Тримесечни нефинансови сметки на сектор "Държавно управление" - Сектор "Държавно управление"Quarterly non-financial accounts of General Government - Sector General GovernmentGovernmentFinanceStatistics-QuarterlyNon-FinancialAccountsofGeneralGovernmentfalse2021-08-04T10:05:48+03:002012-N1urn:sdmx:org.sdmx.infomodel.base.DataProvider=ESTAT:DATA_PROVIDERS.NSIurn:sdmx:org.sdmx.infomodel.base.DataProvider=ESTAT:DATAFLOWS_SCHEME.GovernmentFinanceStatistics-QuarterlyNon-FinancialAccountsofGeneralGovernment<p>Национален Статистически Институт</p><p>National Statistical Institute</p><p>Нефинансови национални и регионални сметки</p><p>Non-financial National and Regional Accounts</p><p>Елена Бакалова</p><p>Поля Върбанова</p><p>Юлия Панайотова</p><p>Milen Kolev</p><p>главен специалист</p><p>главен експерт</p><p>държавен експерт</p><p>Head of department</p><p>ул. „П. Волов“ № 2, София 1038</p><p>2 P. Volov Str., Sofia 1038</p><p style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-size: 13px; background-color: rgb(255, 255, 255); font-family: tahoma, verdana, helvetica, sans-serif !important;"><a href="mailto:EBakalova@nsi.bg" style="padding: 0px; color: rgb(156, 58, 71);">EBakalova@nsi.bg</a></p><p style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-size: 13px; background-color: rgb(255, 255, 255); font-family: tahoma, verdana, helvetica, sans-serif !important;"><a href="mailto:phvarbanova@NSI.bg" style="padding: 0px; color: rgb(156, 58, 71);">phvarbanova@NSI.bg</a></p><p style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-size: 13px; background-color: rgb(255, 255, 255); font-family: tahoma, verdana, helvetica, sans-serif !important;"><a href="mailto:YPanayotova@NSI.bg" style="padding: 0px; color: rgb(156, 58, 71);">YPanayotova@NSI.bg</a></p><p><a href="mailto:%20MKolev@nsi.bg">MKolev@nsi.bg</a></p><p>+359 2 9857 540</p><p>+359 2 9857 538 </p><p>+359 2 9857 737</p><p>+359 2 9857 623</p>03/08/202104/08/202103/08/202104/08/202103/08/202104/08/2021<p>Тримесечните нефинансови сметки на сектор „Държавно управление” представят икономическата дейност на правителството по сравним с другите европейски страни начин. За целта се разработват таблици, показващи приходите и разходите на сектор "Държавно управление". Данните за сектора са съвместими със съответните годишни данни, които се разработват на базата на националните сметки съгласно Европейската система от сметки 2010 (ЕСС2010).</p><p>Quarterly non - financial accounts of sector General Government present economic activity of the Government. Data are comparable to annual data of sector General Government and other European countries in accordance with ESA 2010.</p><p>Европейска система от сметки 2010 (ЕСС2010).</p><p>European System of Accounts, 2010 (ESA2010)</p><p>Съгласно ЕСС 2010 сектор „Държавно управление“ се състои от подсектор „Централно държавно управление“ , подсектор „Местно държавно управление“ и подсектор „Социалноосигурителни фондове“.</p><p>According to ESA 2010 sector General Government includes three sub-sectors: Central Government, Local Government and Social Security Funds.</p><p>България има ангажимент да предоставя статистическа информация на Евростат по отношение на тримесечните транзакции на „Държавно управление“, описани в Европейската система на национални сметки (ЕСС2010), съгласно изискванията на Регламент 264/2000 от 3 февруари 2000 година на Европейската Комисия и Регламент 1221/2002 на Европейския парламент и Съвета от 10 юни 2002 година. Евростат изготвя и публикува т.нар. Ръководство за тримесечните нефинансови сметки на сектор „Държавно управление“, което допълва Ръководството за разработване на данъците и социалните плащания на тримесечна база.</p><p>Сектор „Държавно управление“ включва няколко подсектора съгласно изискванията на ЕСС 2010: Централно държавно управление - S.1311 (включва всички единици, чиито отчети са включени в централния бюджет, университети, Българска национална телевизия, Българско национално радио, извънбюджетни сметки, болници, финансирани от правителството и други институционални единици със самостоятелни бюджети); Местно държавно управление - S.1313(включва всички общини,болниците, финансирани от тях и извънбюджетни сметки и фондове към общините); и Социалноосигурителни фондове - S.1314 (Национален осигурителен институт и Националната здравноосигурителна каса).</p><p>За основен източник за разработването на статистическата информация за тримесечните нефинансови индикатори на сектор “Държавно управление” се използват отчетите за изпълнение на консолидираната фискална програма, предоставяни от Министерство на финансите. Отчетите за изпълнение на консолидираната фискална програма се</p><p>подготвят в съответствие с прилаганата национална бюджетната класификация.</p><p>Bulgaria has an obligation to provide statistical information to Eurostat regarding the quarterly transactions of sector General government in accordance to the European System of Accounts (ESA2010) and corresponding to requirements of Regulation 264/2000 of February 3, 2000 and the European Commission Regulation 1221/2002 of European Parliament and Council of June 10, 2002. Eurostat prepare and publish the Guide for quarterly non-financial accounts for general government, which complements the Manual of management taxes and social payments on a quarterly basis.</p><p>General government includes three sub-sectors in accordance with ESA 2010: Central government - S.1311 (includes all entities which annual reports are included in the Government budget; Bulgarian Academy of Sciences; Bulgarian National TV; Bulgarian National Radio; extra-budgetary accounts of central government; hospitals, funded from the central government and other institutional entities with separate budgets), Local government - S.1313 (includes all municipalities; hospitals, financed by them and extra-budgetary accounts and funds to municipalities) and Social security funds - S.1314 (includes National Insurance Institute and the National Health Insurance Fund).</p><p>The main source of statistical information on quarterly financial indicators general government accounts is the execution of the consolidated fiscal program provided by the Ministry of Finance. Reports on implementation of the consolidated fiscal program prepared in accordance with national budget classification.</p><p>Институционална единица съгласно ЕСС 2010 – бюджетни институции, нефинансови предприятия прекласифицирани в сектор „Държавно управление“.</p><p>Institutional unit under the ESA 2010 budgetary units, non-financial entities reclassified in GG</p><p>Икономическата територия на страната</p><p>Economic territory of the country</p><p>България</p><p>Bulgaria</p><p><span style="line-height: 20.6719989776611px; background-color: rgb(255, 255, 255);">от 1995 г. (Инфостат)</span></p><p>from 1995 (Infostat)</p><p>млн. лв.</p><p>Million BGN</p><p>тримесечие</p><p>Quarterly</p><p>· РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 549/2013 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 21 май 2013 година относно Европейската система от национални и регионални сметки в Европейския съюз Регламент № 1221/2002 на Европейската Комисия от 10 юни 2002 година за тримесечните нефинансови сметки за публичната администрация.</p><p>· Commission Regulation (EC) No 264/2000 of 3 February 2000 on the implementing Council Regulation (EC) No 2223/96 with respect to short-term public finance statistics</p><p>· REGULATION (EU) No 549/2013 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 21 May 2013 on the European system of national and regional accounts in the European Union</p><p>Програмата на Евростат за предоставяне на данни в областта на националните сметки.</p><p>ESA2010 Transmission Program</p><p>· Закон за статистиката;</p><p>· Регламент (ЕО) № 223/2009 относно европейската статистика (съображение 24 и член 20 (4)) от 11 март 2009 г. (ОВ L 87, стр. 164), предвижда необходимостта да се изготвят общи принципи и насоки, гарантиращи поверителността на използваните данни за производството на европейските статистически данни и достъп до тези поверителни данни, при надлежно отчитане на техническото развитие и изискванията на ползвателите в едно демократично общество.</p><p>· Law on Statistics;</p><p>· Regulation (EC) No 223/2009 on European statistics (recital 24 and Article 20(4)) of 11 March 2009 (OJ L 87, p. 164), stipulates the need to establish common principles and guidelines ensuring the confidentiality of data used for the production of European statistics and the access to those confidential data with due account for technical developments and the requirements of users in a democratic society.</p><p>Датата за публикуване на статистическата информация е посочена в Календара за представяне на резултатите от статистическите изследвания на НСИ. Тримесечните нефинансови индикатори на сектор „Държавно управление“ се публикуват три месеца след изтичането на съответния отчетен период.</p><p>The date for publication of the statistical information is pointed in the Calendar presenting the results of the statistical surveys of NSI. Quarterly non-financial indicators concerning sector General Government are published three months after the reporting period.</p><p>Календарът е наличен на интернет сайта на НСИ: <a href="http://www.nsi.bg/bg/node/488">http://www.nsi.bg/bg/node/488</a></p><p>The calendar is available on the NSI website: <a href="http://www.nsi.bg/en/node/480">http://www.nsi.bg/en/node/480</a></p><p>Данните се публикуват на интернет сайта на НСИ в рубрика Държавна финансова статистика в съответствие със Закона за статистиката и Кодекса на европейската статистическа практика, зачитайки професионалната независимост и с цел обективност, прозрачност, при което всички потребители са равнопоставени.</p><p>Data is published on the NSI website, section Government Finance Statistics in accordance with the Law on Statistics and the European Statistics Code of Practice respecting the professional independence and aimed at objectivity, transparency and equal treatment of all consumers.</p><p>тримесечно</p><p>Quarterly</p><p>Не се прилага.</p><p>Not applicable.</p><p>Подробни данни са достъпни за всички потребители на интернет сайта на НСИ в рубрика Държавна финансова статистика - Тримесечни сметки на сектор „Държавно управление“: <a href="http://www.nsi.bg/bg/node/2435">http://www.nsi.bg/bg/node/2435</a></p><p>Data are available to all users of the NSI website under the heading Government Finance Statistics - Quarterly non-financial accounts of General government: <a href="http://www.nsi.bg/en/node/5289">http://www.nsi.bg/en/node/5289</a></p><p>· Методологични бележки за разработването на тримесечните нефинансови сметки на сектор „Държавно управление” в България;</p><p>· Ръководството за разработване на данъците и социалните плащания на тримесечна база (Евростат);</p><p>· Ръководството за тримесечните нефинансови сметки на сектор “Държавно управление” (Евростат);</p><p>· Европейска система от сметки (2010) (Евростат).</p><p>· Methodological notes for elaboration of quarterly non-financial accounts of sector General Governmet in Bulgaria</p><p>· Manual on compilation of taxes and social payments on a quarterly basis</p><p>· Manual on quarterly non-financial accounts for general government</p><p>· European System of Accounts, 2010 (ESA 2010) Eurostat</p><p>Кодекс на европейската статистическа практика за националните и общностните статистически органи.</p><p>European statistics code of practice for the national and community statistical authorities</p><p>Мониторинг на Евростат за качеството на данните в областта на Държавната финансова статистика.</p><p>Monitoring on the Eurostat for the data quality of the General Government</p><p>T+90 дена след отчетния период.</p><p>T + 90 days after reference period</p><p>Допълнителна информация за сектор „Държавно управление“ е налична в другите подрубрики на рубриката Държавна финансова статистика.</p><p>The additional information for the General Government is available in the other sections on Government Finance Statistics</p><p>Тримесечните данни за сектор „Държавно управление“ се ревизират в следните случаи:</p><p>· актуализиране на данни за предишни тримесечия – при наличие на нова допълнителна информация, прекласифициране и други подобрения;</p><p>· при наличие на годишни данни, тъй като тримесечните данни се предоставят по-рано от годишните данни;</p><p>· през март и септември, когато тримесечните данни трябва да бъдат коригирани в съответствие с Нотификационните таблици за държавния дефицит/излишък и дълг;</p><p>· планирани методологически ревизии.</p><p>Quarterly data for general government sector are revised in following cases:</p><p>· when provide new quarter and if necessary up-dated data for previous quarters incorporated on new additional information, reclassification and other improvements;</p><p>· when the annual data becomes available, because the quarterly data reported earlier than the annual data;</p><p>· in March and September, when quarterly data has to be adjusted in accordance with the notifications tables of the excessive deficit procedure;</p><p>· planed methodological revisions.</p><p>Тримесечните данни за сектор „Държавно управление“ се ревизират в следните случаи:</p><p>· актуализиране на данни за предишни тримесечия – при наличие на нова допълнителна информация, прекласифициране и други подобрения;</p><p>· при наличие на годишни данни, тъй като тримесечните данни се предоставят по-рано от годишните данни;</p><p>· през март и септември, когато тримесечните данни трябва да бъдат коригирани в съответствие с Нотификационните таблици за държавния дефицит/излишък и дълг;</p><p>· планирани методологически ревизии.</p><p>Quarterly data for general government sector are revised in following cases:</p><ul><li>when provide new quarter and if necessary up-dated data for previous quarters incorporated on new additional information, reclassification and other improvements;</li><li>when the annual data becomes available, because the quarterly data reported earlier than the annual data;</li><li>in March and September, when quarterly data has to be adjusted in accordance with the notifications tables of the excessive deficit procedure;</li><li>planed methodological revisions.</li></ul><p>Основни източници на данни за разработване на сметките за сектор „Държавно управление” са:</p><p>· отчет за касовото изпълнение на Консолидирания държавен бюджет, както и на отделните бюджетни единици;</p><p>· допълнителна административна информация от Министерство на финансите относно данъците за целите на представянето им на начислена основа;</p><p>· административна информация от други министерства и ведомства за размера на таксите, които имат данъчен характер.</p><p>Main data sources to compilation of accounts of General Government are:</p><p>· reports of cash execution of the consolidated state budget and individual budgetary entities;</p><p>· additional administrative information from Ministry of Finance for taxes on accrual basis;</p><p>· administrative information from other ministries and agencies for these fees which are consider as taxes.</p><p>тримесечно</p><p>Quarterly</p><p>Изчерпателно за всички единици на сектор „Държавно управление“.</p><p>Exhaustively for all units of General Government</p><p>Осъществяване на валидиращи процедури за оценка на качеството на данните.</p><p>Implemented validation procedures for assess data quality.</p><p>Осъществяване на валидиращи процедури за оценка на качеството на данните.</p><p>Implemented validation procedures assess data quality.</p>