Премини към основното съдържание

НСИ проведе семинари с учители за статистическите състезания 2022/2023 година

Публикувано на: 31.10.2022 - 09:40

От 24 до 26 октомври в гр. Велико Търново Националният статистически институт (НСИ) проведе два семинара за подготовка на учители ментори в Шестата европейска олимпиада по статистика и Третия Международен конкурс за статистически плакат. Работната програма включваше презентации  за регламентите и насоките за участие, както и споделяне на добри практики от ментори на отбори победители през годините. Семинарите бяха открити от доц. д-р Михаил  Кончев - заместник-председател на НСИ, който поздрави присъстващите и очерта приоритетите в работата на института за повишаване на статистическата култура на младите хора в България. Специално внимание беше отделено на приноса на педагогическата общност в мотивирането на учениците да се занимават със статистика и ползата за обществото от хора на различни професионални позиции, които умеят правилно да разбират и използват на официалната статистическа информация. Антоанета Илкова - директор на дирекция и ръководител на екипите на НСИ за състезанията, представи новите инициативи - изложби на открито и конкурс за статистическо есе, които разширяват палитрата от възможности за изява на различните възрастови групи сред подрастващите. Доц. д-р Александър Найденов от УНСС презентира основните елементи и етапи на състезанията и очерта критериите за оценка на журитата.  Споделените успешни практики на преподаватели от Пазарджик, Варна, София, Враца и Троян дадоха възможност на присъстващите за първи път на семинарите да почерпят добър педагогически опит в организирането на отборите и в ориентацията към високи резултати в класациите. Международните постижения на българските ученици в олимпиадата бяха демонстрирани чрез прожекции на видео клиповете им. Наградените статистически плакати от България също бяха показани в трите дни. В дискусиите по време на семинарите бяха засегнати всички аспекти от работата с учениците в областта на статистиката и бяха дадени много предложения за обогатяване на формите за контакти и целогодишна комуникация между НСИ и учителите.