Председателят на НСИ доц. д-р Атанас Атанасов приветства участниците в конференция, на която бяха представени резултатите от глобалното изследване на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие „Поглед върху образованието“ 2024. Събитието беше организирано от Министерството на образованието и науката и се проведе в София, а пряко от Париж беше излъчено представянето на глобалния доклад за всички държави, участващи в изследването.
При откриването заместник-министърът на образованието и науката Наталия Митева отбеляза, че в изследването се съдържат данни на повече от 80 страни и територии. Всяка година отчетът се концентрира върху една тематика - за равнопоставеността. Проверяват се разликите, които съществуват вътре в образователните системи, и последващото присъединяване на пазара на труда и обществения капитал.
Доц. Атанасов в приветствието си подчерта, че в последните години именно образованието е един от ключовите индикатори, които определят посоката на развитие на една държава. Затова и НСИ осъзнава ролята на качествената статистическа информация за справяне с предизвикателствата, пред които е изправена образователната система. „За пълноправното членство на НСИ в Комитета по статистика и политики в областта на статистиката на ОИСР беше извървян дълъг път, бяхме подложени на проверки, които да гарантират, че данните ни са достатъчно надеждни и съпоставими с останалите държави-членки. Включването на данни за България в изследването „Поглед върху образованието“ на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие осмисля нашата работа, тъй като тези данни могат да се използват за анализ на политики и прилагане на добри практики, които да развиват образователната система“ – отбеляза той.
Министърът на образованието и науката Галин Цоков също се присъедини към събитието. Той обърна внимание на перспективите на българското образование, добрата квалификация на учителите и не на последно място повишеното заплащане в сектора.
Докладът за България беше представен от Виктория Кис, директор „Образование и умения“ в ОИСР.