Националният статистически институт завърши работата по проект „BG - План за действие за подобрения на SILC“ - дейности по цел 1 „Навременност на SILC“ и цел 3 „Тестване на SILC ревизията“, съгласно Споразумение за субсидия с Европейската комисия № 829212-2018 -BG-ACTION PLAN SILC.
Работата по проекта продължи 20 месеца и се осъществи в периода ноември 2018 - юли 2020 година.
Общите цели на проекта бяха адаптиране на производствения процес и използване на административните данни, включително предварителни данни от регистъра на доходите.
В съответствие с подписания договор бяха извършени следните дейности:
По цел 1 - Навременност на SILC
- Разработване на програма за въвеждане на данни на нова платформа за изследването SILC 2019;
- Избор на домакинства за участие в тестване на новата програма; обучение на екипа, участващ в пилотното изследване и работа на терен;
- Разработване на софтуер за формиране на целеви променливи съгласно регламентите на изследването;
- Разширяване на използването на данни от административни източници, включващи данни от Агенцията за социално подпомагане;
- Формиране на променливи за текущ доход от административни източници.
По цел 3 - Тестване на SILC ревизията
- Анализ на текущия дизайн на извадката; анализ на разпределението на единиците от ротационни групи, участвали в 6-а, 5-а и 4-та вълна на изследването по NUTS3;
- Калибриране на лонгитудиналните тегла за намаляване на отклонението между лонгитудиналното и текущото население;
- Оценка на вариацията на продължителния риск от бедност въз основа на остатъци от регресия на калибрационни променливи, за да се отговори на изискванията за точност;
- Анализ на стандартната грешка преди и след калибриране.
Изпълнението на проектните дейности допринесе за оптимизиране на метода за събиране и обработка на данни, осигуряващ наличност на ранните данни на SILC (включително променливите на текущия доход).
Използването на данни от административни регистри позволява по-добро качество на информацията и създаване на текущ доход по отделни компоненти на дохода.