1. При опит да се регистрирам в новата система ИС БЦ получавам съобщение: „Вече съществува потребител с този e-mail!“.
Отговор: Опитвате се да регистрирате имейл, който е бил регистриран в старата система ИС КБС. Ако този имейл все още е активен и имате достъп до него, използвайте опцията „Забравена парола“.
2. При опит да подновя регистрацията си от ИС КБС чрез опцията „Забравена парола“ получавам грешка: „Не съществува потребител с този e-mail!“.
Отговор: Такъв имейл не съществува в системата на ИС БЦ. Проверете дали правилно сте изписали имейла си и се уверете, че това е имейлът, който е бил използван за регистрацията Ви в ИС КБС. Ако продължавате да получавате същата грешка, можете да преминете към нова регистрация.
3. Защо при опит да закача КЕП към потребителския си профил, получавам грешка: „Данните в избрания подпис не съответстват на вписания в системата потребител!“?
Отговор: Потребителят, към когото се опитвате да закачите електронен подпис, фигурира в системата с различен ЕИК от този в електронния подпис.
4. Аз съм респондент, но имейлът, с който съм регистриран в ИС КБС, вече не е активен. Направих си нова регистрация, като използвах актуален имейл, свързах същия КЕП, който използвах за вход в системата ИС КБС, но не виждам старите си отчети. Какво да направя?
Отговор: Проверете в профила си дали не сте се регистрирали като счетоводна къща. Ако е така, това е причината да не виждате отчетите от старите периоди. През профила си изберете опцията „Редакция на профил“ и променете избора си на счетоводна къща от „Да“ на „Не“. Вече ще можете да видите подадените от Вас отчети през опцията „Моите отчети“.
5. Ние сме счетоводна къща, но имейлът, с който сме регистрирани в ИС КБС, вече не е активен. Направихме нова регистрация, като използвахме актуален имейл, свързахме същия КЕП, който използвахме за вход в системата ИС КБС, но не виждаме старите си отчети. Какво да направим?
Отговор: Обадете се на тел. 02 9078445 или ни пишете на e-mail: [email protected], за да променим имейла, който служи за връзка между старата и новата система.
6. Мога ли да регистрирам няколко сертификата към един и същ профил?
Отговор: Да, единственото условие е всички сертификати да носят един и същ Булстат/ЕИК. В противен случай системата ще върне грешка: „Данните в избрания подпис не съответстват на вписания в системата потребител!“.
7. В ИС КБС имах профил на потребител от тип счетоводна къща, но имейлът, с който бях регистриран, вече не е активен. Мога ли да си направя нова регистрация със същия електронен подпис и да виждам старите отчети, които съм подавал?
Отговор: В случай че сте потребител от тип счетоводна къща, отчетите, които сте подавали в старата система ИС КБС, ще бъдат достъпни в новата система ИС БЦ само ако разполагате с имейла, с който сте били регистрирани в ИС КБС. В противен случай ще виждате само отчетите, които сте подали в новата система ИС БЦ.
8. В ИС КБС имах профил на потребител от тип респондент, но имейлът, с който бях регистриран, вече не е активен. Мога ли да си направя нова регистрация със същия електронен подпис и да виждам старите отчети, които съм подавал?
Отговор: В случай че сте потребител от тип респондент, отчетите, които сте подавали в старата система ИС КБС, ще бъдат достъпни в новата система ИС БЦ, ако се регистрирате със същия електронен подпис.
9. Успешно се регистрирах, влязох в профила си и си закачих КЕП към него. Влизам през опцията „Вход с КЕП“ и успешно достъпвам страницата, в която се въвежда ЕИК на респондент. Натискам бутона „Лупа“, но нищо не се случва. Какво не е наред?
Отговор: Моля, проверете дали не сте отворили системата през браузър Internet Explorer. Невинаги версиите на Internet Explorer са съвместими с новата система, затова препоръчваме да не го използвате при отварянето на ИС БЦ.
10. След добавянето на BISS не успявам да се впиша в системата с КЕП.
Отговор:
• Уверете се, че услугата BISS е инсталирана. Ако е стартирана, изключете я и я пуснете отново.
• Рестартирайте браузъра си, като за тази цел затворите всичките му прозорци.
• Влезте в профила си, посредством потребителско име, парола и бутон "Вход". Уверете се че е закачен към профила Ви, Вашият електронен подпис, излезте и опитайте отново. Ако и това не сработи, изтрийте този подпис, и го закачете отново посредством бутона "Добави сертификат" - този бутон също минава през услугата BISS.
• Ако горните стъпки не доведат до резултат, деинсталирайте услугата BISS и я инсталирайте отново.
11. Какво трябва да се направи при удължаване срока на валидност на електронния подпис?
Отговор:
При удължаване срока на валидност на електронния подпис, трябва да се влезе във ВХОД на системата, да се изтрие стария електронен подпис и да се добави новия.