БВП по метода на крайното използване - тримесечни данниGDP identity from the expenditure side - Quarterly dataNAESA2010T0102qNAESA2010T0102qfalse2017-11-06T15:47:09+02:00ESQRS_MSDESTATESQRS_FULL_REPORTFULL_ESQRS2017NSINAESA2010T0102q<p>Национален статистически институт</p><p>National Statistical Institute of Bulgaria</p><p>"Нефинансови национални и регионални сметки"</p><p>Unit Non-financial national and regional accounts, Macroeconomic statistics Directorate</p><p>Милен Колев</p><p>Milen Kolev</p><p>Началник на отдел</p><p>head of unit</p><p>MKolev@nsi.bg </p><p>MKolev@nsi.bg</p><p>+359 2 9857 623 </p><p>+359 2 9857 623</p><p>Националните сметки на България са разработени в съответствие с възприетите методологически принципи на „Системата на националните сметки“, 2008 – съвместно издание на ООН, ОИСР, Евростат, МВФ и Световната банка и на „Европейската система от сметки, 2010“ (ЕСС 2010) - издание на Евростат. Основен макроикономически показател на системата за национални сметки е брутният вътрешен продукт (БВП). БВП по метода на крайното използване се изчислява като сума от индивидуалното потребление (вкл. крайни потребителски разходи на домакинствата, крайни потребителски разходи на нетърговските организации, обслужващи домакинствата, крайни разходи на правителството за индивидуално потребление), колективното потребление (крайните разходи на правителството за колективно потребление, които задоволяват потребностите на обществото като цяло), бруто образуване на основен капитал (направените инвестиции за дълготрайни активи), изменението на запасите и външнотърговското салдо на стоки и услуги (разликата между износа и вноса на стоки и услуги).</p><div>National accounts for Bulgaria are compiled according to the main methodological recommendations of the documents "System of National Accounts, 2008" (SNA 2008), an issue of EUROSTAT, IMF, OECD, UN and the World Bank, and "European System of Accounts, 2010" (ESA 2010), an issue of EUROSTAT. Main macroeconomic indicator of the system of national accounts is the gross domestic product (GDP).</div><div>GDP by final expenditure is calculated as a sum of individual consumption(including final consumption expenditure of households, final consumption expenditure of non-profit institutions serving households, final government expenditure on individual consumption ), collective consumption (final cost to the government for collective consumption , which satisfy the needs of society as a whole), gross fixed capital formation(investments made in fixed assets), changes in inventories, net exports of goods and services(the difference between exports and imports of goods and services).</div><p>Класификация на икономическите дейности (КИД - 2008); Класификация на продуктите по икономически дейности (КПИД – 2008); Номенклатура на промишлената продукция (ПРОДПРОМ);Класификация на индивидуалното потребление по цели (КОИКОП); Класификация на функциите на държавното управление (КОФОГ); Класификация на функциите на организации с нестопанска цел, обслужващи домакинствата (КОПНИ); Комбинирана номенклатура.</p><div>National accounts aggregates by industry (up to NACE A*64); Classification of Economic Activities (CEA-2008, for international use NACE.BG-2008). Nomenclature of Industrial Production (PRODCOM.BG); Classification of Individual Consumption According to Purpose (COICOP); Classification of the Purposes of Non-Profit Institutions Serving Households (COPNI); Combined Nomenclature. ESA2010 uses aggregation levels of the NACE Rev.2 classification to define industry breakdowns (NACE stands for Nomenclature générale des Activités économiques dans les Communautés Européennes). NACE Rev.2 is a classification of economic activities widely used in statistics and in other domains. Requirements for the transmission of NACE Rev.2 series have been specified in the Commission Regulation (EC) No 715/2010 of 10 August 2010</div><div>Националните сметки описват общата икономика на дадена страна. Обхванати са всички единици с център на икономическа дейност на територия страната. Две от най-важните КИД 2008. По отношение на разбивката по институционални сектори ЕСС 2010 разграничава пет взаимноизключващи се вътрешни институционални сектора: а) Нефинансови предприятия; б) Финансови предприятия; в) сектор "Държавно управление"; г) Домакинства; д) Нетърговски организации, обслужващи домакинствата. Петте сектора заедно образуват цялата национална икономика. Всеки сектор също е разделен на подсектори.</div><div>По отношение на разбивката по дейности ЕСС 2010 прилага КИД 2008. Дейностите могат да бъдат разделени на няколко нива на детайлност, например в 3, 10, 21, 38, 64 или 88 дейности. На "най-високо" ниво е определена разбивка в 3 категории: а) селско стопанство, горско стопанство и риболов; б) индустрия; в) услуги.</div><div>Тримесечните национални сметки се отнасят до цялата икономика.</div><div>National accounts describe the total economy of a country. All units that have their centre of predominant economic interest in the economic territory of that country are covered. Two of the most important breakdowns are the breakdown by institutional sector and the breakdown by NACE Rev. 2 activity. Concerning the institutional sector breakdown, ESA 2010 distinguishes five mutually exclusive domestic institutional sectors: (a) non-financial corporations; (b) financial corporations; (c) general government; (d) households; (e) non-profit institutions serving households. The five sectors together make up the total domestic economy. Each sector is also divided into subsectors. </div><div>Regarding the activity breakdown, ESA 2010 applies NACE Rev.2. Activities can be broken down into several levels of detail, for example into 3, 10, 21, 38, 64 or 88 activities. At the 'highest' level a breakdown into 3 categories is defined: (a) agriculture, forestry and fishing; (b) mining and quarrying, manufacturing, electricity gas steam and air conditioning supply, water supply, sewerage, waste management and remediation activities, construction; (c) services.</div><div>Annual national accounts refer to the whole economy, but breakdowns by sectors are provided by the annual sector accounts.</div><div>Всички статистически понятия и определения, които се използват в националните сметки, са описани в приложение А към регламента за ЕСС 2010.</div><div>БВП по метода на разходите за крайно използване обхваща следните компоненти: Индивидуалното потребление на домакинствата, измерено с: Крайните потребителски разходи на домакинствата, обхващащи следните позиции: покупки на стоки от търговската мрежа на дребно, вкл. покупките между населението, покупките от заведенията за обществено хранене и столовете, както и заплатеното за текущ ремонт на стоките; покупки на услуги – електроенергия, водоснабдяване, топлоенергия; транспортни и съобщителни услуги, жилищни наеми, образователни услуги, платени здравни услуги, услуги, свързани със свободното време, културата и спорта; застрахователни и други услуги; стоки, произведени от домакинствата за собствено потребление, представени чрез некорпорираните дейности и натурално потребените стоки от населението; доход в натура; условно изчислената рента на жилищата, заемани от собствениците им. Индивидуалното потребление на домакинствата се изчислява в съответствие с т. нар. национална концепция, т.е. включва потреблението на резиденти в чужбина и изключва потреблението на нерезиденти в страната. От 1997 г. потребителските разходи на домакинствата се изчисляват по класификацията СOIСОР – Единно международно класифициране на потребителските разходи, използвана в СНС 2008 и ЕСС 2010. Потребителските разходи на домакинствата са представени в 12 основни раздела. Крайните потребителски разходи на правителството за предоставени индивидуални услуги на домакинствата включват предоставените безплатни услуги в областта на здравеопазването, социалното осигуряване, образованието, спорта, културата и изкуството. Те се измерват с брутната продукция на тези дейности, намалени със заплатените такси (ако има такива), включени в междинното потребление на други сектори или в крайните потребителски разходи на домакинствата. Крайните потребителски разходи на НТООД се измерват с продукцията на този институционален сектор. Това са разходите на синдикални, религиозни, благотворителни и други организации с идеална цел за предоставяне на стоки и услуги на домакинствата безплатно или по икономически незначими цени. Данните за крайните потребителски разходи на домакинствата следват международно възприетата национална концепция по отношение на потребителските разходи на чуждите туристи в страната и на българите в чужбина. Съгласно нея паричните разходи на чуждите туристи на територията на страната се отчитат в приходната страна на платежния баланс като износ на стоки и услуги, а паричните разходи на българските граждани в чужбина се отчитат в разходната страна на платежния баланс като внос на стоки и услуги. Прилагането на този методологически принцип не променя равнището на БВП, тъй като той влияе едновременно освен на оценката за крайното потребление, така и на външнотърговското салдо на стоките и услугите. Колективното потребление се измерва с крайните разходи на правителството за колективни услуги, предоставени на обществото като цяло. Включват се услугите по поддържането на населените места, осъществени от общините, фундаменталните научни изследвания, държавната администрация, отбраната и сигурността на страната. Те се измерват с обема на тяхната брутна продукция, намалена със стойността на платените такси за оказани услуги, елемент на крайните потребителски разходи на домакинствата. Бруто образуването на основен капитал включва разходите за придобиване на следните видове дълготрайни нефинансови активи, включително увеличението на незавършеното строителство: дълготрайни материални активи, включващи трайни насаждения; продуктивни и работни животни, сгради; машини, съоръжения и оборудване; транспортни средства; стопански инвентар; дълготрайни нематериални активи като програмни продукти, геологопроучвателни и проучвателно-проектантски работи и други. Това са инвестиции, вложени за покупка на активи, използвани многократно в производствения процес за продължителен период от време (повече от една година). Съгласно прилаганата методология придобитите съществуващи активи остават извън обхвата на показателя, като само стойността на разходите по дистрибуцията и монтажа на съществуващите активи влияе върху размера на бруто образуването на основен капитал. Елементите на бруто образуването на основен капитал се оценяват по покупни цени, когато те са купени, и по базисни цени, ако те са произведени за собствено потребление. Изменението на запасите включва: Изменение на запасите от суровини и материали, незавършено производство, готова продукция и стоки за препродажба в предприятията, млади животни и животни за угояване. Оценката се отнася до тяхното физическо нарастване (намаляване), т. е. размерът на холдинговата печалба/загуба, акумулирана в резултат на изменение на цените, а не на реален производствен процес; Изменение на запасите на домакинствата, резултат от некорпорираните им дейности. Годишните оценки за изменението на запасите и за холдинговите печалби и загуби се правят като сума от тримесечните оценки. За запасите от готова продукция и незавършено производство холдинговите печалби и загуби се елиминират от оценките на продукцията в производствената сметка. Mеждинното потребление е коригирано със стойността на холдинговите печалби за суровини и материали. Изменението на запасите като елемент на БВП по метода на разходите за крайно използване се изчислява без холдингови печалби и загуби за четирите групи запаси. Оценките на изменението на запасите без холдингови печалби/загуби се правят по следния начин: Наличностите на запасите по вид и по дейности в началото и в края на дадено тримесечие се дефлират със специфични ценови индекси, с което се трансформират в средногодишни цени на предходната година. Разликата между дефлираните стойности (края минус началото на периода) представлява оценка на физическото изменение на запасите по постоянни цени без холдингови печалби/загуби. Оценката за изменението на запасите по цени на съответното тримесечие се получава чрез инфлиране на оценката по постоянни цени с ценови индекс за съответното тримесечие. Външнотърговското салдо (износ минус внос на стоки и услуги) като компонент на крайно използвания БВП представлява разликата между стойността на изнесените и внесените стоки и услуги. Износът и вносът на стоки се отчитат по цени FOB.</div><div>All statistical concepts and definitions to be used in national accounts are described in Annex A of the ESA 2010 Regulation (link to blue book on ESA 2010 methodology). The two main sets of tables concern: (a) the institutional sector accounts; (b) the input-output framework, and the accounts by industry. GDP by the method of the costs of final use includes the following components: Individual consumption of households, measured by:Final consumption expenditure of households, covering the following items:purchases of goods retailed incl. purchases between population purchases from catering and chairs, as well as pay for the repair of the goods; •Purchase of services - electricity, water and heat; •transport and communication services, residential rents, educational services paid health services, services related to leisure, culture and sport; •insurance and other services; •goods produced by households for their own consumption, represented by unincorporated activities and natural products consumed by the population; income in kind; •imputation of housing occupied by owners.Individual consumption of households is calculated in accordance with the so-called national plan, i.e. includes consumption of residents abroad and excludes the use of non-residents. Since 1997, household consumption expenditures are estimated classification SOISOR - An international classification of consumer spending used in the SNA and ESA '93 '95. Household consumption expenditures are presented in 12 major sections.Final consumption expenditure of government for Individual household for services provided include free services in health, social security, education, sport, culture and art. They are measured by the gross output of these activities, less the fees paid (if any) included in intermediate consumption of other sectors or in final consumption expenditure of households.Final consumption expenditure of NPISHs is measured by the production of this institutional sector. This is the cost of union, religious, charitable and other non-profit organizations to provide goods and services to households free or at not economically significant prices.Data on final consumption expenditure of households follow internationally accepted national concept in terms of consumption expenditure of foreign tourists in Bulgaria and the Bulgarians abroad. According to it, the cash expenditure of foreign tourists in the country are recognized in the revenue side of the balance as exports of goods and services , and monetary costs of Bulgarian citizens abroad are recognized in the expenditure side of the balance as imports of goods and services. The application of this methodological principle does not change the level of GDP, as it affects both besides the assessment of final consumption, and trade the balance of goods and services.Collective consumption is measured by final government expenditure on collective services provided to the public as a whole. Includes Maintenance of the settlements made by the municipalities, basic research, public administration, defense and security.Gross fixed capital formation includes the cost of acquiring these types of long-term financial assets, including the increase in construction in progress:•fixed assets, including perennials, productive livestock, buildings, machinery and equipment, vehicles, furniture and fixtures; intangible assets such as software, prospecting and exploratory work, design and more.Changes in inventories include: Change in inventories of raw materials, work in progress, finished goods and goods for resale businesses, young animals and animals for fattening. The assessment relates to their physical growth (reduction), i.e. the size of the holding gains / losses accumulated as a result of price changes rather than the actual production process;Changes in inventories of households resulting from unincorporated activities.The foreign trade balance (exports minus imports of goods and services) as a component of GDP by final use is the difference between the value of exported and imported goods and services. Exports and imports of goods are recorded at prices FOB.</div><p>Институционална единица съгласно ЕСС 2010 – предприятие, домакинство, държавна институция.</p><div>National accounts aim to capture economic activity within the domestic territory. They combine data from a host of base statistics, and thus they have no common sampling reference frame. The elementary building blocks of ESA 2010 statistics are statistical units and their groupings. ESA 2010, defines two types of units, institutional units and local kind-of-activity units (ESA 2010, 1.54). Following the ESA 2010 2010 guidelines, in national accounts two types of units and two corresponding ways of subdividing the economy are used: (a) institutional unit; (b) local kind-of-activity unit (local KAU). The first type is used for describing income, expenditure and financial flows as well as balance sheets. The second type of units is used for the description of production processes and for input-output analysis.</div><div> </div><div>An institutional unit is an economic entity characterised by decision-making autonomy in the exercise of its principal function. A resident unit is regarded as constituting an institutional unit in the economic territory where it has its centre of predominant economic interest if it has decision-making autonomy and either keeps a complete set of accounts, or is able to compile a complete set of accounts.</div><div>A local KAU groups all the parts of an institutional unit in its capacity as producer which are located in a single site or in closely located sites, and which contribute to the performance of an activity at the class level (four digits) of the NACE Rev. 2. </div><div>An institutional unit comprises one or more local KAUs; a local KAU belongs to one and only one institutional unit.</div><p>Икономическата територия на страната. Съгласно националните сметки статистическата съвкупност на дадена страна се състои от всички резидентни статистически единици (институционални единици или местни ЕВД).</p><div>The national accounts population of a country consists of all resident statistical units (institutional units or local KAUs, see section 3.5). A unit is a resident unit of a country when it has a centre of predominant economic interest on the economic territory of that country — that is, when it engages for an extended period (one year or more) in economic activities on this territory. National accounts combine data from many source statistics. The concept of statistical population is not applicable in a national accounts context.</div><p>Икономическата територия на страната. Съгласно националните сметки статистическата съвкупност на дадена страна се състои от всички резидентни статистически единици (институционални единици или местни ЕВД).</p><p>The reference area for national accounts is the total economy of a country. The total economy of a country can be broken down into regions. The NUTS classification provides a single, uniform breakdown of the economic territory of (the Member States of) the EU.</p><p>от 1995</p><p>data starting from 1995</p><p>2010</p><p>2010</p><p>Източници на данните са статистически изследвания, годишни счетоводни отчети на икономическите единици и административни данни: Отчет за приходите и разходите, включително статистически анекси; Изследване на работната сила; Годишен статистически отчет за наетите лица и средствата за работна заплата; Консолидиран отчет за изпълнението на държавния бюджет; Данъчна информация.</p><p>Sources of data are statistical surveys are annual accounts of economic units and administrative data:Income and expenses, including statistical annexes; LFS, Annual statistical report on employees and wages and salary;Consolidated Statement of implementation of the state budget; Tax information and other.</p><p>Тримесечно.</p><p><span style="font-size: 12px; font-family: Verdana, sans-serif; color: rgb(73,73,73); background-color: rgb(255,255,255)">Quarterly.</span></p><p>Извадкови изследвания.</p><p>Exhaustively for all units</p><p>Осъществяване на валидиращи процедури за оценка на качеството на данните.</p><p>Implementation of validated procedures for assessing data quality</p><p>Осъществяване на валидиращи процедури за оценка на качеството на данните и разработване на дооценки за изчерпателност на данните.</p><p>Implementation of validated procedures for assessing the quality of data and the development of estimation of the completeness of the data.</p><p>Качеството се осигурява чрез стриктно прилагане на концепциите на ЕСС 2010 и чрез задълбочено валидиране на данните.</p><p>Quality is assured by strict application of ESA 2010 concepts and by thorough validation of the data.</p><p>Система за вътрешен контрол върху съставянето на националните сметки - Въвеждането на система за управление на качеството е включено в проектната рамка, която се прилага в момента в БНСИ. (Текст от наръчника за собствените ресурси, изготвен съвместно от всички институции, участващи в цялостната административна и техническа процедура съгласно Документ 1375/2003 - Министерство на финансите, Национална агенция за приходите, Агенция "Митници", Министерство на земеделието и храните (МЗХ), Агенцията за икономически анализи и прогнози (АИАП) и БНСИ.</p><p>System of internal control of national accounts compilation – The introduction of quality management system is included in the project framework currently in place in BNSI. (text from the Own resources manual jointly prepared by all the institutions involved in the whole administrative and technical procedures according to the CD 1375/2003 – Ministry of Finance (MoF), National Revenue Agency (NRA), Customs Agency, Ministry of Agriculture and Foods (MoAF), Agency for Economic Analyses and Forecasts (AEAF) and BNSI.)</p><p>Данните за националните сметки са ключова информация за наблюдението на икономическата политика и вземането на решения, прогнозирането, административните цели и информацията за широката общественост, както и икономическите изследвания. Потребителите на данни за годишните национални сметки обикновено се интересуват от анализиране на структурните промени в икономиката в средносрочен план.</p><p>National Accounts data is key information for economic policy monitoring and decision making, forecasting, for administrative purposes and for information of the general public and for economic research. Users of annual national accounts data are typically interested in analysing structural changes in the economy from a medium-term perspective</p><p>НСИ изследва ентересите на потребителите на база сваляне и използване на данните от интернет сайта.</p><p>BG NSI follows up the interest perceived from users on the basis of databases and downloads of the data.</p><p>Тримесечните данни за националните сметки са ключов инструмент за икономически анализ.</p><p>Quarterly national accounts data are a key instrument for economic analysis</p><p>БНСИ публикува всички ревизии и обяснения на данните.</p><p>BG NSI publishes all revision and explanations of the data.</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Jdemetra+</p><p>Jdemetra+</p><p>Националните данни се ревизират съгласно националните графици и ревизиите се предават на Евростат. Стойностите на тримесечните агрегати се ревизират на базата на нови годишни данни и сезонно изгладени данни въз основа на нов метод, който се ревизира веднъж годишно. Тези дати са предварително обявени в календара за публикуване на уеб страницата на БНСИ. В тези случаи публикуваните преди това стойности подлежат на ревизиране за всички променливи и за всички тримесечия.</p><p>National data are revised according to national schedules, and revisions are transmitted to Eurostat. Figures for the quarterly aggregates are revised on the base of new annual information and seasonally adjusted data are revised once per year on the base of new method revised once per year. These dates are pre-announced in the release calendar on BG NSI's web-site. On these occasions, previously published figures are subject to revision for all variables and all quarters.</p><p>Данните за националните сметки подлежат на непрекъснати рутинни ревизии, тъй като се появяват нови входящи данни. Това обикновено води и до ревизиране на агрегираните данни за националните сметки, които са получени от тези данни. В националните сметки на България двата вида ревизии са: текущи - тримесечни, предварителни, окончателни данни; и основни - въз основа на прилагането на нова методология или резерви по БНД.</p><p>National accounts data are subject to continuous routine revisions as new input data becomes available. This will typically also entail revisions of the national accounts aggregates, which are derived from these data. In BG national accounts two types of revisions are: Regular – quarterly, preliminary, final data; and Major - based on implementation of new methodology or GNI reservations.</p><p>Данните, предоставяни на Евростат, са в съответствие с Програмата за разпространение на данните в областта на национални сметки Анекс Б и съответните дерогации за страната.</p><p>The data transmitted to Eurostat are in compliance with ESA 2010 DTP and respective derogations for the country.</p><p>Данните, предоставяни на Евростат, са в съответствие с Програмата за разпространение на данните в областта на национални сметки Анекс Б и съответните дерогации за страната.</p><p>The data transmitted to Eurostat are in compliance with ESA 2010 DTP and respective derogations for the country.</p><p>Данните, предоставяни на Евростат, са в съответствие с Програмата за разпространение на данните в областта на национални сметки Анекс Б и съответните дерогации за страната.</p><p>The data transmitted to Eurostat are in compliance with ESA 2010 DTP and respective derogations for the country.</p><p>Сравнимостта се осигурява чрез прилагането на общи определения на ЕСС 2010.</p><p>The comparability is insured by the application of common definitions of ESA 2010</p><p>Използвайки общата рамка на ЕСС 2010, данните могат да бъдат сравними във времето.</p><p>By using a common framework, the European System of Accounts ESA 2010, data can be comparable over time.</p><p>В някои случаи могат да се използват данни от други области на икономическата статистика, например статистика на платежния баланс, бизнес статистика, статистически данни за домакинствата или статистика за външната търговия за целите на кръстосаната проверка. Тези икономически статистики са достъпни и от съответните области на уеб сайта на БНСИ.</p><p>In certain cases, data from other domains of economic statistics, i.e. balance of payments statistics, business statistics, household budget statistics or external trade statistics can be used for cross-checking purposes. These economic statistics are also available from the appropriate domains on BG NSI's website.</p><p>Годишните и тримесечните данни за всички подсектори на националните сметки следва да бъдат съгласувани.</p><p>Annual and quarterly data for all sub domains of national accounts should be coherent.</p><p>Годишните и тримесечните данни за всички подсектори на националните сметки следва да бъдат съгласувани.</p><p>Annual and quarterly data for all sub domains of national accounts should be coherent.</p><p>Годишните и тримесечните данни за всички подсектори на националните сметки следва да бъдат съгласувани.</p><p>Annual and quarterly data for all sub domains of national accounts should be coherent.</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Публикация „Основни макроикономически показатели“; Статистически годишник; Статистически справочник; Електронна Публикация.</p><p>Publication "Main Macroeconomic Indicators"; Statistical Yearbook; Statistical Reference book; Electronic publication</p><p>Подробни данни са достъпни за всички потребители на Интернет страницата на НСИ в рубрика Брутен вътрешен продукт - Тримесечни данни - БВП по метода на крайно потребление - Общо за икономиката: https://infostat.nsi.bg/infostat/pages/reports/query.jsf?x_2=1171</p><p>Data are available to all users of the NSI website under the heading Macroeconomic statistics -Gross Domestic Product - Annual data - GDP by final use expenditures approach - Total of economy: http://infostat.nsi.bg/infostat/pages/reports/query.jsf?x_2=1171</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Европейска система от национални и регионални сметки 2010.</p><p>European System of Accounts (2010) (Eurostat). The methodology is also available on BG NSI website.</p><p>Качеството се осигурява чрез стриктно прилагане на концепциите на ЕСС 2010 и чрез задълбочено валидиране на данните.</p><p>Quality is assured by strict application of ESA 2010 concepts and by thorough validation of the data</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Закон за статистиката; Регламент (ЕО) № 223/2009 относно европейската статистика (съображение 24 и член 20 (4)) от 11 март 2009 г. (ОВ L 87, стр. 164), предвижда необходимостта да се изготвят общи принципи и насоки, гарантиращи поверителността на използваните данни за производството на европейските статистически данни и достъп до тези поверителни данни, при надлежно отчитане на техническото развитие и изискванията на ползвателите в едно демократично общество.</p><p>Law on Statistics; Regulation (EC) No 223/2009 on European statistics (recital 24 and Article 20(4)) of 11 March 2009 (OJ L 87, p. 164), stipulates the need to establish common principles and guidelines ensuring the confidentiality of data used for the production of European statistics and the access to those confidential data with due account for technical developments and the requirements of users in a democratic society. The European Statistics Code of Practice provides further conditions that have to be respected by statistical offices in regard to statistical confidentiality (Principle 5): The privacy of data providers (households, enterprises, administrations and other respondents), the confidentiality of the information they provide and its use only for statistical purposes are absolutely guaranteed.</p><p>Ако данните са с флаг за поверителност или са под ембарго, тези данни не се публикуват.</p><p>If data are with a confidentiality flag or are under an embargo date, these data are not published.</p>