Центърът за развитие на човешките ресурси организира информационен ден по програма „Учене през целия живот”(УЦЖ) на 26 ноември 2010 г. в хотел Родина, гр.София. Основна цел на семинара е да информира за предстоящата кампания по кандидатстване с проекти в секторните програми „Коменски”, „Леонардо да Винчи”и „Грюндвиг”.
Въвеждащата презентация „Ученето през целия живот – факти и статистика” бе представена от Стоян Баев от Националния статистически институт, национален координатор по статистика на образованието и обучението. В неговото изложение беше подчертано, че Евростат и статистическите служби на всички страни от ЕС вече са положили основите на статистическата методология за изучаване на участието на населението във формалното, неформалното и самостоятелното обучение.
Първият кръг от изследвания по темата „учене през целия живот” вече е приключил през периода 2007-2008 г., а вторият кръг от изследвания предстои през периода 2011-2012 година.
Според резултатите от изследването на образованието и обучението на възрастни, проведено от НСИ, и резултатите, представени на Евростат от другите страни, равнището на участие на населението на възраст 25-64 години във формално и неформално образование и обучение в България - 36,4%, е близо до средното равнище за страните от ЕС.
Най-високо равнище на участие в процеса на учене през целия живот по международно сравнимата скала е измерено в Швеция - 73,4%, Финландия - 55,0% и Обединеното кралство - 49,3%, а най-ниско е нивото на участие в Гърция -14,5% и Унгария - 9%.
Аналогично на другите страни, в България младите хора на възраст 25-34 участват два пъти по-активно в образование и обучение (44,7%), отколкото тези на възраст 55-64 години (20,3%).
Информационният ден продължи с представяне на секторните програми „Коменски”, „Леонардо да Винчи”и „Грюндвиг” и „Учебни визити”, с много въпроси от участниците и отговори от експертите на Центъра за развитие на човешките ресурси.
Партньорството между Националния статистически институт и Центъра за развитие на сътрудничеството продължава, като предстоят нови изследвания по втория етап на изследването.