) и Европейската система от сметки (ЕСС 2010).
Публикацията съдържа динамични редове с данни за: брутния вътрешен продукт на Република България за периода 1999 - 2014 г.; основните агрегати на човек от населе...
Статистически годишник 2014
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2009 - 2013 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се...
Статистически годишник 2013
Националният статистически институт представя на вниманието на потребителите на статистическа информация от страната и чужбина 81-ото издание на Статистическия годишник на Република България в печатен и електронен формат.
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2008 - 2012 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
Съгласно Закона за статистиката официалният източник на информация в Република България е Националната статистическа система, която се...