КОПП / Класификация на разходите на производителите по цели
ui-button01Разходи за инфраструктура
ui-button02Разходи за научни изследвания
ui-button03Разходи за опазване на околната среда
ui-button04Разходи за маркетинг
ui-button05Разходи за развитие на човешките ресурси
ui-button06Разходи за текущи производствени програми, управление и администрация
Метаданни на позиция
Код
04
Официално наименование
Разходи за маркетинг
Включва
Този раздел определя разходите за съвкупност от дейности, които предприятията предприемат, за да пласират продукцията си. Маркетингът включва директните продажби и свързаните с тях дейности, улесняващи продажбите, като рекламна дейност (да информира, поддържа и разширява пазарите), проучване на пазари (определяне на пазарния потенциал), връзки с обществеността (изграждане нa подходящ обществен имидж), лобиране.
Включва още
Не включва
разходи на предприятия, чиято текуща производствена програма е маркетинг и директни продажби за други: (например предприятия, класифицирани в 7413 Проучване на пазари и изследване на общественото мнение и 7430 Рекламна дейност от Международната стандартна отраслова класификация на всички икономически дейности, ISIC); 50-52 съставни части от търговия на едро и дребно от Международната стандартна отраслова класификация на всички икономически дейности, ISIC) (06.1).