На 7.04.2014 г. Националният статистически институт поставя началото на изпълнението на проекта „Подобряване на качеството на обслужване на гражданите и бизнеса, създаване и въвеждане на ясни, надеждни и унифицирани процедури за разработените електронни услуги чрез внедряване на Система за управление на качеството съгласно стандарта ISO 9001:2008”. Проектът се изпълнява на основание на договор № 13-31-20/07.04.2014 г. между НСИ и Министерството на финансите, управляващ орган на Оперативна програма „Административен капацитет“. Договорът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Проектът е с продължителност 18 месеца като основната цел на проекта е подобряване на качеството и надеждността на обслужването на гражданите и бизнеса чрез изграждане на Система за управление на качеството за електронните услуги в Националния статистически институт съгласно стандарт ISO 9001:2008. Специфичните цели за постигане на крайния резултат са подобряване на политиките, процедурите, инструкциите и указанията в Националния статистически институт. Целите на проекта са в пълно съответствие и с мерките, заложени в стратегическите и нормативните документи на Националния статистически институт и Европейския съюз.
Проектното предложение надгражда резултатите, постигнати в проекта на Европейска комисия за „Осигуряване на качество на Националната статистическа система”, и резултатите от проекта по ОПАК от 2009 г. по приоритетна ос I „Добро управление“, подприоритет 1.2. „Прозрачна и почтена държавна администрация“, като работата продължава в следващия етап за изграждане и внедряване на Система за управление на качеството и сертифицирането й по стандарт ISO 9001:2008.