Изследване на образованието и обучението на възрастни - Участие на населението на възраст 25-64 години в културни дейности и събития Adult Education Survey - Participation of population aged 25 - 64 in cultural activities and eventsparticipationofthepopulationaged25-64inculturalactivitiesandeventsfalse2017-11-03T12:00:21+02:002012-N1urn:sdmx:org.sdmx.infomodel.base.DataProvider=ESTAT:DATA_PROVIDERS.NSIurn:sdmx:org.sdmx.infomodel.base.DataProvider=ESTAT:DATAFLOWS_SCHEME.participationofthepopulationaged25-64inculturalactivitiesandevents<p>Национален статистически институт</p><p>National Statistical Institute</p><p>„Статистика на образованието и културата“</p><p>"Education and Culture Statistics" Department</p><p>Свилен Кателиев</p><p><st1:personname w:st="on">Svilen Kateliev</st1:personname></p><p>началник на отдел</p><p>Head of department</p><p class="MsoNormal">ул. „П. Волов“ № 2, София 1038</p><p>2, P. Volov Str.; 1038 Sofia, Bulgaria</p><p><a href="mailto:SKateliev@nsi.bg">SKateliev@nsi.bg</a></p><p><a href="mailto:SKateliev@nsi.bg">SKateliev@nsi.bg</a></p><p>+359 2 9857 469</p><p>+359 2 9857 469</p><p>Изследването на образованието и обучението на възрастни (лица на възраст 25-64 години) се провежда във всички страни членки на ЕС по обща методология за осигуряване на международно сравними данни. Предмет на изследването е да се установи участието на лицата на възраст от 25 до 64 години в различни видове учебни дейности.</p><p>Adult Education Survey (individuals 25-64 years old) was conducted in all EU member states according to common methodology which ensured international comparable data. Main subject of the survey is participation in different types of learning activities.</p><ul><li style="text-align: justify;">Международна стандартна класификация на образованието (МСКО 1997) за AES 2007 и AES 2011.</li><li style="text-align: justify;">Международна стандартна класификация на образованието (МСКО 2011) за AES 2016.</li><li style="text-align: justify;"> Класификация на областите на образование и обучение (КОО-2008), за 2007 и 2011 г.</li></ul><ul><li style="text-align: justify;">Класификация на областите на образование и обучение (КОО-2015) за 2016 г.;</li><li style="text-align: justify;">Национална класификация на професиите и длъжностите (НКПД)</li><li style="text-align: justify;">Класификация на икономическите дейности (КИД 2008)</li></ul><p>· International Standard Classification of Education, 1997 (ISCED 1997) for AES 2007 and AES 2011;</p><p>· International Standard Classification of Education, 2011 (ISCED 2011) for AES 2016;</p><p>· Classification of the fields of education and training (COO-2008) for AES 2007 and AES 2011;</p><p>Classification of the fields of education and training (COO-2015) for AES 2016;</p><p>· National Classification of Occupations and Duties</p><p>· Classification of Economic Activities (CEA-2008, for international use NACE.BG 2008<strong>)</strong><strong>.</strong></p><p>Изледването обхваща извадково лица на възраст 25-64 години, постоянно пребиваващи в Република България.</p><p>Sample survey covering individuals aged 25-64, permanent residents in Bulgaria.</p><p><b>Участие в културни събития</b>: посещенията на кино, представления на живо (без значение дали се изпълняват от професионалисти или аматьори), посещения на културни забележителности.</p><p><b>Представленията на живо</b>: пиеси, концерти, опери, балет и танцови представления. Посещенията на спортни събития не се включват.</p><p><b>Културни забележителности</b>: музеи, художествени галерии, етнографски комплекси, археологически разкопки, исторически забележителности, храм-паметници, природни резервати, природни забележителности и др. подобни.</p><p><b>Participation in cultural events:</b> cinema visits, live-performances (without distinction for professional or amateur performances), cultural sites.</p><p><b>Live-performances:</b> plays, concerts, operas, ballet, dance and show performances. Visits of the sport events are excluded.</p><p><b>Cultural sites:</b> museums, art galleries, ethnographic complexes archeological sites, historical landmarks, monuments, nature preserves and etc.</p><p>Лица</p><p>Individuals</p><p>Съвкупността обхваща лицата на възраст 25-64 години, живеещи в обикновени домакинства.</p><p>The reference population is defined as people living in private households. The target population is restricted to people aged 25 to 64.</p><p>Територията на цялата страна</p><p>Whole country.</p><p>2007, 2011, 2016</p><p>2007, 2011, 2016</p><p>Не се прилага.</p><p>Not applicable.</p><p>Лица на възраст 25-64 години, живеещи в обикновени домакинства, попаднали в извадката.</p><p>Individuals aged 25-64 in private households selected in the sample.</p><p>На всеки 5 години.</p><p>Every 5 years.</p><p>Анкетиране Лице-в-лице (PAPI).</p><p>Face-to-face interviews (PAPI).</p><p>Валидирането на данните е извършено от Националния статистически институт, а Евростат провежда тестове за качество.</p><p>Data validation is done by the National Statistical Institute and quality tests are carried out by the Eurostat.</p><p>Не се прилага.</p><p>Not applicable.</p><p>Не се прилага.</p><p>Not applicable.</p><p>Въведен е набор от критерии за качество в съответствие с Регламент на Комисията N 1175/2014.</p><p>A set of quality criteria have been set up within the Commission Regulation No 1175/2014.</p><p>Докладът за качество на НСИ предоставя основна информация за качеството на национално ниво.</p><p>The national quality report provides users with basic <st1:personname w:st="on">info</st1:personname>rmation on quality at national level.</p><p>Данните се използват от Министерството на културата, общинските администрации и неправителствени организации.</p><p>The data has been used by Ministry of Culture, municipality administrations and non-profit organizations.</p><p>Не е налична.</p><p>Not available.</p><p>Не е налична.</p><p>Not available.</p><p>100%.</p><p>100%</p><p>Двустепенна стратифицирана случайна извадка.</p><p>Two-stage stratified random sample.</p><p>За всички изчисления на грешките е използван SPSS, модул Complex Sample Analysis.</p><p>All calculations of the standard errors were performed by SPSS software, Complex Sample Analysis Module.</p><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="769"><colgroup><col /><col /><col /><col /><col /><col /><col /></colgroup><tbody><tr height="20"><td height="80" rowspan="2" style="height:80px;width:203px;">Индикатори за участие в неформално обучение</td><td colspan="2" style="width:181px;">AES 2007</td><td colspan="2" style="width:196px;">AES 2011</td><td colspan="2" style="width:191px;">AES 2016</td></tr><tr height="60"><td height="60" style="height:60px;width:87px;">Стандартна грешка</td><td style="width:95px;">95% доверителен интервал</td><td style="width:95px;">Стандартна грешка</td><td style="width:101px;">95% доверителен интервал</td><td style="width:85px;">Стандартна грешка</td><td style="width:105px;">95% доверителен интервал</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">Общо</td><td style="width:87px;">0.95</td><td style="width:95px;">(33.37;37.10)</td><td>0.86</td><td>(22.76;26.14)</td><td>0.86</td><td>(20.78;24.15)</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">Жени</td><td style="width:87px;">1.14</td><td style="width:95px;">(31.43;35.89)</td><td>1.03</td><td>(21.21;25.27)</td><td>1.1</td><td>(20.18;24.48)</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">Мъже</td><td style="width:87px;">1.14</td><td style="width:95px;">(34.61;39.09)</td><td>1.04</td><td>(23.61;27.70)</td><td>1.08</td><td>(20.47;24.72)</td></tr><tr height="52"><td height="52" style="height:52px;width:203px;">Участници на възраст 25-34 години</td><td style="width:87px;">1.95</td><td style="width:95px;">(37.35;45.02)</td><td>1.42</td><td>(23.03;28.62)</td><td>1.80</td><td>(20.09;27.16)</td></tr><tr height="52"><td height="52" style="height:52px;width:203px;">Участници на възраст 35-49 години</td><td style="width:87px;">1.38</td><td style="width:95px;">(37.70;43.11)</td><td>1.29</td><td>(26.57;31.64)</td><td>1.33</td><td>(24.0;29.23)</td></tr><tr height="52"><td height="52" style="height:52px;width:203px;">Участници на възраст 50-64 години</td><td style="width:87px;">1.07</td><td style="width:95px;">(24.23;28.45)</td><td>1.03</td><td>(17.32;21.36)</td><td>1.09</td><td>(15.27;19.55)</td></tr><tr height="52"><td height="52" style="height:52px;width:203px;">Участници на възраст 35-49 години</td><td style="width:87px;">1.18</td><td style="width:95px;">(36.94;41.56)</td><td>1.17</td><td>(26.27;30.85)</td><td>1.14</td><td>(23.45;27.45)</td></tr><tr height="52"><td height="52" style="height:52px;width:203px;">Участници на възраст 55-64 години</td><td style="width:87px;">1.18</td><td style="width:95px;">(17.97;22.61)</td><td>1.00</td><td>(13.06;17.00)</td><td>1.07</td><td>(12.54;14.67)</td></tr><tr height="117"><td height="117" style="height:117px;width:203px;">Участие в неформално образование и обучение, възраст 25 - 64 години, лица с ниско образование (ISCED 0-2) - % </td><td style="width:87px;">1.22</td><td style="width:95px;">(12.57;17.37)</td><td>1.15</td><td>(9.62;14.15)</td><td>1.17</td><td>(14.09;17.95)</td></tr><tr height="100"><td height="100" style="height:100px;width:203px;">Участие в неформално образование и обучение, възраст 25 - 64 години, лица със средно образование (ISCED 3-4) - % </td><td style="width:87px;">1.24</td><td style="width:95px;">(35.75;40.61)</td><td>1.05</td><td>(21.30;5.43)</td><td>1.04</td><td>(52.63;56.88)</td></tr><tr height="100"><td height="100" style="height:100px;width:203px;">Участие в неформално образование и обучение, възраст 25 - 64 години, лица с високо образование (ISCED 5-8) - % </td><td style="width:87px;">1.88</td><td style="width:95px;">(46.30;53.66)</td><td>1.70</td><td>(33.91;40.60)</td><td>1.70</td><td>(27.46;30.89)</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">Работещи</td><td style="width:87px;">1.2</td><td style="width:95px;">(46.91;51.62)</td><td>1.26</td><td>(34.81;39.74)</td><td>1.17</td><td>(29.30;33.91)</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">Безработни</td><td style="width:87px;">1.07</td><td style="width:95px;">(4.22;8.42)</td><td>0.72</td><td>(2.37;5.21)</td><td>0.86</td><td>(1.82;5.19)</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">Икономически неактивни</td><td style="width:87px;">0.85</td><td style="width:95px;">(2.52;5.84)</td><td>0.45</td><td>(0.69;2.47)</td><td>0.33</td><td>(0.01;1.32)</td></tr></tbody></table><p> </p><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="658"><colgroup><col /><col span="2" /><col span="2" /><col /><col /></colgroup><tbody><tr height="69"><td height="132" rowspan="2" style="height:132px;width:185px;">Participation rate in non-formal education</td><td colspan="2" style="width:152px;">AES 2007</td><td colspan="2" style="width:152px;">AES 2011</td><td colspan="2" style="width:169px;">AES 2016</td></tr><tr height="63"><td height="63" style="height:63px;width:76px;">Standard error </td><td style="width:76px;">95% confidence interval</td><td style="width:76px;">Standard error</td><td style="width:76px;">95% confidence interval</td><td style="width:76px;">Standard error </td><td style="width:93px;">95% confidence interval</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:185px;">All</td><td style="width:76px;">0.95</td><td style="width:76px;">(33.37;37.10)</td><td>0.86</td><td>(22.76;26.14)</td><td align="right">0.86</td><td>(20.78;24.15)</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:185px;">Women</td><td style="width:76px;">1.14</td><td style="width:76px;">(31.43;35.89)</td><td>1.03</td><td>(21.21;25.27)</td><td align="right">1.095</td><td>(20.18;24.48)</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:185px;">Men</td><td style="width:76px;">1.14</td><td style="width:76px;">(34.61;39.09)</td><td>1.04</td><td>(23.61;27.70)</td><td align="right">1.083</td><td>(20.47;24.72)</td></tr><tr height="52"><td height="52" style="height:52px;width:185px;">Persons 25-34 years old</td><td style="width:76px;">1.95</td><td style="width:76px;">(37.35;45.02)</td><td>1.42</td><td>(23.03;28.62)</td><td align="right">1.80</td><td>(20.09;27.16)</td></tr><tr height="52"><td height="52" style="height:52px;width:185px;">Persons 35-49 years old</td><td style="width:76px;">1.38</td><td style="width:76px;">(37.70;43.11)</td><td>1.29</td><td>(26.57;31.64)</td><td align="right">1.33</td><td>(24.0;29.23)</td></tr><tr height="52"><td height="52" style="height:52px;width:185px;">Persons 50-64 years old</td><td style="width:76px;">1.07</td><td style="width:76px;">(24.23;28.45)</td><td>1.03</td><td>(17.32;21.36)</td><td align="right">1.09</td><td>(15.27;19.55)</td></tr><tr height="52"><td height="52" style="height:52px;width:185px;">Persons 35-54 years old</td><td style="width:76px;">1.18</td><td style="width:76px;">(36.94;41.56)</td><td>1.17</td><td>(26.27;30.85)</td><td align="right">1.14</td><td>(23.45;27.45)</td></tr><tr height="52"><td height="52" style="height:52px;width:185px;">Persons 55-64 years old</td><td style="width:76px;">1.18</td><td style="width:76px;">(17.97;22.61)</td><td>1.00</td><td>(13.06;17.00)</td><td align="right">1.07</td><td>(12.54;14.67)</td></tr><tr height="74"><td height="74" style="height:74px;width:185px;">Participation rate in non-formal education and training, age 25-64, low educational attainment (ISCED 0-2) - %</td><td style="width:76px;">1.22</td><td style="width:76px;">(12.57;17.37)</td><td>1.15</td><td>(9.62;14.15)</td><td align="right">1.17</td><td>(14.09;17.95)</td></tr><tr height="69"><td height="69" style="height:69px;width:185px;">Participation rate in non-formal education and training, age 25-64, medium educational attainment (ISCED 3-4) - %</td><td style="width:76px;">1.24</td><td style="width:76px;">(35.75;40.61)</td><td>1.05</td><td>(21.30;5.43)</td><td align="right">1.04</td><td>(52.63;56.88)</td></tr><tr height="69"><td height="69" style="height:69px;width:185px;">Participation rate in non-formal education and training, age 25-64, high educational attainment (ISCED 5-8) - %</td><td style="width:76px;">1.88</td><td style="width:76px;">(46.30;53.66)</td><td>1.70</td><td>(33.91;40.60)</td><td align="right">1.70</td><td>(27.46;30.89)</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:185px;">Employed </td><td style="width:76px;">1.2</td><td style="width:76px;">(46.91;51.62)</td><td>1.26</td><td>(34.81;39.74)</td><td align="right">1.17</td><td>(29.30;33.91)</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:185px;">Unemployed </td><td style="width:76px;">1.07</td><td style="width:76px;">(4.22;8.42)</td><td>0.72</td><td>(2.37;5.21)</td><td align="right">0.86</td><td>(1.82;5.19)</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:185px;">Inactive</td><td style="width:76px;">0.85</td><td style="width:76px;">(2.52;5.84)</td><td>0.45</td><td>(0.69;2.47)</td><td align="right">0.33</td><td>(0.01;1.32)</td></tr></tbody></table><p> </p><p>При изследването през 2007 равнището на отговаряемост е 81.5%.</p><p>При изследването през 2011 равнището на отговаряемост е 87.9%.</p><p>При изследването през 2016 равнището на отговаряемост е 77.2%.</p><p>For survey 2007 response rate is 81.5%.</p><p>For survey 2016 response rate is 87.9%.</p><p>For survey 2016 response rate is 77.2%.</p><p>The sampling frame is based on the 2011 Population Census System. Shortcomings:</p><ul><li>Although the population frame was updated with demographic events (births and deaths), the migration processes could not be tracked and recorded;</li><li>Time lag between frame update and the moment of the interview.</li></ul><p>AES 2007: 13.1% домакинства.</p><p>AES 2011: 6.3% домакинства.</p><p>AES 2016: 11.0% домакинства.</p><p>AES 2007 13.1% - households.</p><p>AES 2011 6.3% - households.</p><p>AES 2016 - 11.0% - households.</p><p>AES 2007: 86.9% домакинства.</p><p>AES 2011: 93.6% домакинства.</p><p>AES 2016: 89.0% домакинства.</p><p>AES 2007: 86.9% households.</p><p>AES 2011: 93.6% households.</p><p>AES 2016: 89.0% households.</p><p>Изследването се провежда самостоятелно.</p><p>Начин на интервюиране - лице-в-лице.</p><p>Не се допуска друг член на домакинството да отговаря на въпросника.</p><p>През 2007 г. изцяло проведено пилотно изследване, през 2011 и 2016 г. само част от въпросника е тестван преди да бъде проведено проучването.</p><p>Survei vehicle: stand alone</p><p>Survey type: Face-to-face interview (PAPI)</p><p>Proxy answers not allowed.</p><p>Full pilot testing for AES 2007, partial pilot testing for AES 2011 and AES 2016.</p><p>AES 2007: 642 домакинства.</p><p>AES 2011: 436 домакинства.</p><p>AES 2016: 987 домакинства.</p><blockquote><p style="text-align: justify;">Unit non-response AES 2007: 642 households.</p><p style="text-align: justify;">Unit non-response AES 2011: 436 households.</p><p style="text-align: justify;">Unit non-response AES 2016: 987 households.</p></blockquote><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="413"><colgroup><col /><col span="2" /><col /></colgroup><tbody><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:185px;"> </td><td style="width:76px;">AES 2007</td><td style="width:76px;">AES 2011</td><td style="width:76px;">AES 2016</td></tr><tr height="34"><td height="34" style="height:34px;width:185px;">Равнище на неотговаряемост (%)</td><td style="width:76px;">18.52</td><td style="width:76px;">12.11</td><td style="width:76px;">22.76</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:185px;">Неустановен контакт (%)</td><td style="width:76px;">9.6</td><td style="width:76px;">6.11</td><td style="width:76px;">13.33</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:185px;">Откази (%)</td><td style="width:76px;">8.85</td><td style="width:76px;">5.22</td><td style="width:76px;">9.09</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:185px;">Невъзможност за отговор (%)</td><td style="width:76px;">-</td><td style="width:76px;">-</td><td style="width:76px;">0.18</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:185px;">Изтрити домакинства (%)</td><td style="width:76px;">-</td><td style="width:76px;">-</td><td style="width:76px;">0.02</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:185px;">Други причини(%)</td><td style="width:76px;">0.06</td><td style="width:76px;">0.78</td><td style="width:76px;">0.14</td></tr></tbody></table><p> </p><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="682"><colgroup><col /><col /><col /><col /></colgroup><tbody><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;"> </td><td style="width:133px;">AES 2007</td><td style="width:153px;">AES 2011</td><td style="width:195px;">AES 2016</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">Non response rate (%)</td><td align="right" style="width:133px;">18.52</td><td align="right" style="width:153px;">12.11</td><td align="right" style="width:195px;">22.76</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">Non-contacts (%)</td><td align="right" style="width:133px;">9.6</td><td align="right" style="width:153px;">6.11</td><td align="right" style="width:195px;">13.33</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">Refusals (%)</td><td align="right" style="width:133px;">8.85</td><td align="right" style="width:153px;">5.22</td><td align="right" style="width:195px;">9.09</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">Inability to respond (%)</td><td style="width:133px;">-</td><td style="width:153px;">-</td><td align="right" style="width:195px;">0.18</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">Rejected interviews (%)</td><td style="width:133px;">-</td><td style="width:153px;">-</td><td align="right" style="width:195px;">0.02</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">Other reasons (%)</td><td align="right" style="width:133px;">0.06</td><td align="right" style="width:153px;">0.78</td><td align="right" style="width:195px;">0.14</td></tr></tbody></table><p> </p><p> </p><p>AES 2007: - няма равнище на отговаряемост под 90%.</p><p>AES 2011: FEDPAYVAL (10.98%) и NFEPAIDVAL1 (15.26%)</p><p>AES 2016: NFEPAIDVAL2 (15.8%) и NFEPAUDVAL1 (11.7%).</p><p>AES 2007: - no response rate under 90%.</p><p>AES 2011: FEDPAYVAL (10.98%) and NFEPAIDVAL1 (15.26%)</p><p>AES 2016: NFEPAIDVAL2 (15.8%) and NFEPAUDVAL1 (11.7%).</p><p>Кодирането, първоначална проверка на данни и въвеждане на данни се извършва в териториалните статистически бюра (ТСБ). В преобладаващия брой ТСБ-та (по-малките), анкетьорите провеждат кодирането и въвеждането на данни под ръководството на отговорен експерт. В други ТСБ-та има отделни експерти за кодиране и / или въвеждане на данни. ТСБ-та са свободни да изберат най-добрият, за тях, начин за извършване на поставената задача. Програма за въвеждане на данни е проектирана с допълнителни мерки за контрол и филтри. Добавени са също допълнителни правила за проверка чрез сравняване на въведената информация между различните, свързани въпроси, за да се избегне възможни противоречиви отговори.<br />По време на въвеждане на данните, експертите от ТСБ-тата, които са срещнали трудности или проблеми са се обърнали към експерти в централното управление за решения. Някои общи решения или появили се специални функции са разпределени към всички ТСБ-та като разширения на методологията.<br />След приключване на работата на регионално ниво, данните са проверени и потвърдени отново в централното управление. Намерини са някои грешки главно при кодиране, но те са били коригирани в базата данни. Допълнителни проверки са извършени на ниво „запис“.<br /> </p><p>The coding, initial data checking and data entry were carried out at the Regional Statistical Offices (RSO). In predominant number of RSO (smaller ones), the interviewers conducted coding and data entry by themselves under supervision of the responsible expert. In other RSO there were detached experts for coding and/or data entry. The RSO were free to choose the most beneficial way of doing required work. The data tools framework (programme for data entry) was designed with additional controls and filters. There were added also extra checking rules by comparing the entered information between different related questions in order to confront possible inconsistent answers. During the data entry experts from RSOs, who met difficulties or problems contacted experts in Head Office for solutions. Some general decisions or emerged special features were spread to all RSOs as extensions of the methodology. After finishing the work at regional level, the data was checked and validated again in the Head Office. Some mistakes emerged mainly at coding, and were corrected at the database. Additional verifications were made at record level.</p><p>Не се прилага.</p><p>Not applicable.</p><p>Не се прилага.</p><p>Not applicable.</p><p>Не се прилага.</p><p>Not applicable (annual data).</p><p>В съответствие с Правилника за разпространение на статистически продукти и услуги.</p><p>In accordance to the Rules for Dissemination of Statistical Products and Services.</p><p>В съответствие с Правилника за разпространение на статистически продукти и услуги.</p><p>In accordance to the Rules for Dissemination of Statistical Products and Services.</p><p>Неприложимо.</p><p>Not applicable (preliminary data not published).</p><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="682"><colgroup><col /><col /><col /><col /></colgroup><tbody><tr height="40"><td height="40" style="height:40px;width:203px;">Година на изследване</td><td style="width:133px;">Работа на терен</td><td style="width:153px;">Обработка</td><td style="width:195px;">Предоставяне на данните на Евростат</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">2007</td><td style="width:133px;">11/2007-12/2007</td><td style="width:153px;">02/2008-05/2008</td><td style="width:195px;">05/2008-06/2008</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">2011</td><td style="width:133px;">11/2011-01/2012</td><td style="width:153px;">04/2011-06-2012</td><td style="width:195px;">09/2012</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">2016</td><td style="width:133px;">11/2016-01/2017</td><td style="width:153px;">03/2017 - 07/2017</td><td style="width:195px;">08/2017</td></tr></tbody></table><p> </p><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="682"><colgroup><col /><col /><col /><col /></colgroup><tbody><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">Year</td><td style="width:133px;">Fieldwork</td><td style="width:153px;">Data processing</td><td style="width:195px;">Data delivery to Eurostat</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">2007</td><td style="width:133px;">11/2007-12/2007</td><td style="width:153px;">02/2008-05/2008</td><td style="width:195px;">05/2008-06/2008</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">2011</td><td style="width:133px;">11/2011-01/2012</td><td style="width:153px;">04/2011-06-2012</td><td style="width:195px;">09/2012</td></tr><tr height="20"><td height="20" style="height:20px;width:203px;">2016</td><td style="width:133px;">11/2016-01/2017</td><td style="width:153px;">03/2017 - 07/2017</td><td style="width:195px;">08/2017</td></tr></tbody></table><p> </p><p>7 месеца.</p><p>7 months.</p><p>Неприложимо.</p><p>Not applicable (only final results published).</p><p>Всички резултати са предоставени навреме. </p><p>All deliverables were sent in time.</p><p>Всички резултати са представени навреме.</p><p>Not applicable (data published on exact date).</p><p>Пълна сравнимост с всички страни-членки на ЕС.</p><p>Fully comparable with all EU member states.</p><p>Не се прилага (липсват потоци).</p><p>Not applicable (no flows).</p><p>Частична сравнимост поради промени в общата методология.</p><p>Fully comparable for both reference periods.</p><p>Три вълни - 2007, 2011 и 2016 г.</p><p>Three waves.</p><p>Резултатите са пряко сравними със сходни изследвания.</p><p>Results are directly comparable with similar surveys.</p><p>Неприложимо.</p><p>Not applicable (annual survey).</p><p>Неприложимо.</p><p>Not applicable.</p><p>Проведени са тестове за качеството основно върху съгласуваността на събраната информация.</p><p>Carried out quality tests, mainly on the coherency of the gathered information.</p><p>Прессъобщение на интернет сайта на НСИ. http://www.nsi.bg/bg/node/15478/</p><p>Press release in the internet site.</p><p style="text-align: justify;">Образование в Република България</p><p>Данни за <b>участие на населението на възраст 25-64 години в културни дейности и събития</b><b> </b>са достъпни за всички потребители на интернет сайта на НСИ в рубрика Култура: <a href="http://www.nsi.bg/bg/node/3683">http://www.nsi.bg/bg/node/3683</a></p><p>Data on <strong>participation of population aged 25 - 64 in cultural activities and events</strong> are available to all users of the NSI website under the heading<b> </b>Culture: <a href="http://www.nsi.bg/en/node/4669">http://www.nsi.bg/en/node/4669</a></p><p style="text-align: justify;">Неприложимо.</p><p>Not applicable.</p><p>Съгласно Правилника за предоставяне на анонимизирани индивидуални данни за научни и изследователски цели.</p><p>In accordance to the Rules on Provision of the Anonymised Individual Data for Scientific and Research purposes.</p><p>Информационна услуга по заявка, съгласно Правилника за разпространение на статистически продукти и услуги на НСИ.</p><p>Information services by order in accordance to the Rules for Dissemination of Statistical Products and Services.</p><p>Не е налично.</p><p>Not applicable.</p><p>Методологически наръчник на Евростат.</p><p>Methodological documents of Eurostat.</p><p style="text-align: justify;">Неприложимо.</p><p>100%</p><p>2011: Доклад за качество съгласно Регламент на Комисията N 823/2010.</p><p>2016: Доклад за качество съгласно Регламент на Комисията N 1175/2014.</p><p>Quality report in accordance to the Commission Regulation No № 823/2010.</p><p>Quality report in accordance to the Commission Regulation No № 1175/2014.</p><p> </p><p> </p><p>Служители, участващи в провеждането на изследването:</p><ul><li>4 експерта от отдел "Статистика на образованието и културата" - отговорни за организацията на изследването, прилагането на методологията, подготовката на въпросника и указанията на анкетьорите, излъчване на извадката, обучение на регионалните координатори, обработката на данните, подготовката на масива за Евростат и доклад за качеството му, както и за разпространение на резултатите.</li><li>1 експерт от отдел "Информационни системи и приложен софтуер", отговорен за програмата за въвеждане на въпросниците.</li><li>28 регионални координатори от ОСИ, отговорни за работата на терен, обучението на анкетьорите, извършващи контролни функции и прекодирането и въвеждането на данните.</li><li>Средното време за попълване на въпросника е 23.4 мин.</li></ul><p style="text-align: justify;">Staff involved in administering survey:</p><p style="text-align: justify;">4 experts from Department "Education and Culture Statistics" - for survey organization, implementation of methology, preparation of the national questionnarie and interviewrs manual, sampling, training of regional coordinators, data procesing, preparation of EU datase and quality report, data dissemination.</p><p style="text-align: justify;">1 expert from Department "Information System and Application Software" - responsible for preparation of the data entry tool;</p><p style="text-align: justify;">28 regional coordinators from Regional Statistical offices - responsible for organization of the fieldwork, training of interwiwers and supervision of the filedwork, post-coding and initial data entry.</p><p style="text-align: justify;">The average time for answering the questionnaire: 23.4 minutes</p><ul><li>Закон за статистиката;</li><li>Регламент (ЕО) № 223/2009 относно европейската статистика (съображение 24 и член 20 (4)) от 11 март 2009 г. (ОВ L 87, стр. 164), предвижда необходимостта да се изготвят общи принципи и насоки, гарантиращи поверителността на използваните данни за производството на европейските статистически данни и достъп до тези поверителни данни, при надлежно отчитане на техническото развитие и изискванията на ползвателите в едно демократично общество.</li></ul><p>· Law on Statistics;</p><p>· Regulation (EC) No 223/2009 on European statistics (recital 24 and Article 20(4)) of 11 March 2009 (OJ L 87, p. 164), stipulates the need to establish common principles and guidelines ensuring the confidentiality of data used for the production of European statistics and the access to those confidential data with due account for technical developments and the requirements of users in a democratic society.</p><p>Съгласно Закона за статистиката (чл. 25 и 26).</p><p>In compliance to the Law on Statistics (Articles 25 and 26).</p>