Разходи на сектор “Държавно управление” по функции (КОФОГ) - годишни данниGeneral government expenditure by function (COFOG) - Annual dataNAESA2010T1100yfalse2017-11-06T14:11:20+02:002017urn:sdmx:org.sdmx.infomodel.base.DataProvider=ESTAT:DATA_PROVIDERS.NSIurn:sdmx:org.sdmx.infomodel.base.DataProvider=ESTAT:DATAFLOWS_SCHEME.NAESA2010T1100y<p>Национален Статистически Институт</p><p>National Statistical Institute of Bulgaria </p><p>"Нефинансови национални и регионални сметки"</p><p>Non-financial national and regional accounts</p><p>Нина Ралчева</p><p>Nina Ralcheva</p><p>Главен експерт</p><p>Chief expert</p><p>ул. „П.Волов“ № 2, София 1038</p><p>2, P. Volov Str.; 1038 Sofia, Bulgaria</p><p>NRalcheva@nsi.bg </p><p>NRalcheva@nsi.bg </p><p>+359 2 9857 597 </p><p>+359 2 9857 597 </p><p>Разходите на сектор "Държавно управление" се представят по видове трансакции и по функции съгласно класификацията на функциите на държавно управление (КОФОГ). Тези данни придобиват все по-важна роля и предизвикват все по-голям интерес поради възможността да се проследи използването на бюджета за предоставянето на различни публични услуги и за преразпределителни цели</p><p>Expenditure of sector General government are presented by types of transactions and functions in accordance with the classification of the functions of government (COFOG). These data aquire important role and give rise to interest because give possibilities to trace the use of the budget for the provision of various public services and redistributive purposes.</p><p>Европейска система от сметки ЕСС 2010,Класификация на функциите на държавно управление(КОФОГ)</p><p>European System of Accounts 2010 ,Classification of functionof the government (COFOG)</p><p>Съгласно ЕСС 2010 сектор "Държавно управление" включва всички институционални единици, които са непазарни производители и чието производство е предназначено за индивидуално и колективно потребление (напр. образование, здравеопазване, собствена издръжка на правителството). Тези единици се финансират основно чрез плащания от други сектори на икономиката. Институционалните единици в сектор "Държавно управление" се групират в три подсектора: "Централно държавно управление", "Местно държавно управление" и "Социалноосигурителни фондове"</p><p>According to ESA 2010 sector General Government includes all institutional units which are non-market producers and whose production is intended for individual and collective consumption (i.e. education, health, government expenditure to insure the activities of public administartion). These units are funded basicly by payments from other sectors of the economy. Institutional units in the sector General Government is grouped into three sub-sectors: Central Government, Local Government and Social Security Funds.</p><p>Таблицата представя разбивка на разходите на сектор "Държавно управление" по икономически функции и по вид на трансакцията. Показателите са представени в таблица 11 "Разходи на сектор Държавно управление по функции "(КОФОГ) по трансмисионната програма на EСС 2010.</p><p>The table provides a breakdown of expenditure of general government by economic function and by type of transaction.The indicators are as reported under table 11 "Expenditure of general government by function (COFOG) of the ESA 2010 transmission programme.</p><div>Институционални единици и групи от единици, дефинирани в EСС 2010 и КОФОГ. Институционалните единици, включени в сектор" Държавно управление "(S13) съгласно EСС 2010 (параграф 2.112), са следните: а)единици на държавното управление,които имат правомощия над други единици на икономическата територия ,основно осигуряващи непазарни стоки и услуги,предназначени за благото на обществото:b)) корпорация или квазикорпорация, която е правителствена единица, ако нейната продукция е предимно непазарна и държавната единица я контролира; c)институции с нестопанска цел, признати за независими юридически лица, които са непазарни производители и които се контролират от сектор "Държавно управление"; d)автономни пенсионни фондове, в които има правно задължение да внасят вноски и където правителството управлява средствата по отношение на уреждането и одобряването на вноските и обезщетенията. </div><div> </div><div>Instituonal units and grouping of units as defined in ESA 2010 and COFOG.The instituonal units included to general government sector (S13) according to ESA 2010 (paragraph 2.112) are the following: a) general government units which exist through a legal process to have judicial authority over other units in the economic territory, and administer and finance a group of activities, principally providing non-market goods and services, intended for the benefit of the community;</div><div> </div><div>b) a corporation or quasi-corporation which is a government unit, if its output is mainly non-market and a government unit controls it;</div><div> </div><div>c) non-profit institutions recognised as independent legal entities which are non-market producers and which are controlled by general government;</div><div> </div><div>d) autonomous pension funds, where there is a legal obligation to contribute, and where general government manages the funds with respect to the settlement and approval of contributions and benefits.</div><p>Target population is the general government sector and its subsectors.</p><p>Икономическата територия на страната</p><p>The economic territory of the country</p><p>Данните са налични от 1998 година</p><p>data starting from 1998</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Основни източници на данни за разработване на сметките за сектор „Държавно управление” са:а)отчет за касовото изпълнение на Консолидирания държавен бюджет;b)отчет за касовото изпълнение на отделните бюджетни единици</p><p>Main data sources to compilation of accounts of General Government are:a)reports of cash execution of the consolidated state budget,b)reports of cash execution of individual budgetary entities</p><p>Годишно</p><p>Annual</p><p>Събирането на данните се извършва с помощта на съответната таблица от трансмисионната програма на EСС 2010 (Таблица 11 "Разходи на сектор Държавно управление и подсектори по функции "(КОФОГ)), попълнена от националните органи.Попълнените данни се предават на Евростат в SDMX формат.</p><p>The collection of the data is carried out with the use of the relevant reporting table of the ESA 2010 transmission programme (Table 11 Expenditure of general government and sub-sectors by function (COFOG)), completed by national authorities.Once data are compile by national authorities in the reporting format,they are transmitted in SDMX-format to Eurostat</p><p>Данните се зареждат в референтната база данни на Евростат, след като бъдат потвърдени от Евростат. Процесът на валидиране се състои от аритметични и качествени проверки, проверки на съгласуваността с методологията на EСС 2010, както и избрани проверки за съгласуваност и правдоподобност.</p><p>Data are loaded into the Eurostat Reference Database once validated by Eurostat. The validation process consists of arithmetic and quality checks, consistency checks with ESA 2010 methodology as well as selected coherence and plausibility verifications.</p><p>Правилата за отчитане са тези на EСС 2010 и класификацията КОФОГ.За сектор S.13 позиции D.4, D.7 и D.9 трябва да бъдат консолидирани.В резултат на това за тези позиции, а също и за общите разходи , сумата от подсектори не е равна на стойността на сектора.</p><p>Accounting conventions are those of ESA 2010 and the COFOG classification.For sector S.13 , items D.4 , D.7 , and D.9 are to be consolidated.As a result,for these items and also for total expenditure(TE), the sum of subsectors does not equal the sector value.</p><p>Данните не се дооценяват.</p><p>Data are not adjusted.</p><p>Качеството се осигурява чрез стриктно прилагане на концепциите на EСС 2010 и чрез задълбочено валидиране на данните</p><p>Quality is assured by strict application of ESA 2010 concepts and by thorough validation of the data.</p><p>Система за вътрешен контрол върху съставянето на националните сметки - Въвеждането на система за управление на качеството е включено в проектната рамка, която се прилага в момента в БНСИ. (Текст от наръчника за собствените ресурси, изготвен съвместно от всички институции, участващи в цялостната административна и техническа процедура съгласно Документ 1375/2003 - Министерство на финансите, Национална агенция за приходите, Агенция "Митници", Министерство на земеделието и храните (МЗХ), Агенцията за икономически анализи и прогнози (АИАП) и БНСИ.</p><p>System of internal control of national accounts compilation – The introduction of quality management system is included in the project framework currently in place in BNSI. (text from the Own resources manual jointly prepared by all the institutions involved in the whole administrative and technical procedures according to the CD 1375/2003 – Ministry of Finance (MoF), National Revenue Agency (NRA), Customs Agency, Ministry of Agriculture and Foods (MoAF), Agency for Economic Analyses and Forecasts (AEAF) and BNSI.)</p><p>Данните за КОФОГ могат да се използват за анализ на качеството на публичните разходи, особено тенденциите в държавните разходи за конкретни функции или цели във времето и сравнения между държавите (позволявайки обаче различията в състава на държавния сектор и в институционалните договорености в различни страни).Данните за КОФОГ се използват от различни служби на Комисията за анализ на политиките.</p><p>COFOG data can be used for analysing the quality of public expenditure, especially trends in government expenditure on particular functions or purposes over time and inter-country comparisons (allowing however for the differences in the composition of government sector and in the institutional arrangements in different countries). COFOG data is used by a variety of Commission Services for policy analysis.</p><p>БГ НСИ проследява интереса, възприет от потребителите въз основа на бази данни и изтегляне на данните.</p><p>BG NSI follows up the interest perceived from users on the basis of databases and downloads of the data.</p><p>Тези данни придобиват все по-важна роля и предизвикват все по-голям интерес поради възможността да се проследи използването на бюджета за предоставянето на различни публични услуги и за преразпределителни цели.</p><p>These data are gaining an increasingly important role and are of increasing interest because of the possibility of tracing the use of the budget for the provision of different public services and for redistributive purposes.</p><p>Данните за "Държавна финансова статистика"като цяло са свързани с висока степен на цялостна точност.</p><p>Data for government finance statistics are in general associated with a high level of overall accuracy.</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>За сектор S.13 се консолидират позиции D.4, D.7 и D.9. В резултат на това за тези позиции, а също и за общите разходи, сумата от подсектори не е равна на стойността на сектора.</p><p>For sector S.13, items D.4, D.7, and D.9 are to be consolidated. As a result, for these items and also for total expenditure (TE), the sum of subsectors does not equal the sector value.</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Политиката за преразглеждане е определена на ниво национални органи.Като цяло данните се преразглеждат за последните години в зависимост от промяната от предварителни към полуфинализирани и окончателни източници на данни </p><p>Revision policy is set at the level of national authorities. In general the data are revised for the latest years according to change from preliminary to half-finalised and final data sources</p><p>Ревизиите на данни могат да възникнат по всяко време.</p><p>Data revisions may occur at any time.</p><p>Данните, предоставени на Евростат, са в съответствие с ЕСС 2010 г. и съответните дерогации за страната.</p><p>The data transmitted to Eurostat are in compliance with ESA 2010 DTP and respective derogations for the country.</p><p>Данните, предоставени на Евростат, са в съответствие с ЕСС 2010 г. и съответните дерогации за страната.</p><p>The data transmitted to Eurostat are in compliance with ESA 2010 DTP and respective derogations for the country.</p><p>Данните, предоставени на Евростат, са в съответствие с ЕСС 2010 г. и съответните дерогации за страната.</p><p>The data transmitted to Eurostat are in compliance with ESA 2010 DTP and respective derogations for the country.</p><p>Основната методологична рамка е Европейската система от сметки (EСС 2010), която осигурява висока степен на съпоставимост.</p><p>The underlying methodological framework is the European system of accounts (ESA 2010), which ensures a high degree of comparability</p><p>By using a common framework, the European System of Accounts ESA 2010, data can be comparable over time. </p><p>Използвайки обща рамка, Европейската система от сметки - EСС 2010, данните могат да бъдат сравними във времето.</p><p>Проверката на кохерентността между различните домейни се концентрира върху последователността на наборите от правителствени данни.Данните също се сравняват с някои данни за сателитни сметки, както и с по-широките национални сметки.</p><p>The cross-domain coherence checking concentrates on the consistency of government data sets. Data is also compared to some satellite accounts' data as well as to the wider national accounts.</p><p>NA</p><p>Публикации "Основни макроикономически показатели"; Статистически справочник; Електронни публикации</p><p>Publication "Main Macroeconomic Indicators"; Statistical Reference book; Electronic publication</p><p>Данните са достъпни за всички потребители на уебсайта на НСИ под заглавието "Макроикономическа статистика" -"Държавна финансова статистика" https://infostat.nsi.bg/infostat/pages/module.jsf?x_2=179</p>Data are available to all users of the NSI website under the heading Macroeconomic statistics -Government Finance Statistics https://infostat.nsi.bg/infostat/pages/module.jsf?x_2=179<p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p>Европейска система от сметки (2010 г.) Евростат, Ръководство за КОФОГ. Методологията е достъпна и на интернет страницата на НСИ.</p><p>European System of Accounts (2010) (Eurostat),Manual of COFOG.The methodology is also available on BG NSI website.</p><p>Качеството се осигурява чрез стриктно прилагане на концепциите на EСС 2010 и чрез задълбочено валидиране на данните</p><p>Quality is assured by strict application of ESA 2010 concepts and by thorough validation of the data</p><p>Не се прилага.</p><p>NA</p><p> Закон за статистиката; Регламент (ЕО) № 223/2009 относно европейската статистика (съображение 24 и член 20 (4)) от 11 март 2009 г. (ОВ L 87, стр. 164), предвижда необходимостта да се изготвят общи принципи и насоки, гарантиращи поверителността на използваните данни за производството на европейските статистически данни и достъп до тези поверителни данни, при надлежно отчитане на техническото развитие и изискванията на ползвателите в едно демократично общество.</p><p>Law on Statistics; Regulation (EC) No 223/2009 on European statistics (recital 24 and Article 20(4)) of 11 March 2009 (OJ L 87, p. 164), stipulates the need to establish common principles and guidelines ensuring the confidentiality of data used for the production of European statistics and the access to those confidential data with due account for technical developments and the requirements of users in a democratic society. The European Statistics Code of Practice provides further conditions that have to be respected by statistical offices in regard to statistical confidentiality (Principle 5): The privacy of data providers (households, enterprises, administrations and other respondents), the confidentiality of the information they provide and its use only for statistical purposes are absolutely guaranteed. </p><p>Ако данните са с флага за поверителност или са под ембарго, тези данни не се публикуват.</p><p>If data are with a confidentiality flag or are under an embargo date, these data are not published.</p>