Започна регистрацията за Международния конкурс за статистически плакат 2024 - 2025. От днес до 3 януари 2025 година учениците и студентите, които ще участват в състезанието, трябва да сформират отбори от 1 до 5 души с един ментор.
Конкурсът се провежда в четири категории по възрастов признак:
1. Ученици на възраст 9 - 11 години
2. Ученици на възраст 12 - 15 години
3. Ученици на възраст 16 - 18 години
4. Студенти в бакалавърска степен (преди написването на дипломна теза) от университет/колеж.
Тази година няма предварително зададена тема - всеки отбор може да изработи своя плакат според своите виждания.
Състезанието се състои от два кръга: национален и международен.
Националният кръг се провежда в периода февруари 2024 - март 2025 г., а международният - от април до юли 2025 година.
Победителите във всяка възрастова група от националния кръг във всяка държава участват в международния кръг.
За класиралите се от първо до трето място в националния кръг има предвидени грамоти и парични награди, а за всички останали отбори - грамоти за успешно участие. Отборите победители в международния кръг също ще получат парични награди, които са обявени на сайта на конкурса.
Националният статистически институт кани българските ментори, ученици и студенти да участват в надпреварата, за да покажат своите знания и умения, с които да се затвърди престижът на страната ни от изминалите състезания.
Цялата информация може да разгледате на сайта на Конкурса: https://www.nsi.bg/islp2025/. Имейлът за връзка с нас е: [email protected]
Международният конкурс за статистически плакат се организира от Международната асоциация за статистическо образование (IASE) - образователната секция на Международния статистически институт (ISI). В България състезанието се провежда от Националния статистически институт (НСИ).
Целта на инициативата е да се повиши статистическата култура на учениците и студентите, да се провокира интерес към статистическите изследвания, да се развият уменията за работа в екип при интерпретирането на статистически данни и използването на графични и математически методи за представянето им.