Участници в мероприятия за ППО



УЧАСТНИЦИ В КУРСОВЕ ПРЕЗ 2010 Г. ПО ПОЛ И ИКОНОМИЧЕСКИ ДЕЙНОСТИ НА ПРЕДПРИЯТИЯТА
Група по КИД - 2008 Икономически дейности Общо Мъже Жени
брой брой отн. дял % брой отн. дял %
  Общо 315 908 178 086 56.4 137 822 43.6
B, C, D, E Добивна промишленост;
Преработваща промишленост;
Производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и на газообразни горива;
Доставяне на води; канализационни услуги, управление на отпадъците и възстановяване
109 766 65 989 60.1 43 777 39.9
F Строителство 27 285 24 930 91.4 2 355 8.6
G, H, I Търговия; ремонт на автомобили и мотоциклети;
Транспорт, складиране и пощи;
Хотелиерство и ресторантьорство
71 680 36 554 51.0 35 126 49.0
J, K Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения;
Финансови и застрахователни дейности
68 155 24 487 35.9 43 668 64.1
L, M, N, R, S Операции с недвижими имоти;
Професионални дейности и научни изследвания;
Административни и спомагателни дейности;
Култура, спорт и развлечения;
Други дейности
39 022 26 125 66.9 12 896 33.0
УЧАСТНИЦИ В КУРСОВЕ ПРЕЗ 2010 Г. ПО ПОЛ И ГРУПИ ПРЕДПРИЯТИЯ СПОРЕД БРОЯ НА ЗАЕТИТЕ В ТЯХ
Групи предприятия според броя на заетите в тях Общо Мъже Жени
брой брой отн. дял % брой отн. дял %
Общо 315 908 178 086 56.4 137 822 43.6
10 - 49 44 689 27 066 60.6 17 622 39.4
50 - 249 71 662 45 521 63.5 26 141 36.5
над 250 заети 199 558 105 499 52.9 94 059 47.1
УЧАСТНИЦИ В КУРСОВЕ ПРЕЗ 2010 Г. ПО ПОЛ И ФОРМА НА СОБСТВЕНОСТ НА ПРЕДПРИЯТИЯТА
Форма на собственост Общо Мъже Жени
брой брой отн. дял % брой отн. дял %
Общо 315 908 178 086 56.4 137 822 43.6
Обществен сектор 15 954 10 319 64.7 5 636 35.3
Частен сектор 299 954 167 767 55.9 132 187 44.1
28.12.2012
Продължаващо професионално обучение на заетите лица в предприятията
Контакт
Организация

Национален Статистически Институт

Отдел

„Статистика на образованието и културата“

Лице за контакт

Свилен Кателиев

Длъжност

началник на отдел

Адрес

ул. „П. Волов“ № 2, София 1038

Електронна поща

SKateliev@nsi.bg

Телефон

+359 2 9857 469

Факс
Актуализиране на метаданните
Дата на потвърждаване20 ноември 2013 г.
Дата на публикуване20 ноември 2013 г.
Дата на последно актуализиране16 януари 2014 г.
Статистическо представяне
Описание на данните

Наблюдението на продължаващото професионално обучение (ППО) осигурява данни за предприятията, организирали различни мероприятия за ППО, вида на мероприятията, участниците, времето, прекарано в обучение и разходите за обучение. Данните се групират по икономически дейности, групи предприятия според броя на заетите лица и форма на собственост. Участниците в мероприятия за ППО се наблюдават по пол. Времето за обучение - по пол на участниците и видове курсове, а разходите за обучение - по вид.

Използвани класификации

· Национална класификация на икономическите дейности (НКИД-2003) до 31.12.2007 г.;

· Класификация на икономическите дейности (КИД-2008) от 01.01.2008 г.;

· Международна стандартна класификация на образованието (МСКО '97).

Обхват

Изследването обхваща предприятията от определени икономически дейности и с 10 или повече заети лица.

· Икономическите сектори и раздели за ППО 4 (2010) са: B, C (10-12, 13-15, 17-18, 19-23, 24-25, 26-28 and 33, 29-30, 16+31-32), D-E, F, G(45, 46, 47), I, H, J, K(64,65), K(66), L+M+N+R+S (КИД-2008).

· За ППО 2 и 3 (2000, 2005) - C, D (15-16, 17-19, 21-22, 23-26, 27-28, 29-33, 34-35, 20+36+37), E, F, G (50, 51, 52), H, I (60-63, 64), J (65-66, 67), K+O (НКИД-2003).

Понятия и дефиниции

Продължаващо професионално обучение (ППО) са обучаващи мероприятия или дейности, които имат за цел развитието или усъвършенстването на съществуващите знания и придобиването на нови квалификации. ППО се финансира изцяло или частично от предприятията за техните служители, които са на трудов договор или имат придобивки (печелят) от работата си за предприятието (например семейни или случайни работници). Към мероприятията и дейностите по ППО се отнасят курсовете по ППО и други форми на обучение. Курсовете са вътрешни, ако са организирани и провеждани от самото предприятие, и външни, ако се организират и провеждат от външни организации.

Другите форми на обучение включват:

· планирани периоди за обучение, инструктажи или практическо обучение, като се използват обичайните средства за работа, директно на работното място или в работна ситуация;

· планирано обучение чрез ротация на работни места, заместване или асистиране;

· участие в обучаващи/квалификационни курсове (кръжоци);

· самообучение чрез отворено и/или дистанционно обучение (присъствено и задочно) – използваните методи за този вид обучение могат да включват използване на видео и аудиокасети, задочни курсове, компютърни методи, вкл. Интернет или посещение на информационен център;

· теоретично обучение на конференции, работни срещи, лекции и семинари, предназначени да опреснят и детайлизират знанията и да образоват работниците и служителите от предприятието.

Статистическа единица

Предприятия.

Статистическа съвкупност

Предприятия с 10 и повече заети лица от определени икономически групи.

Географски обхват (територия)

Цялата страна (пълен териториален обхват).

Времеви обхват

2000, 2005, 2010

Базисен период

Не се прилага.

Мерна единица

Брой и процент.

Отчетен период

2000, 2005, 2010

Нормативна база
Нормативни документи и други споразумения

Регламент (ЕО) № 1552/2005 на Европейския парламент и на Съвета относно статистиката, свързана с професионалното обучение в предприятията.

Споделяне на данни

Не се прилага.

Конфиденциалност
Конфиденциалност - политика

· Закон за статистиката;

· Регламент (ЕО) № 223/2009 относно европейската статистика (съображение 24 и член 20 (4)) от 11 март 2009 г. (ОВ L 87, стр. 164), предвижда необходимостта да се изготвят общи принципи и насоки, гарантиращи поверителността на използваните данни за производството на европейските статистически данни и достъп до тези поверителни данни, при надлежно отчитане на техническото развитие и изискванията на ползвателите в едно демократично общество.

Конфиденциалност - защита на данните

Съгласно Закона за статистиката (чл. 25 и 26).

Политика по разпространение
Календар за разпространение

Съгласно датите за публикуване определени в Календара за разпространение на резултатите от статистическите изследвания на НСИ.

Достъп до календара за разпространение

Календарът е наличен на интернет сайта на НСИ: http://www.nsi.bg/bg/node/488

Достъп на потребителите

В съответствие с Правилника за разпространение на статистически продукти и услуги.

Честота на разпространение

Веднъж на 5 години.

Достъпност и яснота
Прессъобщения

Прессъобщение на интернет сайта на НСИ.

Публикации
Онлайн база данни

Данни за продължаващо професионално обучение на заетите лица в предприятията са достъпни за всички потребители на интернет сайта на НСИ в рубрика Образование и учене през целия живот: http://www.nsi.bg/bg/node/3518

Достъп до микроданни

Съгласно Правилника за предоставяне на анонимизирани индивидуални данни за научни и изследователски цели.

Други формати на разпространение

Информационна услуга по заявка, съгласно Правилника за разпространение на статистически продукти и услуги на НСИ.

Методологични документи

Методологически наръчник на Евростат.

Документация за качеството

Доклад за качество съгласно Регламент на Комисията N 822/2010.

Управление на качеството
Осигуряване на качеството

Въведен е набор от критерии за качество в съответствие с Регламент на Комисията N 822/2010.

Оценка на качеството

Докладът за качество на НСИ предоставя основна информация за качеството на национално ниво.

Приложимост
Потребности на потребителите

Министерството на труда и социалната политика и Министерството на образованието и науката използват данните от изследването за оценка и развитие на политиките в областта на ученето през целия живот.

Налице е също интерес от страна на организациите на работодателите.

Удовлетвореност на потребителите

Не е налична.

Пълнота

Не е налична.

Точност и надеждност
Обща точност

Стратифицирана случайна извадка.

Извадкови грешки

За всички изчисления на грешките е използван SPSS, модул Complex Sample Analysis.

Неизвадкови грешки

При изследването през 2010 равнището на отговаряемост е 88.2%.

Навременност и точност на представяне
Навременност

Година на изследване

Работа на терен

Обработка

Предоставяне на данните на Евростат

2010

06-07/2011

03-06/2012

07-11/2012

 

Точност на представяне

Всички резултати са предоставени навреме.

Съгласуваност и сравнимост
Географска сравнимост

Пълна сравнимост с всички страни-членки на ЕС.

Сравнимост във времето

Частична сравнимост поради промени в общата методология и икономическите дейности на изследваните предприятия.

Съгласуваност между предметни области

Резултатите от изследването са съпоставими с резултатите от изследването „Образование и обучени на възрастни“ като равнищата на участие в обучение на работното място са сходни.

Вътрешна съгласуваност

Проведени са тестове за качеството основно върху съгласуваността на събраната информация.

Разходи и натовареност

Не са налични.

Ревизия на данните
Ревизия на данните - политика

В съответствие с Правилника за разпространение на статистически продукти и услуги.

Ревизия на данните - практика

В съответствие с Правилника за разпространение на статистически продукти и услуги.

Статистическа обработка
Източници на данни

Продължаващо професионално обучение на заетите лица в предприятията.

Честота на събиране на данни

Веднъж на 5 години.

Събиране на данни

Анкетиране Лице-в-лице (PAPI) и по пощата.

Валидиране на данни

Валидирането на данните е извършено от Националния Статистически Институт, а Евростат провежда тестове за качество.

Обработка на данни

Не се прилага.

Изглаждане

Не се прилага.

Коментар
Дефиниция за структурата на метаданните: ESMS_MSD+BNSI+2.0+SDMX.2.0.xml
  • четвъртък, 28 април 2016 - 11:00
    Основните резултати от проведените от Националния статистически институт (НСИ) годишни изчерпателни изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции, са:
    • През учебната 2015/2016 година в детски градини са записани 232.0 хил. деца, или с 3.8% по-малко в сравнение с предходната година.
    • В началното образование (I - IV клас) се обучават 262.0 хил. ученици, а в прогимназиалното (V - VIII клас) - 216.4 хиляди.
    • Завършилите средно образование през 2015 г. в общообразователни и професионални училища са съответно 27.0 и 23.3 хил. ученици.
    • Записаните в различните степени на висшето образование за 2015/2016 академична година са 266.7 хиляди.
    • Продължава тенденцията за увеличаване на броя на докторантите, като към 31.12.2015 г. за придобиване на образователна и научна степен „доктор” у нас се обучават 6 750 лица.
     
  • вторник, 28 април 2015 - 11:00
    Основните резултати от провежданите от Националния статистически институт (НСИ) ежегодни изчерпателни изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции, са:
    През учебната 2014/2015 година в детските градини са записани 241.1 хил. деца, като се наблюдава увеличение от 0.2% на техния брой в сравнение с предходната година. 
    През 2014 година завършилите средно образование в общообразователни и професионални училища са съответно 27.3 и 26.2 хил. ученици.
    Броят на записаните в различните степени на висшето образование за 2014/2015 академична година e 279.0 хил. лица, като се наблюдава спад с 1.5% в сравнение с предходната година.
    Значително се увеличава броят на докторантите, като към 31.12.2014 г. в образователна и научна степен „доктор” у нас се обучават 6 671 лица, или с 9.3% повече в сравнение с предходната година.
     
  • сряда, 30 април 2014 - 11:00
    Основните резултати от провежданите от Националния статистически институт  ежегодни изчерпателни изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции, са следните:
    • През учебната 2013/2014 година в детските градини са записани 240.6 хил. деца, като се наблюдава увеличение от 2.4% в техния брой в сравнение с предходната година. 
    • През 2013 г. завършилите средно образование в общообразователни и професионални училища са съответно 28.9 и 27.4 хил. ученици.
    • Броят на записаните в различните степени на висшето образование за 2013/2014 учебна година остава почти без промяна в сравнение с предходната учебна година - 277.2 хил., като се наблюдава спад в броя на студентите в частните университети.
    • Значително се увеличава броят на докторантите, като към 31.12.2013 г. в образователна и научна степен „доктор” у нас се обучават 6 055 лица, или с 12.7% повече в сравнение с предходната учебна година.
     
  • вторник, 30 април 2013 - 11:00

    Основните резултати от провежданите от Националния статистически институт ежегодни изчерпателни изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции, са следните:
    • През учебната 2012/2013 година в детските градини са записани 235.0 хил. деца, като е регистрирано увеличение от 3.1% в сравнение с предходната учебна година.
    • През 2012 г. завършилите средно образование в общообразователни и професионални училища са съответно 30.3 и 29.4 хил. ученици.
    • Броят на записаните в различните степени на висшето образование за учебната 2012/2013 година остава почти без промяна в сравнение с предходната учебна година - 278.6 хил., като се наблюдава спад в броя на студентите в колежите (образователно-квалификационна степен „професионален бакалавър”) и в частните университети.
    • Значително се увеличава броят на докторантите, като към 31.12.2012 г. в образователна и научна степен „доктор” у нас се обучават 5 371 лица, или с 14.2% повече в сравнение с предходната учебна година.

  • сряда, 26 септември 2012 - 11:00

    Изследването на образованието и обучението за възрастни обхваща широк кръг актуални теми: участието в различните форми на Учене през целия живот (формално, неформално и самостоятелно образование и обучение), причини за неучастие в образование и обучение, достъп до информация относно възможностите за образование и обучение, използване на компютри, езикови умения, участие в културни и обществени събития.

  • сряда, 2 май 2012 - 11:00

    Образователната структура на населението на 7 и повече навършени години значително се подобрява през 2011 в сравнение с предходните години, следвайки ясно изразената тенденция на увеличение на броя и дела на населението с висше и средно образование при същевременно намаляване на броя на хората с основно и по-ниско образование.

    По данни от проведеното преброяване на населението и жилищния фонд към 1.02.2011 г. броят на лицата с висше образование е 1 348.7 хил., или всеки пети (19.6%) е висшист, a лицата, завършили средно образование, са 2 990.4 хиляди (43.4%). Делът на лицата с начално и по-ниско образование е 13.9% (или всяко седмо на 100 лица).

  • петък, 29 април 2011 - 11:00

    През периода 2006 - 2010 г. образователната структура на населението на възраст 25 - 64 години продължава да се подобрява, като следва ясно изразената тенденция на увеличение на броя и дела на населението с висше и средно образование при същевременно намаляване на броя и дела на хората с основно и по-ниско образование. Относителният дял на населението с висше образование (колеж и университет) се увеличава от 21.9% през 2006 г. на 23.2% през 2010 г., или с 1.3 процентни пункта, а на тези със средно образование се увеличава от 52.5 на 56.2%, или с 3.7 процентни пункта. Същевременно относителният дял на лицата с основно и по-ниско образование намалява с 5.0 процентни пункта - от 25.6 на 20.6%. Това означава, че понастоящем 79.4% от населението в най-активната възраст за трудова дейност (25 - 64 г.) е със средно или висше образование.

  • петък, 30 април 2010 - 11:00

    Образователната структура на населението на възраст 25 - 64 години през последните години продължава да се подобрява, като следва ясно изразената тенденция на увеличение на броя и дела на населението с висше и средно образование при същевременно намаляване на броя и дела на хората с основно и по-ниско образование. Относителният дял на населението с висше образование (колеж и университет) се увеличава от 21.6% през 2005 г. на 22.8% през 2008 г. и достига 23.0% през 2009 г.

  • вторник, 31 март 2009 - 11:00

    През последните години образователната структура на населението на възраст 25 - 64 години продължава да се подобрява, като следва ясно изразената тенденция на увеличение на броя и дела на населението с висше и средно образование при същевременно намаляване на броя и дела на хората с основно и по-ниско образование. Относителният дял на населението с висше образование (колеж и университет) се увеличава от 21.7% през 2004 г. на 22.4% през 2007 г. и достига 22.8% през 2008 г.

  • Образование в Република България 2016
    Националният статистически институт предлага на потребителите на статистическа информация годишната двуезична (на български и английски език) електронна публикация Образование в Република България 2016.

    Публикацията съдържа основни данни от провежданите пет ежегодни изчерпателни статистически изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции в България за периода 2011/2012 - 2015/2016 учебна година.

  • Статистически справочник 2016 (на английски език)
    Излезе от печат публикацията Статистически справочник 2016 на английски език.

    Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси и социално-икономическия и културния живот в България за периода 2012 - 2015 година.

  • Статистически справочник 2016
    Излезе от печат публикацията Статистически справочник 2016 на български език.

    Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси, социално-икономическия и културния живот в България за периода 2012 - 2015 година.

  • Статистически годишник 2015
    Националният статистически институт представя на вниманието на потребителите на статистическа информация от страната и чужбина 83-тото издание на Статистическия годишник на Република България в печатен и електронен формат.

    В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2010 - 2014 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.

  • Образование в Република България 2015
    Националният статистически институт предлага на потребителите на статистическа информация годишната двуезична (на български и английски език) електронна публикация Образование в Република България 2015.

    Публикацията съдържа основни данни от провежданите пет ежегодни изчерпателни статистически изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции в България за периода 2010/2011 - 2014/2015 учебна година.

  • Статистически справочник 2015 (на английски език)
    Излезе от печат публикацията Статистически справочник 2015 на английски език.

    Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси и социално-икономическия и културния живот в България за периода 2010 - 2014 година.

  • Статистически справочник 2015
    Излезе от печат публикацията Статистически справочник 2015 на български език.

    Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси, социално-икономическия и културния живот в България за периода 2010 - 2014 година.

  • Статистически годишник 2014
    Националният статистически институт представя на вниманието на потребителите на статистическа информация от страната и чужбина 82-рото издание на Статистическия годишник на Република България в печатен и електронен формат.

    В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2009 - 2013 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.

  • Образование в Република България 2014
    Националният статистически институт предлага на потребителите на статистическа информация годишната двуезична (на български и английски език) електронна публикация Образование в Република България 2014.
    Публикацията съдържа основни данни от провежданите пет ежегодни изчерпателни статистически изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции в България за периода 2009/2010 - 2013/2014 учебна година.
  • Статистически справочник 2014 (на английски език)
    Излезе от печат публикацията Статистически справочник 2014 на английски език.

    Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси и социално-икономическия и културния живот в България за периода 2009 - 2013 година.

Страници