Премини към основното съдържание

1.1.6. Лица, използващи интернет по цели на използване

Динамичен ред

ЛИЦА, ИЗПОЛЗВАЩИ ИНТЕРНЕТ ПО ЦЕЛИ НА ИЗПОЛЗВАНЕ
(Проценти)
Цели 2024
Комуникация
Изпращане/получаване на имейли (е-поща) 48.3
Телефонни и видео разговори по интернет (чрез приложения като Viber, WhatsApp, Skype, Facetime, Messenger, Snapchat, Zoom, MS Teams, Webex) 71.4
Участие в социални мрежи (създаване на потребителски профил, публикуване на съобщения и други дейности във Facebook, X, Instagram, Snapchat, TikTok и др.) 65.0
Размяна на съобщения в реално време (чрез приложения като Viber, WhatsApp, Messenger, Snapchat, Skype, Discord, Telegram) 64.9
Достъп до информация
Търсене на информация за стоки и услуги 61.9
Четене на новинарски сайтове, вестници, списания онлайн 52.4
Обществено и политическо участие
Изразяване на мнение по граждански и политически въпроси в уебсайт или в социалните медии (напр. Facebook, X, Instagram, YouTube, в различни форуми, вкл. и реакция като Like) 19.8
Участие в онлайн консултации, анкети, гласуване по граждански и политически въпроси (напр. градоустройство, подписване на петиция) 8.7
Забавление
Слушане на музика онлайн (напр. интернет радио, музика от YouTube, Spotify, Tidal, Deezer и др.) и изтегляне на музика 43.3
Гледане на телевизия по интернет (на живо или на запис) от телевизионни оператори (напр. A1 Xplore TV GO, EON, b.box, Nova Play, Yettel TV) 27.5
Гледане на платени стрийминг услуги (напр. Netflix, HBO Max, Apple TV, Amazon Prime, Disney+, Sky, Showtime, Voyo, Maxdome) 11.7
Гледане на видео съдържание чрез услуги за видеосподеляне (напр. YouTube, Vbox7, Instagram, TikTok) 32.8
Играене и изтегляне на игри 15.8
Слушане и изтегляне на подкасти 10.8
Е-здравеопазване
Търсене на информация за здравето (напр. за нараняване, заболявания, хранене, за подобряване на здравословното състояние и др.) 39.8
Запазване на час при лекар чрез уебсайт или приложение (напр. на болница, медицински център, общопрактикуващ лекар, физиотерапевт, психотерапевт, напр. чрез Супердок, EasyDoc) 17.6
Достъп до лична здравна информация онлайн (напр. проверка на резултати от изследвания) 19.5
Използване на други здравни услуги чрез уебсайт или приложение вместо посещение в болница или при лекар (напр. получаване на рецепта, онлайн медицинска консултация) 6.6
Други онлайн услуги
Продажба на стоки и услуги чрез уебсайт или приложение (напр. eBay, Facebook Marketplace, shpock, popup.bg) 12.7
Интернет/онлайн банкиране (вкл. мобилно банкиране) 31.3
06.12.2024