Информационно общество
- Използване на ИКТ в домакинствата
- Използване на интернет в домакинствата и от лицата между 16 и 74 години
- Достъп на домакинствата до интернет
- Лица, регулярно използващи интернет
- Лица, използващи интернет по цели на използване
- Лица, използващи интернет с цел взаимодействие с публични институции
- Лица, притежаващи основни и над основните цифрови умения
- Лица, които никога не са използвали интернет
- Устройства, използвани от лицата за достъп до интернет
- Лица, използващи интернет за учебни дейности
- Лица, използващи свързани с интернет устройства и системи (интернет на нещата)
- Лица, извършващи дейности за управление на достъпа до лична информация в интернет
- Електронна търговия
- Лица, които са купували стоки и услуги по интернет за лични цели през последните 12 месеца
- Лица, които са купували стоки и услуги по интернет за лични цели през последните 3 месеца
- Видове стоки и услуги, поръчвани от лицата по интернет
- Закупуване на стоки от лицата по местонамиране на продавача
- Проблеми, срещани от лицата при закупуване на стоки и услуги по интернет
- Лица, извършващи финансови дейности чрез уебсайт или приложение
- Причини, поради които лицата не пазаруват по интернет
- Използване на интернет в домакинствата и от лицата между 16 и 74 години
- Използване на ИКТ в предприятията
- Използване на интернет в предприятията
- Предприятия с достъп до интернет
- Предприятия с фиксирана интернет връзка
- Заети лица в предприятията, които използват интернет
- Заети лица в предприятията, които използват преносими устройства с мобилна интернет връзка
- Предприятия, които имат уебсайт
- Предприятия, които използват социални медии
- Предприятия, които използват платени компютърни услуги в облак
- Предприятия, които извършват анализ на данни
- Предприятия, които използват свързани с интернет устройства и системи (интернет на нещата)
- Предприятия, които предоставят на заетите лица обучение в областта на ИКТ
- Електронна търговия
- Предприятия, които продават стоки и услуги по интернет
- Използване на автоматизиран обмен на данни
- Предприятия, които използват софтуер за управление на ресурсите (ERP)
- Предприятия, които използват софтуер за управление на връзките с клиенти (CRM)
- Предприятия, които изпращат електронни фактури подходящи за автоматизирана обработка
- Използване на интернет в предприятията
- Използване на ИКТ в домакинствата
- Използване на интернет в домакинствата и от лицата между 16 и 74 години
- Достъп на домакинствата до интернет
- Лица, регулярно използващи интернет
- Лица, използващи интернет по цели на използване
- Лица, използващи интернет с цел взаимодействие с публични институции
- Лица, притежаващи основни и над основните цифрови умения
- Лица, които никога не са използвали интернет
- Устройства, използвани от лицата за достъп до интернет
- Лица, използващи интернет за учебни дейности
- Лица, използващи свързани с интернет устройства и системи (интернет на нещата)
- Лица, извършващи дейности за управление на достъпа до лична информация в интернет
- Електронна търговия
- Лица, които са купували стоки и услуги по интернет за лични цели през последните 12 месеца
- Лица, които са купували стоки и услуги по интернет за лични цели през последните 3 месеца
- Видове стоки и услуги, поръчвани от лицата по интернет
- Закупуване на стоки от лицата по местонамиране на продавача
- Проблеми, срещани от лицата при закупуване на стоки и услуги по интернет
- Лица, извършващи финансови дейности чрез уебсайт или приложение
- Причини, поради които лицата не пазаруват по интернет
- Използване на интернет в домакинствата и от лицата между 16 и 74 години
- Използване на ИКТ в предприятията
- Използване на интернет в предприятията
- Предприятия с достъп до интернет
- Предприятия с фиксирана интернет връзка
- Заети лица в предприятията, които използват интернет
- Заети лица в предприятията, които използват преносими устройства с мобилна интернет връзка
- Предприятия, които имат уебсайт
- Предприятия, които използват социални медии
- Предприятия, които използват платени компютърни услуги в облак
- Предприятия, които извършват анализ на данни
- Предприятия, които използват свързани с интернет устройства и системи (интернет на нещата)
- Предприятия, които предоставят на заетите лица обучение в областта на ИКТ
- Електронна търговия
- Предприятия, които продават стоки и услуги по интернет
- Използване на автоматизиран обмен на данни
- Предприятия, които използват софтуер за управление на ресурсите (ERP)
- Предприятия, които използват софтуер за управление на връзките с клиенти (CRM)
- Предприятия, които изпращат електронни фактури подходящи за автоматизирана обработка
- Използване на интернет в предприятията
Използване на информационни и комуникационни технологии в домакинствата и от лицата през 2023 година
Запазва се тенденцията на ежегодно нарастване на домакинствата с достъп до интернет и през 2023 г. 88.5% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си. За десетгодишен период относителният им дял се е увеличил с 31.8 процентни пункта.
79.8% от лицата на възраст между 16 и 74 навършени години използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място, a делът на хората, които никога не са сърфирали в интернет, намалява до 11.8%.
Най-предпочитаното устройство за достъп до интернет e мобилен телефон (смартфон), който се изп...
Използване на информационни и комуникационни технологии в предприятията през 2023 година
През 2023 г. 96.3% от нефинансовите предприятия с 10 и повече заети лица имат достъп до интернет. С фиксирана интернет връзка разполагат 89.2% от предприятията, като при 46.6% максималната скорост за сваляне на данни е по-висока от 100 Mbps.
Относителният дял на заетите лица в предприятията, които разполагат с достъп до интернет, е 39.7%. Най-много заети лица използват интернет в сектор „Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения“ (92.2%), а най-малко - в сектор „Преработваща промишленост“ (25.5%).
През 2023 г. 3...
Използване на информационни и комуникационни технологии в предприятията през 2022 година
През 2022 г. 96.1% от нефинансовите предприятия с 10 и повече заети лица имат достъп до интернет. С фиксирана интернет връзка разполагат 89.1% от предприятията, като при 45.7% максималната скорост за сваляне на данни е по-висока от 100 Mbps.
Относителният дял на заетите лица в предприятията, които разполагат с достъп до интернет, е 40.2%. Преносими устройства с мобилна интернет връзка за служебни цели използват 22.2%, като за петгодишен период делът им се е увеличил повече от два пъти.
Повече от две трети от предприятията (67.5%) осигуряват на заетите лица отдалечен дост...
Използване на информационни и комуникационни технологии в домакинствата и от лицата през 2022 година
През 2022 г. 87.3% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си, което е с 3.8 процентни пункта повече в сравнение с предходната година.
79.0% от лицата на възраст между 16 и 74 навършени години използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място, а 61.2% се възползват от ресурсите на глобалната мрежа по няколко пъти на ден.
Потребителите най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация, като 67.3% посочват, че извършват телефонни или видео разговори по интернет (чрез приложения като Viber, WhatsApp, Skype,...
Използване на информационни и комуникационни технологии в предприятията през 2021 година
През 2021 г. 96.1% от нефинансовите предприятия с 10 и повече заети лица имат достъп до интернет. С фиксирана интернет връзка разполагат 85.7% от предприятията, като при 39.8% максималната скорост за сваляне на данни е по-висока от 100 Mbps.
...Използване на информационни и комуникационни технологии в домакинствата и от лицата през 2021 година
През 2021 г. 83.5% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си, което е с 4.6 процентни пункта повече в сравнение с предходната година.
...Използване на информационни и комуникационни технологии в предприятията през 2020 година
През 2020 г. 95.5% от нефинансовите предприятия с 10 и повече заети лица имат достъп до интернет, а при големите предприятия с 250 и повече заети лица относителният дял е 100.0%.
...Използване на информационни и комуникационни технологии в домакинствата и от лицата през 2020 година
През 2020 г. 78.9% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си, което е с 3.8 процентни пункта повече в сравнение с предходната година.
...Използване на информационни и комуникационни технологии в предприятията през 2019 година
Резултатите от проведеното през 2019 г. изследване сред предприятията с 10 и повече заети лица показват, че 95.7% от тях използват компютри, а 93.7% имат достъп до интернет.
...Използване на информационни и комуникационни технологии в домакинствата и от лицата през 2019 година
Резултатите от проведеното през 2019 г. изследване за използването на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) в домакинствата и от лицата показват, че 75.1% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си, като за десетгодишен период е отбелязан ръст от 42.0 процентни пункта.
...Основни резултати от изследването на информационното общество в предприятията през 2018 година
През 2018 г. 96.7% от предприятията в нефинансовия сектор с 10 и повече заети лица използват компютри, а 94.6% имат достъп до интернет.
...Основни резултати от изследването на информационното общество в домакинствата през 2018 година
Резултатите от проведеното през 2018 г. изследване за използването на информационно-комуникационни технологии (ИКТ) в домакинствата и от лицата показват, че 72.1% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си, като е отбелязан ръст от 4.8 процентни пункта спрямо предходната година.
...Основни резултати от изследването на информационното общество в предприятията през 2017 година
През 2017 г. 96.7% от предприятията в нефинансовия сектор с 10 и повече заети лица използват компютри, а 94.6% имат достъп до интернет.
...Основни резултати от изследването на информационното общество в домакинствата през 2017 година
Резултатите от проведеното през 2017 г. изследване за използването на информационно-комуникационни технологии (ИКТ) в домакинствата и от лицата показват, че 67.3% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си, като е отбелязан ръст от 3.8 процентни пункта спрямо предходната година.
...Основни резултати от изследването на информационното общество в домакинствата през 2016 година
Резултатите от проведеното през 2016 г. изследване за използването на информационно-комуникационни технологии (ИКТ) в домакинствата и от лицата показват, че 63.5% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си, като е отбелязан ръст от 4.4 процентни пункта спрямо предходната година.
...Основни резултати от изследването на информационното общество в предприятията през 2016 година
През 2016 г. 93.7% от предприятията в нефинансовия сектор с 10 и повече заети лица използват компютри, а 91.3% имат достъп до интернет.
...Основни резултати от изследването за използване на информационно-комуникационни технологии от домакинствата и лицата през 2015 година
През 2015 г. 59.1% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си, като е отбелязан ръст от 2.4 процентни пункта спрямо предходната година. С 0.9 процентни пункта се увеличава относителният дял на лицата на възраст 16 - 74 навършени години, които използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично, а 31.2% от тях използват облачни услуги (складово пространство в интернет) за съхранение на данни или споделяне на файлове.
...Основни резултати от изследването на информационното общество в предприятията през 2015 година
През 2015 г. 93.0% от предприятията в нефинансовия сектор с 10 и повече заети лица използват компютри, а 91.3% имат достъп до интернет.
...Основни резултати от изследването на информационното общество в предприятията през 2014 година
През 2014 г. делът на предприятията, които имат достъп до интернет, достига 91.4%, или с 2.3 процентни пункта повече в сравнение с предходната година. Информационно-комуникационните технологии са най-широко използвани в големите компании с 250 и повече заети лица, 99.5% от които имат достъп до интернет, докато в малките предприятия с 10 - 49 заети лица този относителен дял е 89.9%. Повече от половината предприятия с достъп до интернет (53.7%) поддържат своя уебстраница или уебсайт.
...Основни резултати от изследването за използване на информационно-комуникационните технологии от домакинствата и лицата през 2014 година
През 2014 година 56.7% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си, като е отбелязан растеж от 3.0 процентни пункта спрямо предходната година. С 2.5 процентни пункта се увеличава относителният дял на лицата на възраст 16 - 74 навършени години, които използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично, а 21.3% от тях използват облачни услуги за съхранение или споделяне на файлове в интернет.
...Основни резултати от изследването на информационното общество в предприятията, 2013 г.
Основни резултати от изследването за използване на информационно-комуникационните технологии от домакинствата и лицата, 2013 г.
Основни резултати от изследванията на информационното общество в предприятията, 2012 г.
През януари 2012 г. делът на предприятията от нефинансовия сектор с 10 и повече заети лица, които имат достъп до интернет достига до 87.4%, или с 0.5 процентни пункта повече в сравнение със същия период на предходната година, а 48.8% поддържат своя уебстраница или уебсайт.
...Основни резултати от изследването за използване на информационно-комуникационни технологии от домакинствата и лицата, 2012 г.
През 2012 година повече от половината (50.9%) домакинства в България имат достъп до интернет, като е отбелязан растеж от 5.9 процентни пункта спрямо предходната година. Увеличава се и относителният дял на лицата на възраст 16 - 74 години, които ползват интернет поне веднъж седмично.
...Използването на информационно-комуникационните технологии и е-търговията в предприятията през 2011 г.
Резултатите от изследването за използването на ИКТ в предприятията за 2011 г. показват трайна тенденция на растеж в дела на компаниите, които залагат на все по-широкото използване на ИКТ и е-търговия, за да подобрят своя бизнес.
...Използване на информационно-комуникационните технологии от домакинствата и от лицата между 16 и 74 години през 2011 г.
Резултатите от изследването на информационно-комуникационните технологогии в домакинствата за 2011 г. отчитат висок ръст в относителния дял на домакинствата, които имат достъп до интернет и широколентова връзка.
...Използване на информационно-комуникационните технологии и е-търговия в предприятията през 2010 г.
Информационното общество се развива с тенденция на ежегодно нарастване на използването на ИКТ от домакинствата, лицата и бизнеса в България.
...Използване на информационно комуникационните технологии от домакинствата и лицата през 2010 година
Информационното общество се развива с тенденция на ежегодно нарастване на използването на ИКТ от домакинствата, лицата и бизнеса в България.
...Използване на информационно-комуникационните технологии и е-търговия в предприятията през 2009 г.
Данните от изследването на ИКТ в предприятията отразяват широкото използване на интернет от бизнеса, като за периода 2004 - 2009 година се наблюдава прираст от 22.1 процентни пункта и през 2009 г. достига 83.9%. Широколентовата връзка нараства с още по-бързи темпове през последните шест години (41.2%) и 69.6% от предприятията имат високоскоростен интернет през 2009 година.
...Използване на ИКТ от домакинствата и лицата между 16 и 74 години през 2009 година
Разпространението на ИКТ в домакинствата се е увеличило значително през последните няколко години и резултатите от изследването на използването на информационно комуникационните технологии (ИКТ) от домакинствата и лицата през 2009 г. категорично потвърждават факта, че интернет услугите стават достъпни и предпочитани от все повече домакинства в страната.
...Използване на ИКТ от домакинствата и предприятията, 2008 г.
Данните от изследването за използването на ИКТ и е-търговия в предприятията сочат, че през 2008 г. се запазва тенденцията на растеж и все по-широко приложение на ИКТ в предприятията в Република България.
...Устойчиво развитие на България 2005 - 2016
Данните са систематизирани в десет теми: „Социално-икономическо развитие; Устойчиво потребление и производство; Социално включване; Демографски промени; Обществено здраве; Промени в климата и чиста енергия; Устойчив транспорт; Природни ресурси; Глобално партньорство; Добро упр...