Инициативата е насочена към повишаване на статистическата култура на учениците и студентите, провокиране на интереса към статистическите изследвания, работата в екип, интерпретирането на статистически данни и използването на математически и графични методи за онагледяването им.
През 2019 г. в конкуренция с близо 15 000 ученици и студенти от 37 страни от целия свят отборът на 56-о столично училище „Проф. Константин Иречек“ с ментор Ламбина Петрова спечели престижното второ място със своя плакат на тема „Как се храня?“ и беше награден с грамота от Международната асоциация за статистическо образование и плакет на Националния статистически институт.
За тазгодишното издание на конкурса са определени следните теми, по които да се изготвят плакатите - околна среда, биология и устойчиво развитие. Плакатите трябва да представят по интересен и атрактивен начин статистическата информация по избраната тема и да съдържат ясно послание.
В състезанието могат да участват отбори от 2 - 5 ученици/студенти с преподавател ментор, разпределени в три категории: ученици, родени през 2005 г. или по-малки; ученици, родени между 2002 и 2004 г. включително; и студенти в университет/колеж - без възрастови ограничения.
Конкурсът се състои от два кръга: национален и международен. Националният кръг ще се проведе през учебната 2020/2021 година, а международният - през март - юли 2021 година. Финалистите в националния кръг за всяка възрастова категория ще представят страната ни в международния кръг, а международните победители ще бъдат обявени на 63-тия световен статистически конгрес в Хага, Нидерландия, от 11 до 15.07.2021 година.
Отборите, които желаят да участват в конкурса, трябва да бъдат регистрирани от своите ментори в периода от 20 май до 12 октомври 2020 г. и да изпратят готовите плакати в Националния статистически институт до 10 януари 2021 година. Победителите в националния кръг ще бъдат обявени на 15 февруари 2021 година.
Можете да се регистрирате за участие и да намерите допълнителна информация на сайта на конкурса: https://www.nsi.bg/islp2021/