Тримесечни нефинансови сметки на сектор "Държавно управление" и сектор "Останал свят" - Сектор "Държавно управление" и сектор "Останал свят"Quarterly non-financial accounts for general "General government" and the "Rest of world" - General "General government" and the "Rest of the world"Macroeconomicstatistics-Non-financialnationalaccountsbyinstitutionalsectors-quarterlydataMacroeconomicstatistics-Non-financialnationalaccountsbyinstitutionalsectors-quarterlydatafalse2019-03-30T13:50:03+02:00ESMS_MSDESTATESMS_REPORT_FULLFULL_ESMS2018-Q4BG1Macroeconomicstatistics-Non-financialnationalaccountsbyinstitutionalsectors-quarterlydata<p>Национален Статистически Институт</p><p>National Statistical Institute</p><p>„Нефинансови национални сметки“</p><p>"Non-Financial National Accounts"</p><p>Милен Колев</p><p>Milen Kolev</p><p>началник на<ins cite="mailto:Mariana%20Angelova" datetime="2014-11-06T10:13"> </ins>отдел</p><p>Head of department</p><p>ул. „П.Волов“ № 2, София 1038</p><p>2 P. Volov Str., Sofia 1038</p><p><a href="mailto:%20MKolev@nsi.bg">MKolev@nsi.bg</a></p><p><a href="mailto:MKolev@nsi.bg">MKolev@nsi.bg</a></p><p>+359 2 9857 623</p><p>+359 2 9857 623</p>30/03/201930/03/201930/03/201930/03/201930/03/201930/03/2019<p>Тримесечните нефинансови сметки на сектор „Държавно управление” и сектор "Останал свят" представят икономическата дейност на правителството и нерезидентните единици по сравним с другите европейски страни начин на базата на националните сметки съгласно Европейската система от национални сметки 2010 (ЕСНС2010). За целта се разработват таблици, показващи приходите и разходите на сектор "Държавно управление" и „Останал свят“. Данните за секторите са съвместими със съответните годишни данни, които се разработват на базата на националните сметки, съгласно Европейската система от сметки 2010 (ЕСС2010).</p><p>Quarterly non-financial accounts for "General Government" and the "Rest of world" represents the economic activity of the government and non-resident units comparable to other European countries, on the basis of national accounts according to the European System of Accounts 2010 (ESNS2010). For this purpose we develop tables showing income and expenditure of the sector <span style="line-height: 20.6719989776611px;">"General Government" and "Rest of world". Industry data are consistent with the annual data are developed on the basis of national accounts according to the European System of Accounts 2010 (ESA2010).</span></p><p>Европейска система на сметки 2010 (ЕСНС 2010) - класификация на единиците по институционални сектори.</p><p>European System of Accounts (ESA 2010) - classification of units by institutional sectors</p><p>Съгласно ЕСНС 2010 институционален сектор "Държавно управление" включва органите на държавното управление, които задоволяват индивидуални и колективни потребности на обществото (централно управление - министерства, ведомства и областни администрации; местно управление - общини), както и предприятията, финансирани и контролирани от правителството и централизираните фондове за социално осигуряване; институционален сектор "Останал свят" включва всички нерезидентни институционални единици, които извършват операции и имат икономически връзки с единиците, резиденти на националната икономика.</p><p>According to ESA 2010 institutional sector "General Government" includes the bodies of government that meet individual and collective needs of society (Central Government - ministries, departments and regional administrations, Local Government - municipalities) as well as businesses, financed and controlled by the government and centralized social security funds, institutional sector "Rest of world" includes all non-resident institutional units engaged in operations and have economic links with resident units of the national economy.</p><p>България има ангажимент да предоставя статистическа информация на Евростат по отношение на тримесечните транзакции на „Държавно управление“, описани в Европейската система на национални сметки (ЕСС2010), съгласно изискванията на Регламент 264/2000 от 3 февруари 2000 година на Европейската Комисия и Регламент 1221/2002 на Европейския парламент и Съвета от 10 юни 2002 година. Евростат изготвя и публикува т.нар. Ръководство за тримесечните нефинансови сметки на сектор „Държавно управление“, което допълва Ръководството за разработване на данъците и социалните плащания на тримесечна база.</p><p>Сектор „Държавно управление“ включва няколко подсектора съгласно изискванията на ЕСС 2010: Централно държавно управление - S.1311 (включва всички единици, чиито отчети са включени в централния бюджет, университети, Българска национална телевизия, Българско национално радио, извънбюджетни сметки, болници, финансирани от правителството и други институционални единици със самостоятелни бюджети); Местно държавно управление - S.1313(включва всички общини,болниците, финансирани от тях и извънбюджетни сметки и фондове към общините); и Социално-осигурителни фондове - S.1313 (Национален осигурителен институт и Националната здравноосигурителна каса).</p><p>За основен източник за разработването на статистическата информация за тримесечните нефинансови индикатори на сектор “Държавно управление” се използват отчетите за изпълнение на консолидираната фискална програма, предоставяни от Министерство на финансите. Отчетите за изпълнение на консолидираната фискална програма се подготвят в съответствие с прилаганата национална бюджетната класификация.</p><p>Bulgaria has committed to provide statistical information of Eurostat as regards the quarterly transactions "General Government" set out in the European System of Accounts (ESA2010) salgasno requirements of Regulation 264/2000 of 3 February 2000 the European Commission and Council Regulation 1221 / 2002 of the European Parliament and Council of 10 June 2002. Eurostat shall draw up and publish a so-called. Manual on quarterly non-financial accounts for "General Government" which supplements the development of taxes and social payments on a quarterly basis.</p><p>· Sector "General Government" includes several sub-sectors in accordance with ESA 2010 : Central Government - S.1311 ( includes all units whose accounts are included in the budget of plants , universities, Bulgarian National Television, Bulgarian National Radio, extra bills, hospitals funded government and other institutional units with separate budgets), Local Government - S.1313 ( includes all municipalities, hospitals funded by them and extra -budgetary funds to municipalities ), and Social Security Funds - S.1313 ( National Social Security Institute and the National Health Insurance Fund ).</p><p>· The main source for the development of statistics on quarterly non-financial indicators of the sector "General Government" used the reports on implementation of the consolidated fiscal program provided by the Ministry of Finance. Reports on implementation of the consolidated fiscal program prepared in accordance with applicable national budget classification.</p><p>Институционална единица съгласно ЕСС 2010 – бюджетни институции, нефинансови предприятия прекласифицирани в сектор „Държавно управление“.</p><p>Institutional unit under ESA 2010 - budgetary institutions, non-financial enterprises reclassified in the "Central Government."</p><p>Икономическата територия на страната</p><p>Economic territory of the country</p><p>България</p><p>Bulgaria</p><p>Първо тримесечие на 1999 - четвърто тримесечие на 2018* година * Данните са предварителни</p><p>First Quarter 1999 - Forth Quarter 2018* * Preliminary data</p><p>2010 г.</p><p>2010</p><p>млн. лв.</p><p>Million BGN</p><p>Тримесечие</p><p>Quarter</p><p>· РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 549/2013 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 21 май 2013 година относно Европейската система от национални и регионални сметки в Европейския съюз;</p><p>· РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 1161/2005 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА</p><p>· СЪВЕТА от 6 юли 2005 година относно изготвянето на тримесечни нефинансови отчети по институционален сектор</p><p>·</p><p>· REGULATION (EU) No 549/2013 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCI of 21 May 2013 on the European system of national and regional accounts in the European Union ;</p><p>· REGULATION (EC) No 1161/2005 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 6 July 2005 on the compilation of quarterly non-financial accounts by institutional sector</p><p>Програмата на Евростат за предоставяне на данни в областта на националните сметки.</p><p>Eurostat program to provide data on national accounts.</p><p>· Закон за статистиката;</p><p>· Регламент (ЕО) № 223/2009 относно европейската статистика (съображение 24 и член 20 (4)) от 11 март 2009 г. (ОВ L 87, стр. 164), предвижда необходимостта да се изготвят общи принципи и насоки, гарантиращи поверителността на използваните данни за производството на европейските статистически данни и достъп до тези поверителни данни, при надлежно отчитане на техническото развитие и изискванията на ползвателите в едно демократично общество.</p><ul><li>Law on Statistics;</li></ul><p>· Regulation (EC) No 223/2009 on European statistics (recital 24 and Article 20(4)) of 11 March 2009 (OJ L 87, p. 164), stipulates the need to establish common principles and guidelines ensuring the confidentiality of data used for the production of European statistics and the access to those confidential data with due account for technical developments and the requirements of users in a democratic society.</p><p>Датата за публикуване на статистическите показатели е посочена в Календара за представяне на резултатите от статистическите изследвания на НСИ. Тримесечните нефинансови сметки за институционален сектор “Държавно управление” и сектор " Останал свят" се публикуват 3 месеца след края на отчетния период.</p><p>The date for publication of statistical information is listed in the Calendar presenting the results of the statistical surveys of NSI. The quarterly non-financial accounts for institutional sectors "General Government" and "Rest of the world" are published 3 months after the end of the reporting period.</p><p>Календарът е наличен на интернет сайта на НСИ: <a href="http://www.nsi.bg/bg/node/488">http://www.nsi.bg/bg/node/488</a></p><p>The calendar is available on the NSI website: <a href="http://www.nsi.bg/en/node/480">http://www.nsi.bg/en/node/480</a></p><p>Данните се публикуват на интернет страницата на НСИ в рубрика Брутен вътрешен продукт в съответствие със Закона за статистиката и Кодекс на европейската статистическа практика, зачитайки професионалната независимост и с цел обективност, прозрачност, при което всички потребители са равнопоставени.</p><p>Data is published on the NSI website, section Macroeconomic statistics<b> </b>in accordance with the Law on Statistics and the European Statistics Code of Practice respecting the professional independence and aimed at objectivity, transparency and equal treatment of all consumers.</p><p>Тримесечно</p><p>Quarter</p><p>Не се прилага</p><p>Not applicable.</p><p>Електронна публикация</p><p>Electronic publication (on CD-ROM)</p><p>Подробни данни са достъпни за всички потребители на интернет сайта на НСИ в рубрика Макроикономическа статистика - Нефинансови сметки по институционални сектори:<i style="'mso-bidi-font-style:normal'"> </i><a href="http://www.nsi.bg/bg/node/2276">http://www.nsi.bg/bg/node/2276</a></p><p>Data are available to all users of the NSI website under the heading Macroeconomic statistics - Non-financial national accounts by institutional sectors: <a href="http://www.nsi.bg/en/node/5550">http://www.nsi.bg/en/node/5550</a></p><p>Не е приложимо.</p><p>Not applicable.</p><p>Европейска система от национални сметки (2010) (Евростат).</p><p>European system of accounts (ESA 2010)</p><p>· Кодекс на европейската статистическа практика;</p><p>· Обща рамка за управление на качеството в НСС.</p><p>· European Statistics Code of Practice;</p><p>· Common framework for quality management in the National Statistical System.</p><p>Въпросник относно прилагането на принципите на Кодекса на европейската статистическа практика.</p><p>Questionnaire on the implementation of the principles of the European Statistics Code of Practice.</p><p>T+3 месеца след отчетния период.</p><p>T +3 months after the reporting period.</p><p>Допълнителна информация за сектор „Държавно управление“ е налична в другите подрубрики на рубриката Държавна финансова статистика.</p><p>Additional information for the "General Government" is available in other subsections of section Government Finance Statistics.</p><p>Допълнителна информация за други показатели в областта на национални сметки са налични в други тематични области свързани с национални сметки.</p><p>Additional information on other indicators in national accounts are available in other subject areas related to national accounts.</p><p>Осигуряването на съпоставими серии от данни е съпроводено с ревизиране на статистическите резултати, което в повечето случаи е в съответствие с нормативни изисквания и препоръки. Най-честата практика са регулярните ревизии на данните, следвана от промяна в методологиите (за една четвърт от ревизираните продукти) или приети регламенти на ЕК (за над една трета от ревизираните продукти). Други причини за ревизиите, посочени от експертите, са: преминаването от една класификация към друга (от НОК към НКИД), ревизии, свързани с нотификационните таблици за дълга и дефицита на държавното управление в сектор “Останал свят”, свързано с актуализиране на генералната съвкупност.</p><p>Тримесечните данни за сектор „Държавно управление“ се ревизират в следните случаи:</p><p>· актуализиране на данни за предишни тримесечия – при наличие на нова допълнителна информация, прекласифициране и други подобрения;</p><p>· при наличие на годишни данни, тъй като тримесечните данни се предоставят по-рано от годишните данни;</p><p>· през март и септември, когато тримесечните данни трябва да бъдат коригирани в съответствие с Нотификационните таблици за държавния дефицит/излишък и дълг;</p><p>· планирани методологически ревизии.</p><p>Providing comparable data series is accompanied by a revision of the statistical results which in most cases is in line with regulatory requirements and recommendations. The most common practice - regular revisions, followed by a change in the methodology (for a quarter of revised products) or accepted EC regulations (over a third of the revised products). Other reasons for the revisions identified by experts were: change from one classification to another (from NOC to NACE) revisions related to the notification tables for debt and deficit of the general government sector "Rest of world" concerning the updating of the population.</p><p>Quarterly data for the "General Government" is reviewed in the following cases:</p><p>· update for previous quarters - if further additional information, reclassification and other improvements;</p><p>· in the case of annual data as quarterly data are available earlier than the annual data;</p><p>· in March and September, when the quarterly data should be adjusted in accordance with the notification tables on government deficit / surplus and debt;</p><p>· planned methodological revisions.</p><p>Тримесечните данни за сектор „Държавно управление“ се ревизират в следните случаи:</p><p>· актуализиране на данни за предишни тримесечия – при наличие на нова допълнителна информация, прекласифициране и други подобрения;</p><p>· при наличие на годишни данни, тъй като тримесечните данни се предоставят по-рано от годишните данни;</p><p>· през март и септември, когато тримесечните данни трябва да бъдат коригирани в съответствие с Нотификационните таблици за държавния дефицит/излишък и дълг;</p><p>· планирани методологически ревизии.</p><p>Quarterly data for the "General Government" is reviewed in the following cases:</p><p>· update for previous quarters - if further additional information, reclassification and other improvements;</p><p>· in the case of annual data as quarterly data are available earlier than the annual data;</p><p>· in March and September, when the quarterly data should be adjusted in accordance with the notification tables on government deficit / surplus and debt;</p><p>· planned methodological revisions.</p><p>Основни източници на данни за разработване на сметките за сектор „Държавно управление” и "Останал свят" са:</p><p>· отчет за касовото изпълнение на Консолидирания държавен бюджет, както и на отделните бюджетни единици;</p><p>· допълнителна административна информация от Министерство на финансите относно данъците за целите на представянето им на начислена основа;</p><p>· допълнителна административна информация от Министерство на финансите относно получените и платените трансфери от и за ЕС</p><p>· административна информация от други министерства и ведомства за размера на таксите, които имат данъчен характер</p><p>· платежен баланс, разработен от БНБ.</p><p>The main sources of data for the development of sector accounts for "General Government" and "Rest of world" are:</p><p>· report on the cash execution of the consolidated budget and individual budget units;</p><p>· additional administrative information from the Ministry of Finance on taxes for the purposes of reporting on an accrual basis ;</p><p>· additional administrative information from the Ministry of Finance received and paid transfers from the EU</p><p>· administrative information from other ministries and the amount of fees that are fiscal in nature</p><p>· BOP developed by the BNB.</p><p>тримесечно</p><p>Quarterly</p><p>· Изчерпателно за всички единици на сектор "Държавно управление".</p><p>· Тримесечна банкова информация за операциите на нерезидентните и резидентни единици по отношение икономиката на България.</p><p>Exhaustively for all units in "General Government" sector.</p><p>Quarterly bank information on the operations of non-resident and resident units.</p><p>Осъществяване на валидиращи процедури за оценка на качеството на данните.</p><p>Implementation of validated procedures for assessing data quality.</p><p>Осъществяване на валидиращи процедури за оценка на качеството на данните.</p><p>Implementation of validated procedures for assessing data quality.</p>