Националният статистически институт стартира изпълнението на проект „Подобряване на качеството на обслужване на гражданите и бизнеса, създаване и въвеждане на ясни, надеждни и унифицирани процедури за разработените електронни услуги чрез внедряване на система за управление на качеството съгласно стандарта ISO 9001:2008”. Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
Основните целеви групи са гражданите и представителите на бизнеса, органите на статистиката, държавните и други институции - потребители на електронни услуги на Националния статистически институт, както и териториалните статистически бюра и Централното управление на Националния статистически институт.
Според ръководителя на проекта г-жа Галя Статева изпълнението на проекта е част от основния ангажимент на Националния статистически институт към предоставяне на прозрачно и качествено административно обслужване и развитие на електронните услуги в България. Обявена е открита процедура по реда на ЗОП за избор на изпълнител на обществена поръчка с предмет: „Разработване на инструмент за Система за управление на качеството в НСИ и внедряването й - консултантска услуга“. Срокът за подаване на оферти е до 6.08.2014 г. включително, като до момента са закупени три броя тръжни документации. Успешната реализация на проекта ще доведе до увеличаване на удовлетвореността и доверието на гражданите и бизнеса. По време на изпълнението на проекта ще бъде разработена и внедрена система за управление на качеството съгласно международния стандарт ISO 9001:2008. За да се осигури ефективната й употреба, 100 служители на Националния статистически институт ще преминат обучение за работа със системата, а 10 ще бъдат обучени за вътрешни одитори на системата за управление на качеството.
Стойността на проекта възлиза на 350 000 лв., като размерът на финансирането е 100% от общите допустими разходи. Продължителността на проекта е 18 месеца - от 7.04.2014 г. до 7.10.2015 година. През този период ще бъде установена надеждна оперативна рамка от правила, ориентирани към постоянен мониторинг и повишаване на качеството на услугите. Прилагането на системен подход ще доведе до по-ефективно управление на процесите. По-бързото развитие на електронните услуги в България, както и повишаването на прозрачността на административно обслужване, са сред очакваните резултати от проекта.