Внос на стоки (fob) и услуги от държави-членки на ЕС / трети страни - тримесечни данниImports of goods (fob) and services by Member States of the EU / third countries -Quarterly data NAESA2010T0121qNAESA2010T0121qfalse2017-11-06T13:41:22+02:00ESQRS_MSDESTATESQRS_FULL_REPORTFULL_ESQRS2017NSINAESA2010T0121q<p>Национален статистически институт</p><p>National Statistical Institute of Bulgaria </p><p>"Нефинансови национални и регионални сметки"</p><p>Unit Non-financial national and regional accounts, Macroeconomic statistics Directorate</p><p>Милен Колев</p><p>Milen Kolev</p><p>Началник на отдел</p><p>head of unit</p><p>MKolev@nsi.bg </p><p>MKolev@nsi.bg </p><p>+359 2 9857 623 </p><p>+35929857623</p><p>Милен Колев</p><p>Milen Kolev</p><p>Вносът от държави-членки на ЕС/трети страни. Данните се отчитат по текущи и постоянни цени и включват съответните имплицитни ценови индекси.</p><p>Imports by Member States of the EU/third countries. The data are recorded at current and constant prices and include the corresponding implicit price indices.</p><p>Вносът на стоки и услуги е с включена географска разбивка с променлив състав; Европейски съюз, включително Европейските институции, Държавите-членки на Еврозоната и Институциите на Еврозоната, Държавите- членки и институциите, които не принадлежат към Еврозоната, Останал свят извън Европейски съюз.</p><div>Breakdowns of EU Member States (evolving composition) incl. EU institutions, Euro area (Member States and Institutions of the Euro Area) changing composition, Intra EU Extra Euro Area (EU member states and institutions not belonging to the Euro area) changing composition , All the European Union institutions and Extra-EU (evolving composition)</div><div> </div><p>Националните сметки описват общата икономика на дадена страна. </p><p>National accounts describe the total economy of a country. </p><p>Платежен баланс.</p><p>Balance of Payments (BPM6)</p><p>Националните сметки имат за цел да обхванат икономическата дейност на територията на страната. Те използват данни от множество базови статистики и по този начин нямат обща извадкова рамка. Основните градивни елементи на статистическите данни на ЕСС 2010 са статистическите единици и техните групи. Според ЕСС 2010 се разграничават два типа единици - институционални единици и местни единици по вид дейност (ЕСС 2010, 1.54). В съответствие с насоките на ЕСС 2010 в националните сметки се използват два вида единици и два съответни начина на подразделяне на икономиката: а) институционална единица, б) местна единица по вид дейност (местна ЕВД). Първият вид се използва за описание на приходите, разходите и финансовите потоци, както и за балансите. Вторият вид единици се използва за описание на производствените процеси и за анализ на ресурс-използване. Институционалната единица е икономическо образувание, характеризиращо се с автономия на вземането на решения при упражняването на основната си функция. Една местна единица се счита за институционална единица на икономическата територия, където тя има своя център на преобладаващ икономически интерес, ако разполага с автономия на вземането на решения и или поддържа пълен набор от сметки, или може да състави пълен комплект сметки. Местната ЕВД групира всички части на институционална единица в качеството си на производител, които се намират на един и същи обект или в близко разположени обекти и които допринасят за извършването на дейност на ниво (четири знака) на КИД 2008. Институционалната единица се състои от една или повече местни ЕВД; местната ЕВД принадлежи на една и съща институционална единица.</p><div>National accounts aim to capture economic activity within the domestic territory. They combine data from a host of base statistics, and thus they have no common sampling reference frame. The elementary building blocks of ESA 2010 statistics are statistical units and their groupings. ESA 2010, defines two types of units, institutional units and local kind-of-activity units (ESA 2010, 1.54). Following the ESA 2010 2010 guidelines, in national accounts two types of units and two corresponding ways of subdividing the economy are used: (a) institutional unit; (b) local kind-of-activity unit (local KAU). The first type is used for describing income, expenditure and financial flows as well as balance sheets. The second type of units is used for the description of production processes and for input-output analysis.</div><div> </div><div>An institutional unit is an economic entity characterised by decision-making autonomy in the exercise of its principal function. A resident unit is regarded as constituting an institutional unit in the economic territory where it has its centre of predominant economic interest if it has decision-making autonomy and either keeps a complete set of accounts, or is able to compile a complete set of accounts.</div><div>A local KAU groups all the parts of an institutional unit in its capacity as producer which are located in a single site or in closely located sites, and which contribute to the performance of an activity at the class level (four digits) of the NACE Rev. 2. </div><div>An institutional unit comprises one or more local KAUs; a local KAU belongs to one and only one institutional unit.</div><p>Според национални сметки населението на дадена страна се състои от всички резидентни статистически единици (институционални единици или местни ЕВД, виж Раздел 3.5). Единицата е резидентна за дадена държава, когото има център на преобладаващ икономически интерес на икономическата територия на тази държава, т.е. когато извършва икономическа дейности на територия на страната за продължителен период (една година или повече). Националните сметки съчетават данни от много източници на статистически данни. Концепцията за статистическо население не е приложима в контекста на националните сметки.</p><div>The national accounts population of a country consists of all resident statistical units (institutional units or local KAUs, see section 3.5). A unit is a resident unit of a country when it has a centre of predominant economic interest on the economic territory of that country — that is, when it engages for an extended period (one year or more) in economic activities on this territory. National accounts combine data from many source statistics. The concept of statistical population is not applicable in a national accounts context.</div><div> </div><p>Географският обхват за националните сметки е общата икономика на дадена страна. Общата икономика на дадена страна може да бъде разделена на региони. Класификацията по NUTS осигурява единна еднаква разбивка на икономическата територия на (държавите-членки на) ЕС.</p><p>The reference area for national accounts is the total economy of a country. The total economy of a country can be broken down into regions. The NUTS classification provides a single, uniform breakdown of the economic territory of (the Member States of) the EU.</p><p>от 2006</p><p>data starting from 2006</p><p>2010</p><p>2010</p><p>Източници на данните са статистически изследвания, годишни счетоводни отчети на икономическите единици и административни данни: Отчет за приходите и разходите, включително статистически анекси; Изследване на работната сила; Тримесечен статистически отчет за наетите лица и средствата за работна заплата; Консолидиран отчет за изпълнението на държавния бюджет; Данъчна информация, Платежен баланс и др.</p><p>Sources of data are statistical surveys are annual accounts of economic units and administrative data:Income and expenses, including statistical annexes; LFS, Quarterly statistical report on employees and wages and salary; Consolidated Statement of implementation of the state budget; Tax information,Balance of Payments (BPM6) and other.</p><p>Тримесечни.</p><p>Quarterly data</p><p>Извадкови изследвания.</p><p>Sample surveys and exhaustive for budgetary units</p><p>Осъществяване на валидиращи процедури за оценка на качеството на данните.</p><p>Implementation of validated procedures for assessing data quality</p><p>Осъществяване на валидиращи процедури за оценка на качеството на данните и разработване на дооценки за изчерпателност на данните.</p><p>Implementation of validated procedures for assessing the quality of data and the development of estimation of the completeness of the data.</p><p>Качеството се осигурява чрез стриктно прилагане на концепциите на ЕСС 2010 и чрез задълбочено валидиране на данните.</p><p>Quality is assured by strict application of ESA 2010 concepts and by thorough validation of the data.</p><p>Система за вътрешен контрол върху съставянето на националните сметки - Въвеждането на система за управление на качеството е включено в проектната рамка, която се прилага в момента в БНСИ. (Текст от наръчника за собствените ресурси, изготвен съвместно от всички институции, участващи в цялостната административна и техническа процедура съгласно Документ 1375/2003 - Министерство на финансите, Национална агенция за приходите, Агенция "Митници", Министерство на земеделието и храните (МЗХ), Агенцията за икономически анализи и прогнози (АИАП) и БНСИ.</p><p>System of internal control of national accounts compilation – The introduction of quality management system is included in the project framework currently in place in BNSI. (text from the Own resources manual jointly prepared by all the institutions involved in the whole administrative and technical procedures according to the CD 1375/2003 – Ministry of Finance (MoF), National Revenue Agency (NRA), Customs Agency, Ministry of Agriculture and Foods (MoAF), Agency for Economic Analyses and Forecasts (AEAF) and BNSI.)</p><p>Данните за националните сметки са ключова информация за наблюдението на икономическата политика и вземането на решения, прогнозирането, административните цели и информацията за широката общественост, както и икономическите изследвания. Потребителите на данни за годишните национални сметки обикновено се интересуват от анализиране на структурните промени в икономиката в средносрочен план.</p><p>National Accounts data is key information for economic policy monitoring and decision making, forecasting, for administrative purposes and for information of the general public and for economic research. Users of annual national accounts data are typically interested in analysing structural changes in the economy from a medium-term perspective</p><p>НСИ изследва иннтересите на потребителите на база сваляне и използване на данните от интернет сайта.</p><p>BG NSI follows up the interest perceived from users on the basis of databases and downloads of the data.</p><p>Тримесечните данни за националните сметки са ключов инструмент за икономически анализ.</p><p>Quarterly national accounts data are a key instrument for economic analysis</p><p>БНСИ публикува всички ревизии и обяснения на данните.</p><p>BG NSI publishes all revision and explanations of the data.</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Jdemetra+</p><p>Jdemetra+</p><p>Националните данни се ревизират съгласно националните графици и ревизиите се предават на Евростат. Стойностите на тримесечните агрегати се ревизират на базата на нови годишни данни и сезонно изгладени данни въз основа на нов метод, който се ревизира веднъж годишно. Тези дати са предварително обявени в календара за публикуване на уеб страницата на БНСИ. В тези случаи публикуваните преди това стойности подлежат на ревизиране за всички променливи и за всички тримесечия.</p><p>National data are revised according to national schedules, and revisions are transmitted to Eurostat. Figures for the quarterly aggregates are revised on the base of new annual information and seasonally adjusted data are revised once per year on the base of new method revised once per year. These dates are pre-announced in the release calendar on BG NSI's web-site. On these occasions, previously published figures are subject to revision for all variables and all quarters. </p><p>Данните за националните сметки подлежат на непрекъснати рутинни ревизии, тъй като се появяват нови входящи данни. Това обикновено води и до ревизиране на агрегираните данни за националните сметки, които са получени от тези данни. В националните сметки на България двата вида ревизии са: текущи - тримесечни, предварителни, окончателни данни; и основни - въз основа на прилагането на нова методология или резерви по БНД.</p><p>National accounts data are subject to continuous routine revisions as new input data becomes available. This will typically also entail revisions of the national accounts aggregates, which are derived from these data. In BG national accounts two types of revisions are: Regular – quarterly, preliminary, final data; and Major - based on implementation of new methodology or GNI reservations. </p><p>Данните, предоставяни на Евростат, са в съответствие с Програмата за разпространение на данните в областта на национални сметки Анекс Б и съответните дерогации за страната.</p><p>The data transmitted to Eurostat are in compliance with ESA 2010 DTP and respective derogations for the country.</p><p>Данните, предоставяни на Евростат, са в съответствие с Програмата за разпространение на данните в областта на национални сметки Анекс Б и съответните дерогации за страната.</p><p>The data transmitted to Eurostat are in compliance with ESA 2010 DTP and respective derogations for the country.</p><p>Данните, предоставяни на Евростат, са в съответствие с Програмата за разпространение на данните в областта на национални сметки Анекс Б и съответните дерогации за страната.</p><p>The data transmitted to Eurostat are in compliance with ESA 2010 DTP and respective derogations for the country.</p><p>Сравнимостта се осигурява чрез прилагането на общи определения на ЕСС 2010.</p><p>The comparability is insured by the application of common definitions of ESA 2010</p><p>Използвайки общата рамка на ЕСС 2010, данните могат да бъдат сравними във времето.</p><p>By using a common framework, the European System of Accounts ESA 2010, data can be comparable over time. </p><p>В някои случаи могат да се използват данни от други области на икономическата статистика, например статистика на платежния баланс, бизнес статистика, статистически данни за домакинствата или статистика за външната търговия за целите на кръстосаната проверка. Тези икономически статистики са достъпни и от съответните области на уеб сайта на БНСИ.</p><p>In certain cases, data from other domains of economic statistics, i.e. balance of payments statistics, business statistics, household budget statistics or external trade statistics can be used for cross-checking purposes. These economic statistics are also available from the appropriate domains on BG NSI's website.</p><p>Годишните и тримесечните данни за всички подсектори на националните сметки следва да бъдат съгласувани.</p><p>Annual and quarterly data for all sub domains of national accounts should be coherent.</p><p>Годишните и тримесечните данни за всички подсектори на националните сметки следва да бъдат съгласувани.</p><p>Annual and quarterly data for all sub domains of national accounts should be coherent.</p><p>Годишните и тримесечните данни за всички подсектори на националните сметки следва да бъдат съгласувани.</p><p>Annual and quarterly data for all sub domains of national accounts should be coherent.</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><div>Европейска система от национални и регионални сметки 2010.</div><div>Платежен баланс.</div><div>European System of Accounts (2010) (Eurostat). </div><div>Balance of Payments (BPM6)</div><p>Качеството се осигурява чрез стриктно прилагане на концепциите на ЕСС 2010 и чрез задълбочено валидиране на данните.</p><p>Quality is assured by strict application of ESA 2010 concepts and by thorough validation of the data</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Закон за статистиката; Регламент (ЕО) № 223/2009 относно европейската статистика (съображение 24 и член 20 (4)) от 11 март 2009 г. (ОВ L 87, стр. 164), предвижда необходимостта да се изготвят общи принципи и насоки, гарантиращи поверителността на използваните данни за производството на европейските статистически данни и достъп до тези поверителни данни, при надлежно отчитане на техническото развитие и изискванията на ползвателите в едно демократично общество. Кодексът на европейската статистическа практика предоставя допълнителни условия, които трябва да бъдат спазвани от статистическите служби по отношение на статистическата поверителност (Принцип 5): Поверителността на единиците, предоставящи информация (домакинства, предприятия, администрации и други респонденти), както и на предоставената от тях информация и използването й само за статистически цели е абсолютно гарантирано.</p><p>Law on Statistics; Regulation (EC) No 223/2009 on European statistics (recital 24 and Article 20(4)) of 11 March 2009 (OJ L 87, p. 164), stipulates the need to establish common principles and guidelines ensuring the confidentiality of data used for the production of European statistics and the access to those confidential data with due account for technical developments and the requirements of users in a democratic society. The European Statistics Code of Practice provides further conditions that have to be respected by statistical offices in regard to statistical confidentiality (Principle 5): The privacy of data providers (households, enterprises, administrations and other respondents), the confidentiality of the information they provide and its use only for statistical purposes are absolutely guaranteed. </p><p>Ако данните са с флаг за поверителност или са под ембарго, тези данни не се публикуват.</p><p>If data are with a confidentiality flag or are under an embargo date, these data are not published.</p>